ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس

۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس

قاهره شهری است كه مسافران آن را به همان اندازه كه دوست دارند، گاهی از آن متنفر نیز هستند. سر و صدای محض، آلودگی و ترافیك آن می­تواند سفر اول به این شهر را دشوار كند، اما پایتخت مصر جاذبه­ های زیادی برای ارائه به مسافران دارد كه فراتر از مشكلات آن است.
  • 1401/10/12
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

قاهره شهری است كه مسافران آن را به همان اندازه كه دوست دارند، گاهی از آن متنفر نیز هستند. سر و صدای محض، آلودگی و ترافیك آن می­تواند سفر اول به این شهر را دشوار كند، اما پایتخت مصر جاذبه­ های زیادی برای ارائه به مسافران دارد كه فراتر از مشكلات آن است.

قاهره یكی از ابرشهرهای بزرگ جهان است. برای بازدید از مناظر تاریخی، شهرهای كمی وجود دارند كه بتوانند با قاهره رقابت كنند، اما پایتخت مصر كارهای بسیار بیشتری را به جز موزهها و مساجد ارائه میدهد.

قاهره بسیار زیبا و غنی از تزئینات تاریخی است و برای بازدیدكنندگانی كه برای اولینبار از آن بازدید میكنند گیجكننده است.

قاهره شهری است كه مسافران آن را به همان اندازه كه دوست دارند، گاهی از آن متنفر نیز هستند. سر و صدای محض، آلودگی و ترافیك آن میتواند سفر اول به این شهر را دشوار كند، اما پایتخت مصر جاذبه های زیادی برای ارائه به مسافران دارد كه فراتر از مشكلات آن است.

قاهره سرشار از شور و نشاط، بهترین مكان برای بازدید در این كشور است تا احساسی نسبت به زندگی خیابانی مدرن مصر داشته باشید. هیچ سفری به مصر بدون اقامت در شهری كه اعراب به آن امالدنیا (مادر جهان) می گویند كامل نمیشود.

اصلی‌ترین جاذبه توریستی قاهره اهرام جیزه در آستانه شهر است، اما خود شهر مملو از بناهای تاریخی مهمی است كه قرن‌ها تاریخ را در بر می‌گیرد.

برای كمك به تمركز در بازدید و برنامهریزی زمان خود، از لیست ما از برترین جاذبههای قاهره استفاده كنید.

  1. اهرام جیزه

۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس-effx9CG5ze

اهرام جیزه اولین سفر نیمروزه قاهره و برترین كاری است كه در برنامه سفر همه افراد به این شهر باید انجام شود.

درست در لبه شهر، در فلات جیزه، این معابد تدفین سلسله چهارم برای قرنها مسافران را شگفتزده كردهاند و همچنان یكی از برجستهترین نقاط مصر هستند.

با وجود گرما، گرد و غبار و شلوغی توریستی، نمیتوانید سفر به اینجا را از دست بدهید.

هرم خئوپس (همچنین هرم بزرگ یا هرم خوفو نامیده میشود) بزرگترین هرم گروه جیزه است و میتوان داخل گذرگاههای باریك آن را كاوش كرد، اگرچه چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد، به جز یك اتاق مقبره ساده با یك تابوت خالی.

  1. مسجد الازهر

۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس-BGcCmLXdZl

مسجد الازهر بهترین بنای دوران فاطمیه قاهره و یكی از اولین مساجد باقیمانده این شهر است كه در سال ۹۷۲ پس از میلاد تكمیل شد.

این دانشگاه همچنین یكی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. خلیفه العزیز در سال ۹۸۸ میلادی به آن جایگاه دانشگاه را اعطا كرد و امروز دانشگاه الازهر همچنان مركز الهیات پیشرو از جهان اسلام است.

كفشهای خود را در ورودی بگذارید و وارد حیاط مركزی شوید. در سمت راست شما مدرسه الطیبرسیه است كه دارای محراب (طاقچه نماز) متعلق به سال ۱۳۰۹ است.

از حیاط مركزی، بهترین مناظر از پنج مناره مسجد را می‌بینید كه روی ساختمان را می‌پوشانند.

در سرتاسر حیاط نمازخانه اصلی قرار دارد كه ۳۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. نیمه جلو بخشی از ساختمان اصلی است، در حالیكه نیمه عقب توسط عبدالرحمن اضافه شده است.

مسجد الازهر درست در قلب منطقه اسلامی قاهره قرار دارد و دسترسی به آن با تاكسی آسان است.

  1. ساقارا و دهشور

۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس-cKVntp1xEN

گورستان وسیع ساقارا و مكان نزدیك دهشور خانه برخی اهرام دیگر است و یك سفر یكروزه به اینجا به اندازه سفر به اهرام جیزه پر ارزش است. این مكانها تقریبا در ۳۰ كیلومتری جنوب قاهره قرار دارند.

هرم پله‌ای محبوب‌ترین جاذبه گردشگری ساقارا است، اما كل منطقه مملو از مقبره‌هایی با رنگ‌آمیزی زیباست كه ارزش چند ساعت كاوش را دارد.

بازدید از سراپیوم را از دست ندهید، جاییكه مومیایی‌های گاوهای نر مقدس آپیس در آن دفن شده‌اند.

ساقارا آنقدر بزرگ است و تاریخچه آن بهعنوان یك محل دفن آنقدر وسیع است كه كاوش‌ها در اینجا همچنان به كشف یافته‌هایی ادامه می‌دهند كه تیتر اخبار در سرتاسر جهان هستند.

 

  1. مسجد سلطان حسن

۴ جاذبه گردشگری برتر در قاهره + عكس-AomcckhIv8

یكی از بهترین نمونههای معماری ممالیك در جهان، مسجد سلطان حسن، چشماندازی از هنر اسلامی با جزئیات فراوان استالاكتیت و ویژگیهای پیچیده عربی است.

این مسجد در سال ۱۳۵۶-۱۳۶۳ برای سلطان حسنالنصیر ساخته شد. درگاه اصلی عظیم در گوشه شمالی تقریبا ۲۶ متر ارتفاع دارد و مناره در گوشه جنوبی با ۵/۸۱ متر ارتفاع بلندترین مناره در قاهره است.

درگاه اصلی به راهرو گنبدی شكل منتهی می‌شود كه در آن سوی یك پیش‌اطاق كوچك و راهرویی قرار دارد كه به داخل صحن باز پرآذین كه در حول فواره وضو قرار دارد، منتهی می‌شود.

از اینجا، یك در آهنی به مقبره سلطان منتهی میشود، جاییكه آویزهای استلاكتیكی گنبد اصلی هنوز باقی مانده است. در مركز اتاق تابوت ساده سلطان قرار دارد.