ریپورتاژ آگهی
قاشق تراش محله كجاست؟

قاشق تراش محله كجاست؟

قاشق تراش محله یكی از روستاهای جنوب شهرستان تنكابن است. این روستا دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است و با توجه به فاصله‌ای كه با ساحل دارد كمتر بافت سنتی و قدیمی خود را از دست داده است.
  • 1401/10/03
  • استان : مازندران
  • شهر : تنکابن
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : قاشق تراش محله، روستایی است از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنكابن در استان مازندران ایران. این روستا در دهستان بلده قرار دارد
تلفن : 66059000-021

قاشق تراش محله یكی از روستاهای جنوب شهرستان تنكابن است. این روستا دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است و با توجه به فاصله‌ای كه با ساحل دارد كمتر بافت سنتی و قدیمی خود را از دست داده است.

قاشق تراش محله، روستایی است از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنكابن در استان مازندران ایران. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۴ نفر (۱۰۵خانوار) بوده است.

شهر رویایی تنكابن یكی از شهرهای زیبای استان مازندران است كه از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بینظیری برخوردار می باشد. در تنكابن به تركیبی از عوامل شگفت انگیز طبیعی مانند آفتاب، دریا، كوه، دشت و جنگل به سهولت دسترسی دارید. آبشارهای كوه سر تنكابن مجموعه ای از آبشارهایی هستند كه از جاذبه های اكوتوریستی این شهر به شمار می روند.

یكی از مناطق طبیعت گردی محبوب در شهر تنكابن، پارك ملی خشكه داران است. اگر در سفر تنكابن قصد بازدید از این پارك ملی را دارید، می بایست از شهر تنكابن وارد جاده تنكابن – چالوس شوید تا در كیلومتر 30 این جاده، به پارك ملی خشكه داران، از جمله جذاب ترین و شلوغ ترین دیدنی های تنكابن برسید. در واقع پارك ملی خشكه داران در حد فاصل نشتارود و عباس آباد قرار دارد كه فاصله این پارك بزرگ و دیدنی تا دریا كمتر از 120 متر می باشد.

دیدنی‌های تنكابن

كوه سر و آبشارهایش

آبشار كوه سر از جمله آبشارها جذابی است كه در سفر به تنكابن، پیشنهاد می كنیم حتماً از آن بازدید كنید. گردشگران برای دسترسی و بازدید از آبشار كوه سر كافیست ابتدا به شهرستان نشتارود از توابع تنكابن مراجعه كنید و در حد فاصل روستای جنگلی سفیدآب و كوه سر، به این آبشار جذاب و دیدنی برسید.

آبشار كوه سر در منطقه ای سرسبز و دیدنی قرار دارد كه در اطرافش، آبشارها و چشمه های بسیاری وجود داشته و در فصل بهار و تابستان، گردشگران زیادی را در این منطقه مشاهده خواهید كرد كه بساط پیك نیك خود را پهن كرده اند. آبشار كوه سر هم همانند سایر آبشارها در منطقه ای خوش آب و هوا قرار داشته و می توان به لطف نقاط مناسب اطراف آبشار، بساط پیك نیك را پهن كرده و ساعت ها از طبیعت بكر به همراه صدای دلنشین پرندگان و آبشار نهایت لذت را برد.

پیشنهاد می كنیم اگر در میان دیدنی های تنكابن قصد بازدید از آبشار كوه سر را داشتید، نگاهی هم به دیدنی های جذاب اطراف آبشار از جمله منطقه جنگلی دینا سرا، مرداب نشتارود، آبشار كمیلیه، منطقه ییلاقی داغ كوه و پارك ملی خشكه داران هم بیاندازید.

 

قاشق تراش محله كجاست؟-SOCty6SM5I

پل علی آباد پایین

اگر میخواهید یكی دیگر از آثار تاریخی دوران قاجاریه در میان دیدنی های تنكابن را از نزدیك ببینید، پیشنهاد می كنیم نگاهی به روستای علی آباد پایین بیاندازید. گردشگران جهت بازدید از پل علی آباد پایین می بایست در شهر تنكابن ابتدا وارد بخش مركزی شهر شوند و سپس در این بخش، با استفاده از تابلوهای راهنما راهی دهستان گلیجان شده و در این دهستان، به سمت روستای علی آباد پایین بروند. این پل تاریخی در میان بومی های روستا از ارزش و اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد و همچنین خوب است بدانید پل علی آباد پایین در اسفند ماه سال 1386، در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

قله سیالان

معروف‌ترین مكان توریستی و گردشگری در تنكابن قله سیالان است. قله سرسبز و زیبای سیالان در مرز استان‌های مازندران و قزوین قرار گرفته است. سیالان بلندترین قله تنكابن است كه به دلیل اینكه بین مناطق دوهزار و رودبارالموت قرار دارد دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. در پای كوه دشتی سبز با نهرهای كوچك، مكانی آرامش‌بخش و طبیعی ساخته است كه مناسب برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت است.

بازار ماهی فروش‌های تنكابن

خرید و چشیدن طعم خوراكی‌های محلی و طبیعی یكی از جذابیت‌های سفر است. تنكابن هم مثل هر شهر دیگری بازارهای محلی و سنتی خاص خودش را دارد. یكی از این مراكز خرید تنكابن، بازار ماهی‌فروشان است كه می‌توان انواع و اقسام ماهی‌های دریای خزر و رودخانه های اطراف را از آن‌جا تهیه كرد. صیادان هر روز ماهی‌های تازه را در این بازار برای فروش عرضه می‌كنند. زمانی‌ كه فصل صید ماهی است این بازار مملو از جمعیت است و فضای شاد و خاطره‌انگیزی دارد.

 

منطقه حفاظت شده بلس كوه

هر جاذبه گردشگری و دیدنی در هر شهری، از اهمیت و ارزش بخصوصی برخوردار است اما در میان دیدنی های تنكابن، منطقه حفاظت شده بلس كوه جزء مهم ترین، محبوب ترین و پر اهمیت ترین مناطق گردشگری می باشد. برای بازدید از این منطقه حفاظت شده جذاب و دیدنی، كافیست به جنگل دوهزار و سه هزار مراجعه كرده و مابین رودخانه دوهزار و سه هزار، به این منطقه سرسبز برسید.

لازم به ذكر است برای بسیاری از گردشگران همواره سوال پیش می آید كه در میان دیدنی های تنكابن، دلیل پراهمیت بودن این منطقه برای چیست؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید در منطقه محافظت شده بلس كوه، تنوع جانوری مختلفی وجود دارد كه شامل خرس قهوه ای، گراز، روباه، داركوب، هدهد، خرگوش، پلنگ، پازن، چكاوك، كبوتر جنگلی، عقاب و غیره وجود دارد اما مهم ترین دلیل، وجود گون های مرال و شوكا است كه در جهان بسیار نادر هستند.

قاشق تراش محله كجاست؟-qCx8CRH208