ریپورتاژ آگهی
آیا به روستای پیش‌ششار سفر كرده‌اید؟

آیا به روستای پیش‌ششار سفر كرده‌اید؟

مازندران یكی از قطب های گردشگری جهان است كه به واسطه زیبایی های دل انگیز خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب كرده است
  • 1401/09/28
  • استان : مازندران
  • شهر : تنکابن
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : پیش ششار، روستایی است از روستاهای تنكابن از توابع بخش مركزی كه در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد
تلفن : 66059000-021

مازندران یكی از قطب های گردشگری جهان است كه به واسطه زیبایی های دل انگیز خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب كرده است. تنكابن یكی از زیباترین شهر های این استان است كه روستای پیش‌ششار در دل آن واقع شده است.

شهرستان تنكابن یكی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شمال به دریای خزر، از شمال شرقی به شهرستان عباس‌آباد، از شرق به شهرستان كلاردشت و از جنوب به رشته كوه‌های البرز، شهرستان طالقان و منطقه الموت متصل است.

مركز این شهرستان شهر تنكابن است و این شهر مركز فرمانداری ویژه تنكابن می‌باشد.اهالی این شهرستان به گویش تنكابنی و زبان‌های فارسی و مازندرانی و گیلكی گویش می‌كنند و از محصولات مهم آن می‌توان به انواع مركبات، كیوی، برنج و چای اشاره كرد.شهرستان تنكابن پنجمین شهرستان پر جمعیت مازندران و پرجمعیت‌ترین شهرستان غرب مازندران است.

آشنایی با تنكابن

این شهرستان مركز باغ‌های كیوی و پرتقال و چای است و همچنین یكی از بزرگترین مراكز پروش و صادركننده انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و زینتی است. شهرستان تنكابن با دارا بودن مراكز متعدد پرورش ماهی در شیرود، دوهزار و … قطب پرورش ماهی ایران است و همچنین مركز تحقیقات ماهیان سردابی كل كشور است.

جمعیت كل شهرستان تنكابن بر اساس آخرین سرشماری در سال نود و پنج ۱۶۶٫۱۳۲ نفر بوده‌است. بخش مركزی آن با ۹۹٫۱۹۰ نفر (كه از این بین جمعیت شهر تنكابن ۵۵٫۴۳۴ نفر و شهر شیرود ۱۱٫۳۷۷ نفر می‌باشد)، بخش خرم‌آباد با ۴۱٫۰۰۶ نفر و بخش نشتا با ۲۵٫۹۳۵ نفر ساكنان كل شهرستان تنكابن را تشكیل می‌دهند.

روستای پیش‌ششار كجاست؟

پیش ششار، روستایی است از روستاهای تنكابن از توابع بخش مركزی كه در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

 

 

آیا به روستای پیش‌ششار سفر كرده‌اید؟-stTlPmpuDI

آیا به روستای پیش‌ششار سفر كرده‌اید؟-BhQ3EiKFp6