ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی ماسوله كجاست

جاهای دیدنی ماسوله كجاست

اگر می خواهید به ماسوله بروید باید به خوبی بدانید جاهای دیدنی ماسوله كجاست. مكان های دیدنی این شهر بسیار زیبا هستند.
  • 1401/10/12
  • استان : گيلان
  • شهر : ماسوله
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : گیلان -ماسوله
تلفن : 66059000-021

اگر می خواهید به ماسوله بروید باید به خوبی بدانید جاهای دیدنی ماسوله كجاست. مكان های دیدنی این شهر بسیار زیبا هستند.

اگر می خواهید به ماسوله بروید باید به خوبی بدانید جاهای دیدنی ماسوله كجاست. ماسوله یكی از شهرهای زیبای استان گیلان می باشد كه به دلیل طبیعت بكر و خاصی كه دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است. طبیعت سرسبز و پلكانی این شهر یكی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می شود. هر فردی برای یك بار هم كه شده بهتر است به ماسوله برود و زیبایی های این شهر را از نزدیك مشاهده كند. قدمت این شهر مربوط به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال قبل است. كوهستان های مرتفع زیادی در این شهر قرار گرفته، همچنین ییلاقات سرسبزی را هم در این شهر می توانید مشاهده كنید. اگر می خواهید زمان بازدید از این شهر خاطره فراموش نشدنی برای خودتان بسازید بهتر است كه تمامی مكان های دیدنی شهر را بشناسید.

جاهای دیدنی ماسوله كجاست و معرفی بهترین مكان های ماسوله

در صورتی كه می خواهید بدانید جاهای دیدنی ماسوله كجاست تا از آنها بازدید نمایید در این مطلب با ما همراه باشید. برخی از مهمترین مكان های گردشگری این شهر عبارت هستند از :

۱. آبشار كوشم

یكی از مكان های دیدنی ماسوله كه بسیاری از افراد هر ساله آن را مورد بازدید قرار می دهند آبشار كوشم می باشد. این آّبشار ۳۰ متر ارتفاع دارد و در انتهای دره جنگلی قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این آبشار بسیار زیبا می باشد. شما می توانید در یك شیب ملایم مسیر را ادامه دهید و در جهت مخالف آب به این آبشار برسید. افرادی كه به كوهنوردی علاقه زیادی دارند بازدید از این آبشار را حتما انتخاب می كنند.

۲. پارك جنگلی ماسوله

یكی دیگر از جاذبه های گردشگری ماسوله، پارك جنگلی می باشد. آب و هوای خنك و تمیز این پارك موجب شده كه بسیاری از افراد برای استراحت به این پارك بروند. شما می توانید چند ساعتی را در این پارك استراحت كنید و از مشاهده طبیعت سرسبز پارك لذت ببرید. چشم انداز كوه و جنگل كه در این پارك وجود دارد نظر هر بیننده ای را به خود جلب می كند. این پارك بسیار بزرگ است و حدود ۸۰۰ الی ۱۸۰۰ متر با دریا فاصله دارد. علاوه بر اینكه این پارك مكان گردشگری می باشد باید بدانید گونه های جانوری زیادی را در این پارك نگهداری می كنند. شما می توانید از امكانات این پارك مانند دكه های اغذیه فروشی، رستوران ها و ... استفاده كنید تا اقامتی لذت بخش داشته باشید.

 

جاهای دیدنی ماسوله كجاست-gz66UJMXLR

۳. قله شاه معلم مكان دیدنی ماسوله

اگر مایل هستید بدانید كه بهترین جاهای دیدنی ماسوله كجاست، باید قله شاه معلم را هم معرفی كنیم. این قله را به نام شاه داغی هم می شناسند. این قله حدود ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد و به همین دلیل آن را به عنوان دومین قله بلند استان گیلان می شناسند. در بین كوهنوردان این قله محبوبیت زیادی دارد، چرا كه كوهنوردی در این قله برای افراد لذت بخش است. از آنجایی كه فردی به اسم شاه معلم سال های زیادی در این قله زندگی می كرده و سیر و سلوك معنوی داشته نام آن را شاه معلم گذاشته اند. اگر می خواهید خاطره ای دلچسب و به یاد ماندنی از ماسوله داشته باشید، رفتن به این قله را پیشنهاد می دهیم.

۴. ییلاق كوربار

یكی از مكان های دیدنی ماسوله كه به عنوان تماشایی ترین منطقه ماسوله شناخته می شود، ییلاق كوربار است. این ییلایق را به عنوان زیباترین ییلاق استان گیلان معرفی می كنند. در بین كوه های سبز و جنگل زیبا این ییلاق قرار گرفته كه همین مسئله زیبایی آن را چندین برابر كرده است. مسیر دسترسی به این ییلاق یكی از زیباترین و بهترین ویژگی های آن به شمار می رود. این مسیر برای طبیعت گردی و كوهنوردی انتخاب مناسبی به شمار می رود. مسیری كه برای رسیدن به این ییلاق باید طی كنید تا حدودی سخت است و شیب تندی دارد. اما زیبایی های مسیر به قدری است كه سختی مسیر را برایتان آسان می سازد.

۵. خانه های پلكانی بهترین مكان دیدنی ماسوله

بسیاری از افرادی كه نمی دانند جاهای دیدنی ماسوله كجاست، بدون شك خانه های پلكانی این شهر را می شناسند. این خانه ها بافت خاصی دارند و به عنوان آثار تاریخی این شهر شناخته می شود. خانه های پلكانی توجه بسیاری از افراد را جلب كرده اند. سقف هر یك از خانه های این شهر حیاط خانه دیگر می باشد. بنابراین زمان قدم زدن در این شهر باید آرام قدم بزنیم تا مزاحم افراد نشویم. رنگ زرد و رسی خانه ها یكی از مهمترین ویژگی های آنها به شمار می رود. مردم برای اینكه رنگ خانه های خود را حفظ كنند هر سال از گل زرد استفاده می نمایند.

 

۶. چشمه آب معدنی علی زاخونی

این چشمه یكی از بهترین جاذبه های گردشگری ماسوله می باشد كه آن را به نام زمزمه می شناسند. یكی از مهمترین ویژگی های آب چشمه این است كه سرشار از بی كربنات می باشد. رنگ آن از آنجایی كه به معدن نزدیك است نارنجی می باشد. طعم آب چشمه تلخ است اما باید بدانید كه نوشیدن آن بسیاری از بیماری های گوارشی را درمان می كند. بسیاری از افراد آب این چشمه را با شكر مخلوط می كنند و می خورند.

 

 

جاهای دیدنی ماسوله كجاست-uylOGIuFKj