ریپورتاژ آگهی
جاذبه‌ های گردشگری اطراف حمام فین

جاذبه‌ های گردشگری اطراف حمام فین

دیدنی‌های اطراف حمام فین كاشان پر شمار است و اگر در این میان تمایل دارید از جاذبه‌های گردشگری اطراف حمام فین بدانید با ما همراه باشید.
  • 1401/09/29
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : اصفهان - كاشان
تلفن : 66059000-021

دیدنی‌های اطراف حمام فین كاشان پر شمار است و اگر در این میان تمایل دارید از جاذبه‌های گردشگری اطراف حمام فین بدانید با ما همراه باشید.

باغ فین از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری كاشان است كه نه‌تنها به‌عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است؛ بلكه جزو ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی به حساب می‌آید. این باغ به حدی زیبا است كه از آن به‌عنوان نمونه كامل باغ‌سازی ایرانی یاد می‌كنند. باغ فین به‌لطف وجود فواره‌های متعدد، صدای دلنشین آب و درختان سربه‌فلك‌كشیده، مكانی رویایی برای گشت‌وگذار به شمار می‌رود؛ به‌خصوص كه چای‌خانه آن نیز این فرصت را برای شما فراهم می‌كند تا نهایت لذت را از این لحظه‌های ناب ببرید. علاوه بر این، بناهای تاریخی متعددی نظیر خلوت كریمخانی، حوض جوشان، شترگلوی قاجاری، تقسیم‌گاه آب و موزه ملی كاشان در این باغ وجود دارد كه بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

دیدنی‌های اطراف حمام فین را از دست ندهید

بازدید از باغ فین كاشان مطمئنا وقت زیادی از شما می‌گیرد؛ هرچند می‌توانید از جاذبه‌های نزدیك باغ نیز دیدن كنید كه در ادامه توضیح مختصری درباره آن‌ها خواهیم داد.

تپه سیلك: محوطه باستانی «تپه‌ سیلك» در خیابان امیر كبیر قرار دارد و از آنجا كه اولین تمدن شهرنشین در بخش مركزی ایران به حساب می‌آید، ارزش دیدن دارد. این میراث ارزشمند تاریخی از گل رس و سفال ساخته شده و محل عبادت یا زیگورات اقوام باستانی بوده است.

خانه طباطبائی ‌ها: این خانه در محله‌ تاریخی سلطان امیراحمد واقع شده است و به‌لطف وجود عناصر معماری ایرانی، از خانه‌های ارزشمند كشور به حساب می‌آید. تزیینات باشكوه همچون گچ‌بری‌های زیبا و شیشه‌های رنگی و ارسی به‌خوبی اصالت معماری ایرانی-اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

 مسجد و مدرسه آقابزرگ: این مجموعه به‌خاطر وجود تزیینات و عناصر معماری فوق‌العاده، یكی از باشكوه‌ترین مساجد ایران از دوره قاجار است. مسجد و مدرسه آقابزرگ از فضاهای مختلف بسته، نیمه‌باز و باز تشكیل شده است كه به شكلی هنرمندانه در جهت ایجاد فضاهای متنوع و چشم‌اندازی عالی به كار گرفته شده‌اند.حمام سلطان امیراحمد: این حمام از نظر معماری و تزیینات، نمونه‌ منحصربه‌فردی از حمام‌های ایران محسوب می‌شود؛ ضمن اینكه پشت‌بام زیبای آن از زیباترین بام‌های گنبدی شكل ایران به شمار می‌رود و به همین دلیل مكان ایدئالی برای عكاسی شده است. این اثر كه در سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، شامل دو حمام كوچك و بزرگ می‌شود كه هر یك از بخش‌های مختلفی تشكیل شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری اطراف حمام فین-KVv5ONcKwl

