ریپورتاژ آگهی
چگونه از تهران به حمام فین برسیم

چگونه از تهران به حمام فین برسیم

دسترسی به شهر كاشان و جاذبه‌های آن برای هر مسافر مشتاقی مهم است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه از تهران به حمام فین برسیم.
  • 1401/10/02
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : اصفهان - كاشان
تلفن : 66059000-021

دسترسی به شهر كاشان و جاذبه‌های آن برای هر مسافر مشتاقی مهم است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه از تهران به حمام فین برسیم.

حمام فین كاشان را در باغی به اسم فین ساخته اند كه در ۶ كیلومتری از جنوب شهر كاشان واقع شده و در كنار روستای قدیمی و كوچك فین آن را بنا نهاده اند. این اثر تاریخی یكی از بناهای مهم و ارزشمند به جای مانده از دوران حكومت صفویان می باشد كه آن را روی بناهای دوره حكومت دیلیمان ساخته اند و به دلیل آب رسانی و باغ آرایی از اهیمیت ویژه ای برخوردار است. ۷ كاشی قدیمی كه در این بنا وجود دارد خبر از قدمت ۵۰۰ ساله آن می‌دهد كه در قسمت خزینه آن ها را به كار برده اند. حمام فین كاشان را به دستور پادشاهان صفوی بنا نهاده‌اند، حمام بزرگ دیگری در كنار این حمام ساخته شده كه آن را به دستور فتحعلی شاه قاجار بنا نهاده‌اند و هنگام ساخت حمام جدید بنای حمام قدیم را هم مرمت كرده‌اند.

فاصله تهران تا حمام فین

با توجه به این كه كاشان در استان اصفهان قرار دارد بسیاری از پایتخت‎نشینان دوست دارند پیش از ورود به اصفهان از كاشان دیدن كنند. تجربه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان این شهر در صفحه اینستاگرام هر مسافری ثبت خواهد شد. فاصله زمانی و مسافت تهران تا كاشان براساس نوع وسیله نقلیه انتخابی شما متفاوت خواهد بود. اگر قصد دارید در فصل گلاب‎گیری یا هر تاریخ دیگری از تهران به این شهر زیبای كشورمان بروید باید مسافتی در حدود ۲۴۴ كیلومتر را در عرض ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه طی كنید. بدون شك نوع سفر روی تجربه آن و همچنین مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به شما خواهیم گفت شما از چه روش‎های مختلفی می‌توانید برای طی كردن مسافت تهران تا كاشان استفاده كنید.

فاصله تهران تا كاشان با قطار: سفر با قطار جذابیت‎های خاص خود را دارد و بسیاری از افراد نگاه به بیرون از قطار در حین حركت را دوست دارند و به عبور سریع از مناطق مختلف خیره می‎شوند. اگر قصد دارید از تهران با قطار به كاشان بروید باید سفر را از میدان راه‎آهن تهران شروع كنید. ناوگان ریلی كشور فاصله بین این دو شهر را در عرض ۲.۵ ساعت طی می‎كند و در طول سفر می‎توانید با یك هندزفری و مقداری موسیقی آرام به بیرون نگاه كنید.

 

فاصله تهران تا كاشان با ماشین: بدون شك حوصله سفر با ماشین شخصی در عصر ترافیك و شلوغی دیگر مانند قدیم نیست و می‎تواند یكی از خسته‎كننده‎ترین شیوه‎های سفر باشد. ولی زمانی كه خودرو شخصی مناسبی داشته باشید و همچنین بدانید در مسیر حركت به مقصد توقف و حركت دست خودتان است و می‎توانید از جاذبه‎های مختلف دیدن كنید، شاید با میل بیشتری دل به جاده بسپارید. سفر از تهران به كاشان با ماشین با توجه به فاصله بسیار كوتاه بین این دو شهر نباید سخت به نظر برسد. برای این كه از تهران به شهر گلاب بروید بهترین مسیر زمینی استفاده از اتوبان تهران تا قم است. پس از ورود به این اتوبان به سمت قم بروید و بعد از رسیدن به این شهر مذهبی ایران و پیش از اتمام بزرگراه مسیر خود را به طرف اتوبان قم تا كاشان تغییر دهید و با فراغ خیال به سمت كاشان بروید.

