ریپورتاژ آگهی
محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

رشت مملو از فضاهای جذاب برای تجربه خوردن و لذت بردن است، از این رو با ما همراه باشید تا از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت بیشتر بدانیم.
  • 1401/10/12
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : رشت، خیابان شریعتی، میدان صیقلان، میدان زرجوب، جنب پل آهنی

رشت مملو از فضاهای جذاب برای تجربه خوردن و لذت بردن است، از این رو با ما همراه باشید تا از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت بیشتر بدانیم.

استان گیلان به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و آب وهوای دلچسب، سالانه پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران است. شهر رشت مركز استان گیلان بوده كه یكی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان ایرانی‌ها محسوب می‌شود. این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری زیبا و منحصر به فرد، دارای رستوران‌های بی‌نظیری هم بوده كه غذاهای محلی درجه یكی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

تجربه طعم‌های خاص در رستوران‌های محلی رشت

رشت؛ شهر خلاق غذا یكی از بهترین مقاصد گردشگری برای افرادی است كه دوست دارند در طول سفر خود با فرهنگ غذایی شهر مقصد نیز آشنا شوند. ده‌ها مدل غذای منحصربه‌فرد را می‌توان در بهترین رستوران های رشت امتحان كرد و تجربه‌ای ناب از گردشگری غذا به مجموع تجربه‌های سفر خود اضافه كرد. از باقالی قاتق و واویشكا تا كباب ترش و مرغ و ماهی شكم‌پر، از آلو مسما و كاله كباب تا ملا قورمه، سفره رنگین رشت در كنار مزه‌های نابی مثل باقلا سبز و سیر و گردو و اشپل ماهی یكی از غنی‌ترین سفره‌های ایرانی است.

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت-PkzEOxYc9Q

كباب سرای حاج حسین

كباب سرای حاج حسین بدون شك یكی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های رشت است كه انواع كباب را برای مهمانان خود سرو می‌كند. كباب دوش، مشهورترین غذای این رستوران است. همان طور كه می‌دانید شهر رشت علاوه بر طبخ بهترین كباب ترش ایران، به تهیه كباب بسیار لذیذ دوش نیز شهرت دارد. دوش یا كول به بخشی از برآمدگی گردن گاو نر جوان (وزرا) گفته می‌شود؛ این بخش از گوشت گاو، بسیار چرب و لذیذ است و در دهان آب می‌شود. آشپزان ماهر كباب سرای حاج حسین دوش را به قطعات ریز خرد می‌كنند و برای چند ساعت در پیاز خلال شده ریز می‌خوابانند. جالب است بدانید كه نرمی و خوشمزگی گوشت دوشی كه چند روز از ذبح آن گذشته باشد، بهتر از گوشت تازه است.

كاركنان كباب سرای حاج حسین بسیار خوش اخلاق و مودب هستند. این رستوران دارای دو طبقه است و در منوی آن انواع كباب نظیر جوجه ترش، چنجه، كوبیده، فیله كباب، كباب كوبیده بناب، دل، جگر، قلوه، دنده كباب و دوش كباب دیده می‌شوند. رستوران حاج حسین رشت در سال ۱۳۵۹ توسط پدر این خانواده، در یك مغازه كوچك‌تر از مغازه فعلی آغاز به كار كرد و كماكان كمی آن‌طرف‌تر از شعبه جدید در حال فعالیت است؛ اما شعبه جدید كه در میان گردشگران و محلیان شهرت دارد، در سال ۱۳۸۶ توسط فرزندان وی افتتاح شده‌ است و اداره می‌شود.

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت-Dh3I2LLyj5

رستوران حاج حسین، نزدیك محله‌ ساغری سازان در مركز شهر رشت واقع شده است. در نزدیكی این رستوران یك پاركینگ (گاراژ) وجود دارد كه می‌توانید ماشین خود را با خیال راحت در آن پارك كنید. امكان سفارش آنلاین از طریق سایت رستوران حاج حسین نیز مهیا است (ارسال سفارشات رایگان است).

