ریپورتاژ آگهی
تجربه شكم‌ گردی در میدان شهرداری رشت

تجربه شكم‌ گردی در میدان شهرداری رشت

شهر رشت شهر بوهای خوشمزه است. یعنی همین طور كه در خیابان های آن قدم می‌زنید بوی كباب و رشته خوشكار و واویشكا هوش و حواس شما را می‌برد. یكی از مراكز كلیدی شكم گردی در رشت میدان شهرداری است. میدانی كه تا پاسی از شب بیدار می‌ماند و می‌شود در آن خوش گذراند.
  • 1401/10/12
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : گیلان - رشت

شهر رشت شهر بوهای خوشمزه است. یعنی همین طور كه در خیابان های آن قدم می‌زنید بوی كباب و رشته خوشكار و واویشكا هوش و حواس شما را می‌برد. یكی از مراكز كلیدی شكم گردی در رشت میدان شهرداری است. میدانی كه تا پاسی از شب بیدار می‌ماند و می‌شود در آن خوش گذراند.

میدانی كه حالا به نام شهرداری رشت می‌شناسیم از زمانی كه رشت مركز زندگی و تجارت بود به عنوان مركز شهر شناخته می‌شد. گفته می‌شود محل ساختمان شهرداری فعلی تپه‌ای بلند بود كه روی آن بقعه امام‌زاده جعفر قرار داشت.

مجموعه ساختمان‌های اطراف آن در اوایل دوره پهلوی ساخته‌اند. این میدان و ساختمان‌های اطرافش را به سبك نئوكلاسیك و برگرفته از معماری خیابان نوسكی شهر سن‌ پترزبرگ روسیه ساخته شده‌اند.

تمام خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری تا چند صد متری سنگ‌فرش شده‌اند؛ و تردد ماشین تا چند صد متری میدان از هیچ كدام از مسیرها امكان‌پذیر نیست. ورود به خیابان سعدی فقط برای تاكسی‌ها امكان‌پذیر است.

راه‌های دسترسی به میدان شهرداری از خیابان شریعتی، خیابان علم الهدی، خیابان امام و سبزه‌میدان امكان‌پذیر می‌باشد. كه برای رسیدن به میدان باید ماشین خود را دور از میدان پارك كنید و چند دقیقه‌ای پیاده روی كنید.

اگر قصد مسافرت به گیلان را دارید، حتما سری هم به میدان شهرداری بزنید. خوشحال می شویم شما هم اگر اطلاعاتی در مورد این میدان دارید برای ما بنویسید.

یكی از تجربه های لذت بخش پرسه زدن در میدان شهرداری خوردن خوراكی‌های خوشمزه است.


كبابی‌های دست‌فروش، خوشمزه‌فروشی‌های میدان
تجربه شكم‌گردی در میدان شهرداری رشت-sf0bw9iUso

تاریخچه درستی از این نوع فروش كباب در درست نیست اما تا جایی كه بنده پرس و جو كرده ام این سبك كباب فروشی بدلیل بازارهای محلی كه به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف گیلان وجود دارد مانند شنبه بازار یا جمعه یازار یا… رواج پیدا كرده است.

معروف ترین دكه فروش كباب در این میدان كه از غروب تا پیش از اذان صبح در آنجا فعالیت دارد بدلیل پخت نان در همانجا بسیار معروف شده است بطوری كه دائماً مشتری های زیادی در حال‌ پذیرایی هستند.

این دكه بمدت ۱۰سال است كه در همان موقعیت كنونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

تجربه شكم‌گردی در میدان شهرداری رشت-WuD9YGzByB
شیرین گوشت خوش طعم + دوشِ مناسب و جگرباقرساق از بهترین‌های منوی این غذاخوری است. كوبیده اما انتخاب خوبی در این میان نیست.

چای آلبالوی درجه یك
دكه‌هایی كه در شهر های دیگر بیشتر به خاطر فروش مطبوعات و دخانیات برپا شده اند در شهر رشت یك محصول دلنشین دیگر نیز ارائه می‌دهند، چای آلبالویی درجه یك. در میدان شهرداری رشت هم می‌توان این دكه‌ها را دید و از خوردن چای در هوای مرطوب رشت لذت برد.

