ریپورتاژ آگهی
تسكا؛ روستایی روح‌ نواز در دل تنكابن

تسكا؛ روستایی روح‌ نواز در دل تنكابن

استان مازندران جاذبه‌های فراوانی را در خودش جای داده است یكی از این جاذبه‌ها روستای تسكا می‌باشد كه در تنكابن واقع شده و گردشگران زیادی را به خودش جلب كرده است.
  • 1401/09/28
  • استان : مازندران
  • شهر : تنکابن
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : تسكا (تنكابن)، روستایی است از روستاهای تنكابن از توابع بخش كوهستان كه در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد
تلفن : 66059000-021

استان مازندران جاذبه‌های فراوانی را در خودش جای داده است یكی از این جاذبه‌ها روستای تسكا می‌باشد كه در تنكابن واقع شده و گردشگران زیادی را به خودش جلب كرده است.

شهرستان تنكابن یكی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شمال به دریای خزر، از شمال شرقی به شهرستان عباس‌آباد، از شرق به شهرستان كلاردشت و از جنوب به رشته كوه‌های البرز، شهرستان طالقان و منطقه الموت متصل است.

مركز این شهرستان شهر تنكابن است و این شهر مركز فرمانداری ویژه تنكابن می‌باشد.اهالی این شهرستان به گویش تنكابنی و زبان‌های فارسی و مازندرانی و گیلكی گویش می‌كنند و از محصولات مهم آن می‌توان به انواع مركبات، كیوی، برنج و چای اشاره كرد.شهرستان تنكابن پنجمین شهرستان پر جمعیت مازندران و پرجمعیت‌ترین شهرستان غرب مازندران است.

 

آشنایی با تنكابن

این شهرستان مركز باغ‌های كیوی و پرتقال و چای است و همچنین یكی از بزرگترین مراكز پروش و صادركننده انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و زینتی است. شهرستان تنكابن با دارا بودن مراكز متعدد پرورش ماهی در شیرود، دوهزار و … قطب پرورش ماهی ایران است و همچنین مركز تحقیقات ماهیان سردابی كل كشور است.

جمعیت كل شهرستان تنكابن بر اساس آخرین سرشماری در سال نود و پنج ۱۶۶٫۱۳۲ نفر بوده‌است. بخش مركزی آن با ۹۹٫۱۹۰ نفر (كه از این بین جمعیت شهر تنكابن ۵۵٫۴۳۴ نفر و شهر شیرود ۱۱٫۳۷۷ نفر می‌باشد)، بخش خرم‌آباد با ۴۱٫۰۰۶ نفر و بخش نشتا با ۲۵٫۹۳۵ نفر ساكنان كل شهرستان تنكابن را تشكیل می‌دهند.

روستای تسكا كجاست؟

تسكا (تنكابن)، روستایی است از روستاهای تنكابن از توابع بخش كوهستان كه در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن كمتر از سه خانوار بوده است.

 

 

تسكا؛ روستایی روح‌ نواز در دل تنكابن-YBmOpN5cgn