مسافت تهران تا كاشان با اتوبوس: برخی از افراد همچنان با اتوبوس به شهرهای گوناگون می‎روند كه بدون شك یكی از دلایل آن‎ها هزینه كمتر است. گرچه زمانی كه با تورهای گروهی می‎روید محیط اتوبوس حتی می‎تواند در مسافت تهران تا كاشان بسیار مفرح‎ باشد. اگر می‎خواهید با اتوبوس از تهران به سمت میزبان حمام فین حركت كنید كافی است به پایانه جنوب بروید و با تهیه بلیط كاشان در میدان شهید زجاجی سوار اتوبوس‎های كاشان شوید. همچنین تعدادی از اتوبوس‎های این شهر از پایانه غرب (آزادی) پایتخت را ترك می‎كنند. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران تا كاشان در شرایط عادی دو ساعت و نیم طول می‎كشد كه البته باید توجه كنید امكان توقف در طول مسیر برای دیدن جاهای مختلف وجود ندارد.

اگر شما با ماشین های شخصی خود سفر كنید به راحتی می توانید به مكان های مختلف هر جایی دست پیدا كنید، بنابراین هنگام مسافرت به كاشان باید به دنبال خیابان امیركبیر باشید و روستای قدیمی فین را بیابید در این جا می توانید باغ و حمام فین كاشان را مشاهده كنید. اگر هم با وسایل نقلیه عمومی به مسافرت پرداخته اید جای هیچ نگرانی نیست چرا كه به راحتی می توانید با استفاده از تاكسی راهی این مكان تاریخی شوید. آدرس: شش كیلومتری جنوب كاشان، انتهای خیابان امیركبیر، روستای قدیم فین.

 

چگونه از تهران به حمام فین برسیم-8RrCM37tac

حمام فین دارای دو بخش مختلف است. در این قسمت هر دو بخش حمام را به شما معرفی خواهیم كرد:

حمام كوچك: حمام كوچك، حمام قدیمی این باغ است. بر اساس اسناد تاریخی، قدمت این حمام به دوران صفویه باز می‌گردد؛ اما كسی درباره تاریخ دقیق و بانی ساخت آن اطلاعی ندارد. این حمام از نظر معماری بسیار ساده است. به همین خاطر بسیاری احتمال می‌دهند كه از همان ابتدا، این حمام را برای استفاده خدمتكاران در نظر گرفته بودند. در بخش خزینه حمام، ۷ كاشی قدیمی وجود دارد. قدمت این كاشی‌ها به حدود ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این كاشی‌ها بسیار ارزشمند هستند و در معرض نمایش عموم مردم قرار دارند.

این حمام از نظر ظاهری، هیچ زرق‌وبرقی ندارد؛ اما شاهد یك قتل تاریخی و بسیار معروف بوده است. همان طور كه می‌دانید، ناصرالدین‌شاه قاجار، در تاریخ ۲۰دی۱۲۳۰ دستور داد تا میرزا تقی خان فراهانی، معروف به امیركبیر را در این حمام به قتل برسانند. به همین خاطر حمام كوچك شهرت بسیاری دارد. لازم به ذكر است پس از قتل ننگین صدراعظم، این حمام و باغ به‌دست فراموشی سپرده شد. در دوران مشروطه، اشرار به این حمام حمله كردند و اشیای بسیاری را از آن به سرقت بردند.

حمام بزرگ: در دوران قاجار، پادشاهان قجری به این باغ سرسبز و بزرگ علاقه‌مند شدند. برای اولین بار توجه فتحعلی شاه قاجار به این باغ جلب شد. او دستور داد تا كنار حمام قدیمی، یك حمام جدید بنا كنند. حمام جدید مخصوص استفاده امرا بود. به همین خاطر از حمام قبلی بزرگ‌تر و مجلل‌تر بود. ازاین‌رو در ساخت آن از ستون‌های مرمری بزرگ استفاده كردند. در این حمام از تزئیناتی همانند نقاشی‌های سقفی و گچ‌بری به‌خوبی استفاده شده است. این حمام دو سربینه دارد. یك سربینه در نزدیكی ورودی قرار دارد. در انتهای این سربینه، یك سكو و بخاری دیواری می‌بینید.