ریپورتاژ آگهی
خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟

خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟

موزه‌ها از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در هر شهر هستند، آیا می‌دانید خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟
  • 1401/10/09
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : موزه های ایران
آدرس : استان اصفهان، كاشان، خیابان علوی، روبروی خانه طباطبایی ها، بن بست علامه، شماره ۴۳
تلفن : 66059000-021

موزه‌ها از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در هر شهر هستند، آیا می‌دانید خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟

یكی از خاص‌ترین موزه‌های تاریخی كشور موزه‌ی اسباب‌بازی كاشان است. این موزه در خانه‌ی تاریخی سهرابی درست شده و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از عروسك‌های خیمه شب‌بازی را از دوران قاجار تا امروز جمع‌آوری كرده است. حس مثبت و شاد این موزه می‌تواند حال‌وهوای متفاوتی برای شما ایجاد كند. تعدادی از اتاق‌های خانه اقامتگاه هستند و كسانی كه این اتاق‌ها را اجاره می‌كنند از بازی‌هایی كه عصرها در حیاط برگزار می‌شود نیز لذت خواهند برد و بازدید از موزه برای‌شان مجانی خواهد بود.

اقامتگاه موزه عروسك و اسباب بازی

اقامتگاه موزه عروسك ها، خانه از یك حیاط زیبا تشكیل شده است كه تمام فضاها ، پنج اتاق خصوصی ، دو خوابگاه ، دو حمام عمومی ، سالنی را كه محلی برای تعامل فراهم می كند و خود موزه عروسك ها و اسباب بازی ها با كافه و فروشگاه سوغات خود در سطح زیرزمین را بهم متصل می كند. در این مكان با صفا، یك چای خانه همیشه برای شما محیا است و شما می توانید ساعت ها در آنجا نشسته و گپ بزنید. از قفسه ها كتاب بخوانید و با چای خود طعم های مختلف گیاهی محلی را بچشید كه شهرت كاشان را در طول تاریخ به ارمغان آورده است. همه اتاق ها به دلیل سبك معماری منحصر به فرد دوره قاجار، فضای خاصی دارند و همه آنها با مبلمان محلی و دست ساز تزئین شده اند.

 

خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟-8A1mSRLrOo

هر اتاق دارای مضمونی با اسباب بازی ها و عروسك های مختلف از فرهنگ های مختلف است. برای راحتی بیشتر در همه اتاق ها كولر وجود دارد و سه اتاق حمام اختصاصی خود را دارند. كاركنان بسیار خوش برخورد هستند و تمام تلاش خود را می كنند تا شگفت انگیزترین تجربه را برای شما در كاشان ایجاد كنند. كه در صورت تمایل هر وقت بخواهید می توانید از آنها راهنمایی بخواهید. اقامتگاه موزه عروسك ها از زمانی شروع بكار كرد كه بنیانگذار آن شخصی بنام امیر سهرابی ، با مجموعه ای از اسباب بازی های دوران قاجار (تقریباً بیش از ۱۳۰ سال) روبرو شد. امیر سهرابی مقالاتی علمی در این زمینه نوشت و همچنین نمایشگاهی از اسباب بازی ها ارائه داد.

در نهایت، او می خواست یك خانه سنتی را به اسباب بازی ها و عروسك ها اختصاص دهد و از همانجا بود كه جرقه ی تاسیس یك موزه اختصاصی برای عروسك ها به ذهنش رسید. این موزه نقش مهمی در حفظ هنر و صنایع دستی محلی دارد. تنوع اقلام موزه افراد در هر سنی را درگیر و مجذوب خود می كند. علاوه بر این، از كارگاه ها تا اجراها، بازدیدكنندگان میزبان رویدادهای مختلفی خواهند بود. در طول اقامت خود در مهمانسرای موزه عروسك ها و اسباب بازی ها ، می توانید در رویدادهای فرهنگی و عامیانه شركت كنید مانند: بازی های سنتی ، نمایش های عروسكی لذتبخش ، اجرای مراسم عروسك های آیینی ، موسیقی سنتی ایران ، نمایش های فولكلور ایران، كارگاه های ساخت اسباب بازی و عروسك ، بحث های آزاد در مورد عروسك ها و اسباب بازی ها و بسیاری از موارد دیگر.

 

خانه موزه عروسك و اسباب بازی در كجا قرار دارد؟-705gxBtNUk

در موزه عروسك و اسباب بازی كاشان چه در انتظار است؟

با ورود به موزه عروسك های كاشان اطلاعاتی در ارتباط با تاریخچه و داستان های مربوط به عروسك ها و انواع اسباب بازی های دوران كودكی خود را جستجو كنید. همچنین در این مكان یك قصه گو فوق العاده وجود دارد كه در آنجا می توانید به داستان های زیبای او گوش فرا دهید و ماجراهای شگفت انگیز زیادی را از دل داستانها كشف كنید.كارمندان موزه تركیبی از جوانان ایرانی و افغانی هستند كه به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می كنند. اتاقهای بزرگ آن در اطراف یك حیاط زیبا واقع شده اند ، جایی كه صبحانه های خوشمزه ای سرو می شود. با پنج دقیقه پیاده روی به خانه های سنتی زیبای كاشان می رسید كه دیدن آنها خالی از لطف نیست.

هر كدام از اتاق‌های این موزه به نام یكی از عروسك‌های بومی ایران نام‌گذاری شده است؛ اتاق‌های دهتولوك كه عروسك سنتی منطقه خراسان است، چولی قیزك عروسك باران‌خواهی در مناطق كویری ایران است، كترا گشه كه كترا به‌معنای كفگیر و گیشه به‌معنای عروسك است این عروسك مربوط به مراسم باران‌خواهی در شمال ایران است، بوك بارانه یا بووكه بارانه نامی كردی است و معنای عروس باران را دارد و نام مراسم باران‌خواهی در كردستان است، بیگو رقصو و اتاق ملل در این خانه- موزه میزبان گردشگران است. فروشگاه اسباب‌بازی و عروسك‌های دست‌ساز، كارگاه ساخت عروسك و شربت خانه از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

 آدرس: استان اصفهان، كاشان، خیابان علوی، روبروی خانه طباطبایی ها، بن بست علامه، شماره ۴۳

مدت پیشنهادی بازدید: 30 دقیقه تا 2 ساعت

شماره تماس: 03155225134

هزینه افراد بالای 4 سال: 5000 تومان