ریپورتاژ آگهی
جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد

جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد

اقامت در هتل هما علاوه بر دریافت خدمات و امكانات مناسب بازدید از جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد را نیز هموار می‌كند.
  • 1401/10/13
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : هتل ها
آدرس : خراسان رضوی - مشهد

اقامت در هتل هما علاوه بر دریافت خدمات و امكانات مناسب بازدید از جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد را نیز هموار می‌كند.

یكی از مسائلی كه به هنگام رزرو هتل برای اكثر مسافرین اهمیت و خاص و ویژه ای دارد، نزدیك بودن آن به برخی مراكز خرید و یا جاذبه های گردشگری است. هتل هما در فاصله بسیار مناسبی از مراكز خرید و مراكز گردشگری مشهد قرار گرفته و این نیز می تواند یكی از نكات مثبت و مزیت های انتخاب هتل هما مشهد برای اقامت به شمار رود.

دسترسی به هتل هما ۱

هتل پنج ستاره هما یك مشهد در خیابان احمدآباد و تقاطع خیابان كلاهدوز قرار گرفته است. برای رسیدن به هتل هما ۱ مشهد، دغدغه‌ای نخواهید داشت؛ چراكه می‌توانید به وسیله تاكسی، مترو و خطوط اتوبوس‌رانی در كمترین زمان ممكن، خودتان را به هتل هما یك، برسانید. خوشبختانه این هتل به راه آهن، فرودگاه، پایانه مسافربری و حتی خطوط مترو نزدیك است.

جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد-bBha1BadHc

مشهد یكی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است كه علاوه بر زائران حرم مطهر رضوی، گردشگران بسیاری را نیز به سمت خود جذب می‌كند. پارك كوهسنگی، پارك ملت و ییلاقات طرقبه و شاندیز از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهر مشهد هستند كه موردپسند بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. خوشبختانه تنوع اقامتگاه نیز در مشهد بالا است و از معروف‌ترین هتل های این شهر می‌توان به هتل هما ۱ مشهد اشاره نمود. هتل هما یك، اولین هتل گروه هتل ‌های هما در مشهد است كه قبلاً با نام هتل هایت شناخته می‌شد. هتلی با اصالت كه امكانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای دارد.

هتل هما احمدآباد مشهد یا هتل هما یك، جزو لوكس‌ترین هتل های مشهد است و اصالت دیرینه‌ای دارد. سال ساخت این هتل به ۱۳۵۲ بازمی‌گردد؛ پس با این حساب هتل هما ۱ مشهد، قریب به ۵۰ سال قدمت دارد. البته باید بدانید كه هتل ۵ ستاره هما ۱ مشهد برای بهبود خدمات و امكاناتش در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در یكی از بهترین مناطق مشهد یعنی خیابان احمدآباد واقع شده است؛ احمدآباد خیابانی پر رفت و آمد است كه درختانش سر به آسمان برداشته و هر آنچه كه بخواهید در مراكز خرید آن خواهید یافت.

هتل هما ۱ مشهد دقیقاً در یك باغ باصفا بنا شده كه دور از شلوغی بوده و چشم‌انداز سرسبزی دارد. انواع پرندگان در این باغ به گردش مشغول هستند كه از تماشای آن سیر نمی‌شوید. هتل هما ۱ مشهد از معماری فوق‌العاده‌ای برخوردار است و جزو مدرن‌ترین هتل های ایران نیز شناخته می‌شود.

فاصله از هتل هما تا بلوار احمدآباد

بلوار احمدآباد با هتل هما مشهد حدود ۱ كیلومتر فاصله دارد. این منطقه در واقع یك منطقه بین میدان تقی آباد و كوهسنگی بوده و فروشگاه ها و مغازه های فراوانی را می توان در آن مشاهده كرد. این مساله برای كسانی كه در سفر به مشهد دوست دارند برای عزیزان خود كادویی مناسب خریداری كنند بسیار جالب و جذاب می باشد.

 

این منطقه بازارهای زیادی دارد و كالاهایی متنوع با قیمت های مناسب به فروش می رسند. شاید جالب باشد كه بدانید بسیاری از شركت های تجاری و یك بازار بزرگ موبایل نیز در این منطقه قرار دارد. البته تنها كاری كه در این بلوار امكان انجام آن وجود دارد خرید كردن نیست و شما می توانید برای دیدن یك باغ زیبا كه از املاك موقوفه حسین ملك است به انتهای بلوار احمدآباد بروید.

این باغ از جمله باغ های تاریخی و زیبای شهر مشهد به شمار رفته و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. اگر بخواهید به صورت پیاده مسیر بین هتل و این بلوار را طی كنید باید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی كنید. این مدت زمان به آهسته رفتن و یا سریع رفتن شما بستگی دارد.

از هتل هما تا موزه مردم شناسی

از دیگر جاذبه هاای گردشگری نزدیك هتل هما مشهد، موزه مردم شناسی است. این موزه نیز با این هتل حدود ۵.۵ كیلومتر فاصله دارد و در صورتی كه بخواهید با تاكسی به این موزه بروید، باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان صرف كنید. این موزه در سال ۱۳۸۵ در ضلع غربی حرم امام رضا تاسیس شده است و در واقع مكانی كه این موزه در آن قرار دارد حمامی است كه نام آن حمام مهدی قلی بیك می باشد.

 

جاذبه‌های نزدیك هتل هما مشهد-4JvnFP3SZ2

این حمام در سال ۱۰۲۷ هجری قمری احداث شده و از جمله مهم ترین و زیباترین حمام های شهر مشهد می باشد. از جمله نكات بارزی كه می توان در مورد این حمام اشاره كرد، سربینه، داشتن ۸ ستون، نقاشی های زیبا، غرفه مربوط به شاه نشین، هشتی، میاندر، گلخن یا آتشخانه، چاله حوض و غیره است. اینها از جمله خصوصیات و ویژگی های این حمام می باشد.

همانطوری كه اشاره كردیم در این حمام یك موزه مردم شناسی بنا نهاده شده است و قسمت های متفاوتی مانند غرفه پوشاك، غرفه وسایل حمام و غیره به چشم می خورد و افرادی كه تمایل دارند با سبك زندگی مردمان در گذشته آشنا شوند می توانند با رفتن به این موزه اطلاعات خوبی را در حوزه مشاغل، نحوه زندگی، آداب و رسوم مردم منطقه، وضعیت معیشت آنها، مراسم ازدواج عشایر، نحوه انجام فعالیت های مربوط به كشاورزی، دامداری و غیره را به دست آورند.