بناهای دیدنی داخل باغ فین كاشان

كوشك صفوی: كوشك صفوی (صوفه عباسی) در زمان شاه عباس اول در دو طبقه ساخته شد تا محلی برای مراسم جشن و بارعام و همین طور تفریح و تفرج باشد. عمارت كلاه فرنگی در دوره‌ شاه صفی به آن اضافه شد كه اثری از آن باقی نمانده است. كوشك در واقع قصر كوچكی است كه در محل تلاقی محورهای اصلی باغ و در مركز باغ ایرانی ساخته می‌شد. كوشك صفوی به‌شكل چهارضلعی است كه حوض فوق‌العاده زیبایی در مركز آن وجود دارد. نقاشی‌های كم‌رنگی از رضا مصور كاشی در ورودی عمارت به چشم می‌خورد كه برای هر بیننده‌ای جذاب است. این نقاشی‌ها در اثر حمله افغان‌ها و زلزله دچار آسیب شدند و در زمان قاجار هم روی آن‌ها گچ‌اندود شد؛ هرچند در حال حاضر بخشی از آن‌ها را از زیر گچ بیرون آورده‌اند.

 شاخصه دیگر این بنا را می‌توان جریان آب در دو طرف عمارت دانست كه بخش اصلی آن شامل استخر بزرگی در پایین‌دست كوشك و حوض دوازده فواره در بالادست آن می‌شود. در بازدید از این كوشك با حوض سكه مواجه خواهید شد كه با نام «شتر گلو» نیز شناخته می‌شود. در واقع، حفره‌ای وسط حوض وجود دارد كه در عمق دومتری زمین دارای لوله‌ای سفالی شبیه به گردن شتر یا «S» انگلیسی است؛ همین حالت لوله باعث خروج با فشار آب از دهانه وسط حوض می‌شود و بازدیدكنندگان تصور می‌كنند كه چشمه‌ای در وسط حوض وجود دارد. گردشگران سكه‌هایی را درون حوض می‌اندازند و معتقدند اگر سكه داخل حفره بیفتد، آرزویشان برآورده خواهد شد.عمارت سردر: عمارت سردر، ساختمانی دو طبقه است كه در همان بدو ورود به باغ فین قرار دارد. این سازه در دوره صفوی ساخته شد و دارای تالاری است كه نقش اتصال بیرون و درون باغ به یكدیگر را بر عهده دارد. در طبقه‌ پایین بنا یك هشتی به چشم می‌خورد كه مراجعه‌كنندگان در این محل منتظر می‌ماندند. پس از این هشتی، دالان ورودی و اتاق‌های جانبی قرار گرفته‌اند. عمارت سردر علاوه بر تالاری وسیع، ایوان‌هایی دارد كه آن را به چهار طرف باغ مشرف می‌كنند.

جاذبه‌های گردشگری اطراف حمام فین-CMvYJw05BX

جاذبه، رستوران و هتل‌های دیدنی نزدیك به حمام فین كاشان
موزه ملی كاشان: ۲۰۰ متر
موزه امیركبیر: ۳۰۰ متر
مسجد جامع كاشان: ۸.۳ كیلومتر
مسجد و مدرسه آقا بزرگ: ۸.۴ كیلومتر
خانه بروجردی ها: ۸.۶ كیلومتر
بازار سنتی كاشان: ۸.۷ كیلومتر
خانه طباطبایی: ۸.۷ كیلومتر

  • رستوران باغ فین: ۲۰۰ متر
  • رستوران باغچه سرای سروی: ۲۶۰ متر
  • رستوران ترنج: ۵۵۰ متر
  • رستوران و فست فود سیب سرخ: ۶۰۰ متر
  • رستوران مهر و ماه: ۶۵۰ متر
  • سفره خانه سنتی سندباد: ۹۰۰ متر

 

  • هتل بهارستان: ۱.۲ كیلومتر
  • هتل امیركبیر: ۱.۲ كیلومتر
  • هتل نگارستان: ۱.۳ كیلومتر
  • هتل سنتی صادقی: ۷.۹ كیلومتر
  • هتل ایرانیان: ۸.۲ كیلومتر