ریپورتاژ آگهی
معرفی كامل خانه تاریخی عادل

معرفی كامل خانه تاریخی عادل

خانه عادل در كاشان از جالب‌ترین فضاهای ممكن در این شهر است، با ما همراه باشید تا به معرفی كامل خانه تاریخی عادل بپردازیم.
  • 1401/10/09
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : عمارت های تاریخی ایران
آدرس : اصفهان - كاشان
تلفن : 66059000-021

خانه عادل در كاشان از جالب‌ترین فضاهای ممكن در این شهر است، با ما همراه باشید تا به معرفی كامل خانه تاریخی عادل بپردازیم.خانه عادل یكی از خانه‌های تاریخی كاشان به شمار می‌رود كه در سال‌های اخیر به هتل تبدیل شده است. این خانه سنتی كه به مروارید شهر كاشان شهرت دارد، در دوره قاجار به دست معماران و هنرمندان آن دوره بنا شد و علاوه بر معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم شهر كاشان، تزیینات فوق‌العاده زیبایی نیز دارد. خانه تاریخی عادل در سال ۱۳۹۳ از مالك آن خریداری شد و پس از دو سال تعمیر، استحكام‌بخشی و بازسازی، به‌ هتل سنتی «نه چم» تغییر كاربری داد. خانه عادل با شماره ۳۱۲۸۲ در تیرماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسید. از آنجا كه خانه عادل در یكی از كوچه‌های زیبا و قدیمی كاشان به نام نه چم قرار دارد، این خانه نیز به نام نه چم شهرت یافته است. كوچه نه چم، كوچه بسیار باریكی است و شاید حتی تصور آن را هم نكنید كه خانه‌ای به زیبایی خانه عادل كاشان در آن وجود داشته باشد.

دوره ساخت خانه تاریخی عادل

خانه عادل كاشان یك خانه تاریخی بسیار زیبای مربوط به دوره ی قاجاریه می باشد كه بسیاری آن را به عنوان مروارید كاشان می شناسند و اخیرا به یك اقامتگاه سنتی تبدیل گشته است. این خانه تاریخی، از قدیمی ترین خانه های تاریخی كاشان بوده كه جلوه بسیار زیبایی دارد و نمایانگر معماری اصیل ایرانی است. همچنین ناگفته نماند كه این خانه در قلب شهر كاشان واقع شده است و از همین رو به سایر جاذبه های گردشگری كاشان نیز نزدیك می باشد. خانه تاریخی عادل، در بافت تاریخی شهر كاشان قرار گرفته و به دلیل قرار گرفتن در یك محله تاریخی و همجوار بودن با مركز محله سوریجان، تكیه، حسینیه محله سوریجان كاشان، و ابنیه تاریخی ارزشمند دیگر، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

 

معرفی كامل خانه تاریخی عادل-yxZZKOL1Q7

از معماری تا بازسازی خانه تاریخی عادل

خانه تاریخی عادل كاشان با نظم بالای فضایی، تقارن و تعادل، و ریتم در پلان، دارای اهمیت بالایی بوده و از همین رو از زیبا ترین خانه های تاریخی كاشان می باشد. اتاق ها نورگیر ها و پنجره های مشبك رنگی، تزیینات نقاشی و آیینه كاری، و گچ‌ بری‌های بی نظیری در این خانه تاریخی به چشم میخورد. به كارگیری بادگیرها در ساخت این خانه تاریخی از ویژگی های ممتاز خانه تاریخی عادل مشهور به مروارید كاشان می باشد. خانه تاریخی عادل از سال 1393 توسط شخصی به نام عادل خریداری شد و پس از دو سال بازسازی و تغییر با سرمایه گذاری بیش از ده میلیارد ریال زیر نظر معماران كاشانی به هتل سنتی مبدل گشت.

 

این هتل سنتی مشهور در شهر كاشان كه به آن "هتل نه چم" نیز گفته می شود دارای شش اتاق می باشد. اتاق های این خانه تاریخی یا هتل اقامتی، اتاق‌هایی با ظرفیت دو تخت و سه تخت هستند كه برای خانواده ها در نظر گرفته شده اند. فضای این هتل تازه بازسازی شده یك فضای كاملا سنتی میباشد و امكانات آن نیز مطابق با فضای هتل، به صورت سنتی تعبیه شده است. این هتل دارای امكاناتی مثل چایخانه، سفره های سنتی، سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی مجهز، سیستم سرمایشی، گرمایشی، تلویزیون و امكانات ارتباطی نظیر اینترنت بی سیم است.

ویژگی‌های اقامت در خانه عادل كاشان

اقامتگاه سنتی عادل كاشان یك خانه تاریخی است كه در دل بافت تاریخی شهر كاشان واقع شده و اماكن تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی در نزدیكی اقامتگاه قرار گرفته است. این اقامتگاه كاشان بنای سنتی و قدیمی داشته و تمامی اتاق ها با در و پنجره های چوبی و شیشه های رنگی فضای زیبا و آرامش بخش به وجود آورده است. حیاط اقامتگاه و حوض آبی آن فضای خوبی برای شب نشینی و دورهمی به وجود آورده است. این اقامتگاه دارای 6 اتاق اقامتی برای اسكان مسافرین می باشد كه در دوطبقه قرار گرفته اند.

 

معرفی كامل خانه تاریخی عادل-zEsvlK49MN

اتاق ها دارای تختخواب، یخچال، سیستم سرمایشی اسپلیت و سیستم گرمایشی شوفاژ هستند. سرویس بهداشتی و حمام در 1 اتاق به صورت اختصاصی تعبیه شده است و 5 اتاق دیگر فاقد سرویس اختصاصی بوده و در محوطه اقامتگاه سرویس بهداشتی به صورت مشترك تعبیه شده است. برای مسافران صبحانه به صورت رایگان سرو می گردد و همچنین می توانید با هماهنگی قبلی انواع غذاهای سنتی و محلی را تهیه و برای وعده های غذایی ناهار و شام میل كنید. آشپزخانه مشتركی نیز برای استفاده مسافران تعبیه شده است. اینترنت نامحدود رایگان، تلویزیون، چایخانه و سفره خانه سنتی از دیگر امكاناتی است كه برای رفاه بیشتر مهمانان ارائه می شود.

 

قوانین لغو رزرو: درخواست كنسلی تا ۷۲ ساعت مانده به شروع اقامت با كسر ۲۰٪ از مبلغ كل رزرو، مابقی مبلغ پرداخت شده عودت داده می شود. در صورت درخواست كنسلی كم‌تر از ۷۲ ساعت پیش از شروع اقامت، كل مبلغ ۲ شب اول از مبلغ پرداختی كسر و مابقی عودت داده می شود. روز شروع اقامت و یا بعد از گذشت چند روز از اقامت، ۲ شب اول از مبلغ روزهای باقی مانده كسر و باقیمانده آن عودت داده می شود. در ایام پیك و ایام عید به هیچ وجه امكان كنسلی وجود ندارد و مبلغی عودت داده نخواهد شد.

 

معرفی كامل خانه تاریخی عادل-fneZ0wzQSt