ریپورتاژ آگهی
سوغات خرم آباد

سوغات خرم آباد

در مقاله تعدادی از مشهور ترین سوغات خرم آباد و ویژگی های تمامی آن ها را به شما معرفی خواهیم كرد.
  • 1401/10/11
  • استان : لرستان
  • شهر : خرم آباد
  • دسته : آداب محلی ایران
آدرس : لرستان -خرم آباد
تلفن : 66059000-021

در مقاله تعدادی از مشهور ترین سوغات خرم آباد و ویژگی های تمامی آن ها را به شما معرفی خواهیم كرد.

شهر خرم آباد یكی از زیبا ترین شهر های لر نشین كشور می باشد كه جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. وجود جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان سبب شده است كه بسیاری از مسافران و توریستان، شهر خرم آباد را به عنوان مقصد سفر های نوروزی، تابستانه و ... خود انتخاب نمایند. لازم به ذكر است كه شهر خرم آباد یك انتخاب ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت، حیات وحش، جاذبه های تاریخی، مذهبی و ... به طور همزمان می باشد. ما در این مقاله تعدادی از برترین سوغات خرم آباد و ویژگی های تمامی آن ها را به طور كامل، به شما معرفی خواهیم كرد.

برترین سوغات خرم آباد :

نان آردی :

نان آردی یكی از مشهور ترین سوغات خرم آباد می باشد كه در بین مردم بومی و محلی نیز بسیار محبوب است. نان آردی جزو شیرینی هایی می باشد كه در طعم های مختلف مانند نارگیلی، نخودی، گردویی و ... تولید می گردد. با این حال آرد، روغن، شكر جزو مواد تشكیل دهنده اصلی این محصول می باشند. لازم به ذكر است كه نان آردی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما می توانید از آن به عنوان سوغاتی استفاده كرده و به شهر محل سكونت خود منتقل كنید.

شیرینی كاك :

شیرینی كاك یكی دیگر از خوراكی های محبوب شهر خرم آباد می باشد. شیرینی كاك تولید شده در خرم آباد با كاك های تولید در سایر نقاط استان لرستان متفاوت می باشد . حالت چهارگوشه پهن تری دارد. این شیرینی دارای تاریخچه ای بسیار می باشد. به طوری كه از گذشته توسط مردم خرم آباد برای جشن ها و ایام خاصی از سال مثل عید نوروز و ... تولید میشده است. برای تهیه شیرینی كاك از موادی مثل روغن حیوانی، شكر، آرد، زعفران و ... استفاده می شود. به شما توصیه می كنیم در صورت سفر به شهر تاریخی خرم آباد، حتما این شیرینی بی نظیر را به عنوان برترین سوغات خرم آباد تهیه فرمایید.

 

عسل :‌

همانطور كه در بخش ابتدایی مقاله گفته شد، شهر خرم آباد دارای طبیعت بسیار بكر و بی نظیری می باشد. همچنین كوهستان های اطراف خرم آباد دارای شرایط آب و هوایی خاص و مناسبی برای پرورش زنبور است. به همین دلیل عسل امروزه به یكی از مشهور ترین سوغات خرم آباد تبدیل شده است. در حال حاضر شما می توانید عسل گیاهان مختلف به همراه موم آن ها را با بالاترین كیفیت و بیشترین درصد خلوص از شهر خرم آباد تهیه فرمایید. توجه داشته باشید كه سایر شهر های لرستان نیز در زمینه تولید عسل با كیفیت فعال می باشند.

سوغات خرم آباد-9w05yw4c4c

حصیر :

برخلاف تصور بسیاری از توریستان و گردشگران، حصیر یكی از سوغات خرم آباد می باشد كه از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد.. حصیر بافی یكی از صنایع بسیار قدیمی شهر خرم آباد می باشد كه تا به امروزه مورد استقبال مردم محلی خرم آباد قرار گرفته است. برای تولید حصیر با كیفیت در شهر خرم آباد ابتدا مواد اولیه رانندگی مرطوب و گرم می كنند. سپس تار و پود حصیر را به ظرافت بسیار بالا و قابل توجهی به یكدیگر میبافند. به شما توصیه می كنیم در صورت سفر به شهر خرم آباد از محصولات حصیری و با كیفیت این شهر غافل نشوید.

سوغات خرم آباد به موارد فوق خلاصه نشده و شما می توانید محصولات بسیار گوناگون و متنوع دیگری را به عنوان سوغات این شهر خریداری نمایید. از مهم ترین سوغات باقی مانده روغن حیوانی می توان به روغن حیوانی، حلوه ارده، برساق، حرمی و ... اشاره كرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه سوغات خرم آباد به دست اورده باشید.