ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ

در سرتاسر شهر، حال و هوای دریایی در خانه‌های رنگارنگ ساحل نیهاون و كشتی‌های بلندی كه در امتداد اسكله‌ها پهلو گرفته‌اند، منعكس شده است.
  • 1401/10/12
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

در سرتاسر شهر، حال و هوای دریایی در خانه‌های رنگارنگ ساحل نیهاون و كشتی‌های بلندی كه در امتداد اسكله‌ها پهلو گرفته‌اند، منعكس شده است. همچنین به یاد داشته باشید كه این­جا جایی بود كه بسیاری ادعا می­كنند انقلاب تحسین­شده مواد غذایی شمال اروپا در آن آغاز شد. در نتیجه كپنهاگ میزبان تعداد زیادی از رستوران‌های پیشرفته است كه در آن شهرت جهانی دارد، میزهایی كه باید از ماه‌ها و یا حتی سال‌ها قبل رزرو شوند.

پایتخت دانمارك، كپنهاگ، بزرگترین شهر این كشور است. در اینجا جاذبههای گردشگری بسیاری را خواهید یافت كه حتی خوشسلیقهترین مسافران را نیز خشنود میكند.

مسلما آرام‌ترین پایتخت اسكاندیناوی، كپنهاگ، حسی كاملا اروپایی، زندگی دوستانه در خیابان و فرهنگ كافه‌داری منحصربه‌فرد دارد كه باعث می‌شود بارها و بارها بخواهید به این شهر برگردید. این شهر برای گشت و گذار در اوقات فراغت شما عالی است.

در سرتاسر شهر، حال و هوای دریایی در خانه‌های رنگارنگ ساحل نیهاون و كشتی‌های بلندی كه در امتداد اسكله‌ها پهلو گرفته‌اند، منعكس شده است. همچنین به یاد داشته باشید كه اینجا جایی بود كه بسیاری ادعا میكنند انقلاب تحسینشده مواد غذایی شمال اروپا در آن آغاز شد. در نتیجه كپنهاگ میزبان تعداد زیادی از رستوران‌های پیشرفته است كه در آن شهرت جهانی دارد، میزهایی كه باید از ماه‌ها و یا حتی سال‌ها قبل رزرو شوند.

برای دریافت ایدههایی در مورد بهترین مكانها برای بازدید در این شهر جادویی، لیست ما از برترین جاذبههای كپنهاگ را بخوانید.

  1. باغهای تیوولی

۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ-4huXVpqhWr
پیادهروی از میدان تاون هال شما را به پاركهای موضوعی دیزنی میرساند: شهربازی معروف تیوولی و باغهای تفریحی متعلق به سال ۱۸۴۳.

در داخل باغ‌ها، از میان دهكده‌ای پر از مغازه‌های زیبا و دریاچه‌ای كه با درختان نورانی كه به آرامی در آب منعكس شده‌اند، عبور میكنید.

در اینجا شما همچنین بیش از ۲۰ جاذبه، از جمله یك ترن هوایی را پیدا خواهید كرد. از دیگر تفریحات میتوان به دوربرگردان، سالنهای آینه، پانتومیم، عروسك و تئاتر در فضای باز اشاره كرد. تعداد زیادی رستوران و كافه، باغهای گل و یك سالن كنسرت به سبك مورها، كه بهویژه هنگامیكه در شب روشن میشود، دلپذیر است.

این پارك در سراسر جهان مشهور است و در بسیاری از فیلمها نمایش داده میشود. در واقع برخی ممكن است بگویند این معروفترین جاذبه در كپنهاگ است. در كریسمس، تیوولی به یك سرزمین عجایب تزئینشده تبدیل میشود.

 

  1. كاخ كریستینزبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ-lYrZgzcR2q

بازدید از كاخ كریستینزبورگ باید در رأس برنامه هر بازدیدكننده قرار گیرد. كریستینزبورگ دارای بیش از ۸۰۰ سال تاریخ است و امروزه این كاخ پارلمان، دفتر نخستوزیری و دادگاه عالی است.

علاوه بر این، چندین بخش هنوز توسط خانه سلطنتی استفاده میشود، اگرچه خوشبختانه بسیاری از آنها برای عموم باز است. با اشغال محلی كه اسقف ابسالون اولین استحكامات شهر را در سال ۱۱۶۷ ساخت، خرابه‌های قلعه اسقف و قلعه قرون وسطایی زمانیكه كاخ كنونی در حال ساخت بود كشف شد و اكنون می‌توان از آن بازدید كرد.

از دیگر نقاط دیدنی میتوان به آشپزخانه سلطنتی، اتاقهای پذیرایی سلطنتی، اصطبل سلطنتی و كلیسای قصر اشاره كرد. ساعات كار برای هر بخش از كاخ میتواند متفاوت باشد زیرا آنها در حال استفاده هستند، بنابراین اگر به بازدید از یك منطقه خاص علاقه دارید حتما از قبل آن را بررسی كنید.

 

  1. بندر نیهاون

۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ-oBhejY6qVu

بندر نیهاون در پشت آمالینبورگ نیهاون (بندر جدید) قرار دارد كه خیابانی به همین نام در كنار آن قرار دارد. این منطقه دلربا بهویژه در فصل تابستان مركز فعالیت است. ساختمان‌های شیروانی با رنگ‌آمیزی درخشان در كنار كانال قرار گرفته‌اند كه به روزهای دلگیر رنگ می‌افزایند و بازدیدكنندگان را برای تماشای اجناس برای فروش در مغازه‌ها و لقمه‌های خوشمزه در رستوران‌ها و كافه‌ها ترغیب می‌كنند.

در انتهای بندر، یك لنگر بهعنوان یادبود ملوانان دانماركی است كه در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. نیهاون زمانی محله‌ای بی‌اعتبار از شهر بود، اما اكنون با حس باشكوهی كه دارد، بخش جذابی از كپنهاگ است كه در تصاویر بی‌شماری از شهر به چشم می‌خورد.

 

  1. سیاره دن بلا

۴ جاذبه گردشگری برتر در كپنهاگ-93IrotHy0n
بزرگترین آكواریوم شمال اروپا، سیاره دن بلا یكی از بهترین جاذبههای كپنهاگ است. سیاره دن بلا (معروف به آكواریوم ملی دانمارك) شبیه به یك گرداب ساخته شده است.

دیوارهای پوشیده از آلومینیوم ساختمان امواج غلتشی اقیانوس را تداعی میكنند در حالیكه مسیرهای داخلی آكواریوم مانند شاخه هایی از هسته مركزی در هشت بخش جریان دارند.

این مسیرها توسط نزدیك به ۵۰ آكواریوم و تاسیسات كه همه چیز را از پرتوهای عقاب گرفته تا لاك‌پشت‌ها، كوسه‌های سر چكشی گرفته تا اسب‌های دریایی و مارماهی‌ها و تمساح‌ها را در خود جای داده‌اند. جای هیچ موجودی برای دیدن در اینجا خالی نیست.