فقط حواستان باشد كه در هنگام چای خوردن در این میدان جایی را برای نشستن انتخاب كنید كه كفتر های كمی در آن رفت و آمد داشته باشند، زیرا هر لحظه ممكن است مورد اصابت موشك‌های دوربرد آن‌ها قرار بگیرید.

اسكیموی اصل شمالی
اسكمو یكی از انواع بستنی یخی ها می باشد كه بیشتر در شمال كشور تهیه می شود و شاید یكبار طعم و مزه آن را چشیده باشید. این بستنی یخی جذاب با میوه های ترش فصل مثل زغال اخته یا آلبالو و آلو و آلوچه تهیه می شود و طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

 

شما حتی اگر قالب بستنی یخی هم نداشته باشید می توانید به راحتی این اسكمو را تهیه كنید و از لیوان های یكبار مصرف استفاده كنید و برای سرو لیوان را قیچی كنید و به راحتی بستنی را از قالب خارج كنید. اگر به طعم و مزه ترش علاقه داشته باشید عاشق این مزه از بستنی یخی یا اسكمو خانگی خواهید شد. شما می توانید از هر نوع میل فصلی در این اسكمو استفاده كنید، اما اسكیمو خوردن درمیدان شهرداری رشت حال و هوای دیگری دارد كه پیشنهاد می‌كنیم حتما آن را تجربه كنید.

رشته خوشكار
شیرینی رشته خوشكار یكی از شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار گیلانیه كه در ماه مبارك رمضان برای مجالس افطاری پخته میشه ، این شیرینی سنتی از قدیم الایام در روستاها به صورت خونگی پخته میشد و بفروش میرسید.بسیار خوش طعم و خوش عطره. افرادی كه به طعم گردو و دارچین در شیرینی و كیك علاقه ی زیادی دارن این شیرینی یكی از بهترین گزینه ها واسشونه.

كلوچه فومین
چند فروشگاه در میدان شهرداری هستند كه كلوچه فومن می‌فروشند. اگر بتوانید كلوچه فومن گرم و تازه پیدا كنید مطمین باشید كه همیشه یكی از طعم‌های خوبی كه به خاطر خواهید آورد طعم بی نظیر این كلوچه است.

هر كدام از شهر های استان گیلان آداب و رسوم، غذاهای محلی و شیرینی‌های خاصی دارند. غذا ها و شیرینی های سنتی استان گیلان همیشه پر طرفدار بوده اند. یكی از این سوغات سنتی استان گیلان كلوچه فومن است. كلوچه ای كه شاید طعم بینظیرش هرگز از یادتان نرود و حتی هوش از سرتان ببرد . كلوچه فومن معمولا با چای یا شیر سرو می‌شود. در ادامه قصد معرفی و بیان تاریخچه این كلوچه را داریم.

 

كلوچه فومن از دیرباز در شهرستان فومن تولید می‌ شده. زادگاه این كلوچه فومن است كه به این نام هم معروف است. امروزه این كلوچه در سایر استان ها پخته می شود كه معمولا توسط نانواهای گیلك این پخت صورت میگیرد. كلوچه فومن سوغات شهرستان فومن و استان گیلان محسوب شده و هویت و اصالت كاملاً گیلانی و ایرانی دارد.


تاریخچه این كلوچه به قدیم باز می گردد .كلوچه ای كه كار دست زنان این منطقه بوده است و از گذشته به صورت خانگی پخت می‌شده . این محصول همواره از چندین سال پیش به شكل سنتی در كوره‌های آجری پخت می‌شد . امروزه و با گذشت زمان مراكز تهیه و عرضه این محصول سنتی بیشتر شده است.

كلوچه فومن نوعی كلوچه مغزدار است كه از دو لایه تشكیل شده است. روی كلوچه نیز به وسیله مهر مانندی منقوش می‌شود. این كلوچه در درون كوره پخت قرار گرفته و پخته می‌شود.