ریپورتاژ آگهی
بوم‌ گردی‌ های رشت كجاست؟

بوم‌ گردی‌ های رشت كجاست؟

رشت مملو از جاهای دیدنی است از این رو اقامت در این شهر بهترین انتخاب است، با ما همراه باشید تا بدانیم بوم‌گردی‌های رشت كجاست.
  • 1401/10/12
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : گیلان - رشت
تلفن : 66059000-021

رشت مملو از جاهای دیدنی است از این رو اقامت در این شهر بهترین انتخاب است، با ما همراه باشید تا بدانیم بوم‌گردی‌های رشت كجاست.اقامتگاه‌های بوم گردی بیشتر توسط بومیان شهرها اداره می‌شوند و شما لذت یك اقامت بی‌دردسر را در این اقامتگاه‌ها تجربه خواهید كرد. هنگام سفر به شهرهای مختلف با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی هر شهر، با فرهنگ مردم آن‌جا آشنا می‌شوید. در بیشتر اقامتگاه‌های بوم گردی می‌توانید عصرها زیر سایه درختان كنار حوض‌ در حیاط چای نوش جان كنید، از محلی‌ها داستان زندگی مردم آن‌جا را بشنوید و چند روزی را در آن فضای دنج دور از هیاهوی شهر زندگی كنید. در زمان اقامت در این مكان‌ها می‌توانید صنایع دستی محلی آن شهر یا روستا را نیز یاد بگیرید. بسیاری از بوم‌گردی‌ها كارگاه‌های صنایع دستی دارند و به مهمانانی كه علاقمند به یادگیری صنایع دستی هستند به طور كامل آموزش می‌دهند.

جذابیت بوم گردی های ایرانی

یكی از مهمترین ویژگی‌های شاخص اقامتگاه‌ محلی یا همان بوم گردی های ایران این است كه این مكان‌ها عمدتاً در دل طبیعت واقع شده‌اند؛ در حالی كه هتل‌ها را بیشتر در فضای شهری و مدرن می‌سازند. حال این طبیعت می‌تواند جنگل‌های سرسبز شمال، مناطق كوهستانی و دشت‌های باصفای آذربایجان یا كویر آرام و پرستاره مركز ایران باشد. بستگی دارد كه شما كدام یك از این شرایط طبیعی را می‌پسندید و دل‌تان می‌خواهد روزهای سفر را در كجا سپری كنید.

 

بوم‌گردی‌های رشت كجاست؟-f7EBfgaz5w

یكی از مزایای بوم گردی واقع شدن این اقامتگاه‌ها در دل طبیعت است كه كمك می‌كند شما در زمانی كوتاه به مكان‌های تفریحی مثلاً دریا یا كوهستان برسید. شنیدن صدای رودخانه، بیدار شدن صبحگاهی با آواز پرندگان، بوی انواع گل‌ها و گیاهان از دیگر محاسن اقامتگاه‌های محلی و غیرهتلی است. جغرافیای متنوع كشور ما سبب شده تا اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر ایران تجربه متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد.

۴ اقامتگاه در رشت

اقامتگاه بوم گردی تی‌تی ناز

 

این اقامتگاه یك مجموعه با ۵ اتاق است كه ۴ اتاق آن ۸ متری و یكی از آن‌ها بزرگ‌تر و به اندازه ۵۰ متر است. تی‌تی ناز همچون دیگر اقامتگاه‎های بومگردی سرویس‌های فرنگی و ایرانی و یك حمام مشترك دارد. این اقامتگاه در محیطی امن و فضایی آرام و به دور از هیاهو ساخته شده است. تی‌تی ناز به كلیه امكانات رفاهی و اقامتی مجهز شده است و برای اقامت چند روزه گزینه بسیار خوبی است. با وجود پاركینگی كه دارد می‌توانید وسیله نقلیه خود را داخل مجموعه پارك كنید و نگهبانی و دوربین مداربسته سبب امنیت آن شده است.

 به غیر از باربیكیو و آلاچیق كه می‌توانید از آن استفاده كنید، امكان پخت و پز در این اقامتگاه سنتی وجود ندارد اما به درخواست مهمانان غذای محلی و گرم در این مجموعه سرو می‌شود. ساعت ورود به این مجموعه ۱۴ و ساعت خروج از آن ۱۲ ظهر است.

بوم‌گردی‌های رشت كجاست؟-gfNb7Alfpn

• اقامتگاه بوم گردی می‌جان

این اقامتگاه یكی از بهترین مكان‌ها جهت اقامت چند روزه است. اتاق‌های بومگردی می‌جان سرویس بهداشتی فرنگی و حمام مستر دارند. سرویس ایرانی نیز مشترك و در طبقه همكف واقع شده است. اتاق‌های این مجموعه تمیز است و امكان استفاده از تراس نیز وجود دارد. صبحانه‌ای كه اقامتگاه سنتی می‌جان به مسافران ارائه می‌دهد كامل است و اگر مهمانی بخواهد، می‌تواند از آشپزخانه استفاده كند. همچنین اگر بخواهید می‌توانید به اقامتگاه سفارش غذای محلی بدهید تا آشپزان بهترین نوع آن را برای شما تهیه كنند. این غذاها شامل میرزا قاسمی، جوجه ترش، انار بیج، باقلا قاتوق و فستجون می‌شود.

این اقامتگاه در روستای خمام و ۷ كیلومتری رشت واقع شده است. خمام نزدیك‌ترین شهر به مركز استان گیلان است. پذیرش حیوانات خانگی كوچك در این مجموعه مجاز است. همچنین اینترنت، بالكن و آلاچیق از امكانات این مجموعه هستند.• اقامتگاه بوم گردی مانده چینا

مانده چینا یك سازه چوبی زیبا است كه در روستای توریستی سقالكسار ساخته شده است. این اقامتگاه یك ساختمان دو طبقه است و منظره زیبایی از طبیعت را به شما نمایش می‌دهد. این اقامتگاه به یك تراس بزرگ مجهز شده است كه حال و هوای به خصوصی دارد. آنتن‌دهی این اقامتگاه خوب است و به اینترنت نیز دسترسی دارد. مانده چینا تا جنگل، كوه و سوپرماركت ۱۰۰ متر فاصله دارد و در محوطه یك تاب زیبا نصب شده است. این مجموعه یك حمام و سرویس بهداشتی مشترك دارد كه تمیز و بهداشتی است. استعمال دخانیات و ورود حیوانات خانگی در این مجموعه مجاز نیست.

• اقامتگاه بوم گردی آرام و باران

آرام و باران اقامتگاهی در یكی از بهترین مناطق رشت است. این مجموعه یك خانه روستایی با معماری زیبا و منحصربفرد است كه ۶ واحد اتاق در آن ساخته شده است. اتاق‌های ۳ و ۵ نفره در طبقه بالا و اتاق‌های ۱۰ نفره در طبقه پایین واقع شده است. محیط این اقامتگاه تمیز و مرتب است و دكوراسیون آن ساده و دلنشین است. این اقامتگاه نورگیری عالی دارد و به تمامی امكانات رفاهی مجهز شده است. ورود حیوانات خانگی كوچك و تنها به داخل محوطه مجاز است. صاحب اقامتگاه فردی مهربان و مهمان‌نواز است كه می‌تواند اوقات خوشی را طی چند روز اقامت شما در این مجموعه به وجود بیاورد. توجه داشته باشید كه ساعت ورود به این مجموعه ۱۴ و ساعت خروج از آن ۱۲ ظهر است.

بوم‌گردی‌های رشت كجاست؟-Lw6dQXrXlj