آدرس: رشت، خیابان شریعتی، میدان صیقلان، میدان زرجوب، جنب پل آهنی

تلفن: ۳۳۳۴۰۸۱۹ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۲۴

محدوده قیمت: ارزان

رستوران محرم

رستوران محرم یكی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌های شهر رشت است كه نخستین بار در سال ۱۳۲۳ به‌صورت یك مغازه سرو غذا در خیابان ناصریه قدیم، كار خود را شروع كرد و هم‌اكنون در تقاطع منظریه واقع شده است. این رستوران با بیش از ۷۵ سال سابقه به برندی مشهور در شهر رشت تبدیل شده است و در فضایی بزرگ، انواع غذاهای ایرانی و محلی مانند انواع كباب‌ها، ماهی، خورشت‌ها و ماهیچه بسیار لذیذ و باكیفیتی را سرو می‌كند. طراحی داخلی رستوران محرم زرد و نارنجی است و به مهمانان احساس گرما و صمیمیت می‌دهد. توجه داشته باشید كه این رستوران همیشه شلوغ است؛ بنابراین باید از قبل جا رزرو كنید یا در صف منتظر بمانید. تنوع غذاهای گیلانی در محرم بسیار زیاد است و تقریبا همه غذاهای گیلانی در منوی آن وجود دارند.

آدرس: رشت، بلوار امام خمینی (ره)، روبه‌روی دانشكده دندانپزشكی

تلفن: ۳۳۶۶۶۰۹۰ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۲۳

محدوده قیمت: متوسط

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت-HMonW5IKNn

رستوران حسن رشتی یكی از رستوران‌های محبوب رشت است كه غذاهایی با كیفیت را با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌كند. پلو كباب چنجه مخصوص، پلو كباب ترش مخصوص، چلو كباب شیشلیك، چلو كباب سلطانی، چلو كباب بختیاری، چلو ماهیچه، چلو كباب كوبیده، ماهی قزل‌آلا، ماهی سفید، ماهی كولی، چلو میرزاقاسمی از جمله غذاهایی هستند كه می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. جالب است بدانید كه شهرت رستوران حسن رشتی به‌حدی زیاد است كه افراد بسیاری از سراسر كشور برای خوردن غذا در این رستوران به رشت می‌آیند.

آدرس: رشت، بلوار امام خمینی، بالاتر از میدان توشیبا، نبش كوچه فرشته

تلفن: ۱۶۶۶۴۵۰ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۱:۳۰ تا ۰۰:۳۰

محدوده قیمت: ارزان

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر از رستوران‌های قدیمی رشت است كه از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز كرد. سرآشپزی باتجربه و ماهر در این رستوران با مواد اولیه با كیفیت، غذاهای گیلانی را به روش سنتی طبخ می‌كند؛ غذاهایی كه طعم آن‌ها را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. پلو كباب با مخلفات، پلو كباب كوبیده، پلو كباب ترش با مخلفات، جوجه كباب محلی با مخلفات، جوجه كباب زعفرانی با مخلفات، شیشلیك گوسفندی با مخلفات، ماهی سفید، میرزاقاسمی و باقالی خورشت از جمله غذاهای لذیذی هستند كه در رستوران اردشیر سرو می‌شوند؛ البته باید بدانید كه شیشلیك، ماهی سفید و مرغ شكم‌پر از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌آیند. رستوران اردشیر بسیار محبوب و معروف است و هنرمندان و بازیگران بسیاری برای صرف غذا به این رستوران می‌روند. امكان سفارش غذا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اختصاصی این رستوران نیز مهیا است.

آدرس: رشت، سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست

تلفن: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳

وب‌سایت: ardeshirdelivery.ir

محدوده قیمت: متوسط

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت-LUA7celETj