ریپورتاژ آگهی
دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟

دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟

دریاچه سقالكسار از جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر ایران عزیزمان است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد.
  • 1401/10/12
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : گیلان - رشت
تلفن : 66059000-021

دریاچه سقالكسار از جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر ایران عزیزمان است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد.

زیبایی خیره كننده دریاچه سقالكسار سالانه در فصول مختلف سال، گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می كشاند تا اوقاتی خوش، زیبا و دلچسب را در كنار این طبیعت زیبا تجربه نمایند. رنگ های جادویی و چشم نواز این دریاچه نگاه هر بیننده ای را به خود خیره میكند، چرا كه انعكاس طبیعت زیبای اطراف دریاچه سقالكسار در آینه شفاف آب در هر فصل، تركیب های رنگی متفاوتی را از رنگ های آرام سبز و نیلی و بنفش گرفته تا پی رنگ های آتشین پاییز با جلوه ای روح نواز ایجاد می كند. شاید اگر دریاچه سقالكسار را پاك ترین دریاچه ایران بنامیم چندان بیراه نگفته باشیم. كافی است دقایقی در كنار درختان انبوه این دریاچه بنشینید تا آرامش و سكون حقیقی طبیعت زیبای این محدوده از ایران كه باید آن را تكه ای از بهشت دانست در روح و روان شما جاری شود.

دریاچه سقالكسار در فصول مختلف

دریاچه سقالكسار در بهار

بر كسی پوشیده نیست كه آب و هوا و طبیعت گیلان، توانایی خلق در هر فصل زیبایی های چشم نواز بسیاری را دارد. فصل بهار، فصل شكوفایی و زنده شدن دوباره زمین و رشد شكوفه ها و رویش جوانه ها و… است. بنابراین رنگ های بسیار زیبا و جالبی در اطراف دریاچه شاهد خواهید بود در عین حال هوای محوطه سدخاكی سقالكسار بسیار معتدل و مطبوع است. البته بارندگی های شدید و ناگهانی بسیاری در اوایل فصل بهار در این ناحیه اتفاق می افتند. پس بهتر است پیش از آن كه عازم دریاچه سقالكسار شوید پیش بینی های لازم را انجام دهید و ابزار و وسایل مناسب را به همراه خود داشته باشید.

دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟-fSul8dY8o3

دریاچه سقالكسار در فصل تابستان

 

آب و هوای اطراف دریاچه سقالكسار در فصل تابستان گرم و شرجی است. با این حال بسیاری از مردم و گردشگران تابستان را برای سفر به این روستا انتخاب می كنند چرا زیبایی سدخاكی سقالكسار در این فصل، افزون خواهد شد. رنگ هایی كه در فصل تابستان در دریاچه سقالكسار انعكاس می یابند را در كمتر جای دیگری می توان یافت. هوای گرم تابستان البته در نزدیك دریاچه با نسیم خنك و دلچسبی همراه خواهد شد.

دریاچه سقالكسار در پاییز

پاییز با رنگ های آتشین و جادویی جلوه ای دیگر به دریاچه سقالكسار می دهد. به نحوی كه آن را تبدیل به یكی از رویایی ترین و خیال برانگیزترین نقاط كره زمین می كند. تركیب رنگ های جادویی به همراه باران های پاییزی در این منطقه خاطره ای خاص و تكرارنشدنی را در ذهن شما ثبت خواهد كرد كه فراموش كردن آن غیر ممكن است. انعكاس رنگ برگ های پاییزی در دریاچه سقالكسار، آبرنگی چشم نواز و بی نظیر را خلق می كند.

دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟-Tw7HdxCNc6
دریاچه سقالكسار در زمستان

هر چه از هیجان دیدن سفیدپوش شدن دریچاه سقالكسار در فصل زمستان بگوییم كم گفته ایم. اما با این وجود به علت سرد شدن هوا در محوطه روستا و سدخاكی سقالكسار در این فصل گردشگران كمتر به این منطقه سفر می كنند. بیشتر مسافران دریاچه سقالكسار در فصل زمستان به دو دسته مردم محلی و كوهنوردان و گردشگران بومی تقسیم می شوند. البته عكاسی در فصل زمستان از دریاچه سقالكسار مورد استقبال بسیار از عكاسان حرفه ای قرار می گیرد.

دسترسی به دریاچه سقالكسار

برای دسترسی به روستای سقالكسار از تهران، از طریق آزادراه تهران - كرج، كرج - قزوین و قزوین - رشت به‌سمت شهر رشت حركت كنید. بعد از گذر از عوارضی رشت و پلیس راه، نرسیده به رشت در تقاطع روگذر به‌سمت فومن بروید. حدود ۱۴ كیلومتر در جاده فومن رانندگی كنید تا به بقعه آقاسید شریف برسید. به‌سمت چپ بپیچید و وارد روستای سقالكسار شوید. مسیر را ادامه دهید و با توجه به تابلوهای راهنما خود را به سد خاكی سقالكسار برسانید.

 

دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟-ilqSjLycLU

برای دسترسی به روستای سقالكسار از رشت چند راه وجود دارد. شما می‌توانید خود را به میدان گاز برسانید و وارد جاده لاكان شوید. ۱۰ كیلومتر رانندگی كنید تا به انتهای جاده لاكان برسید. از آن نقطه وارد جاده فومن شوید و چهار كیلومتر رانندگی كنید تا به بقعه آقاسید شریف برسید. به‌سمت چپ بپیچید و وارد روستای سقالكسار شوید. یك مسیر دیگر از رشت از فلكه رازی آغاز می‌شود. از این فلكه وارد جاده شیون فومنی و سپس جاده جیرده شوید تا به سقالكسار برسید.

 

اگر نگران جاده‌های ناهموار و خاكی برای رسیدن به دریاچه هستید باید به شما بگوییم كه اشتباه می‌كنید؛ زیرا جاده دسترسی به سد خاكی سقالكسار كاملا هموار و آسفالت است.

اگر قصد برپایی پیك نیك در اطراف دریاچه را دارید یا می‌خواهید با ماشین، دورتادور دریاچه را رانندگی كنید با ماشین وارد محوطه سد خاكی سقالكسار شوید؛ البته در این صورت باید هزینه ورودی (پنج هزار تومان در تابستان ۱۴۰۰) را پرداخت كنید. شما همچنین می‌توانید در روزهای شلوغ و تعطیلات ماشین خود را بیرون از سد خاكی در پاركینگ پارك كنید و پیاده وارد محوطه شوید؛ در این صورت نیازی به پرداخت ورودی نیست. در نظر داشته باشید كه ورود به دریاچه تا ساعت هشت شب امكان‌پذیر است.

 

دریاچه سقالكسار در كجا قرار دارد؟-lKRiJdfGTq