ریپورتاژ آگهی
مراكز خرید رشت

مراكز خرید رشت

امكان ندارد تجربه‌ یك‌بار رفتن به این مركز خرید رشت را داشته باشید و بعد از سفر بارها دل‌تنگ آن نشوید.
  • 1401/09/24
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : مراكز خرید ایران
آدرس : گیلان - رشت
تلفن : 66059000-021

۱- بازار بزرگ رشت

امكان ندارد تجربه‌ یك‌بار رفتن به این مركز خرید رشت را داشته باشید و بعد از سفر بارها دل‌تنگ آن نشوید. قول می‌دهم اگر تنها یك‌بار گذرتان به این بازار بیفتد، بعدها برای تك‌تك بساط‌ها و گاری‌هایش هم دل‌تنگی كنید. خیلی‌ها می‌گویند بازار بزرگ رشت عروس بازارهای محلی شمال ایران است كه در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

این بازار انگار شب و روز نمی‌شناسد. حتی اگر در زودترین ساعات صبح كه هنوز خورشید هم طلوع نكرده، به آن جا بروید، دست خالی برنمی‌گردید. اگر دنبال كمی ذوق و سرزندگی می‌گردید، بهتر است صبح زود بیدار شوید، به میدان شهرداری بروید، سنگفرش‌هایش را قدم بزنید و با یك پیاده‌روی كوتاه در طول خیابان امام خود را به بازار بزرگ رشت برسانید.

یادتان باشد كه شما صرفا به سمت یكی از مراكز خرید رشت نمی‌روید. درواقع شما قرار است به دیدن یكی از جاذبه های گردشگری رشت بروید؛ پس دوربین عكاسی‌تان را با خود ببرید و دو سه ساعتی برای این گشت‌وگذار وقت بگذارید.

حواستان را جمع كنید كه خبری از ساختمان مشخص و معینی نیست! همین باعث می‌شود بعضی در پیداكردن بازار بزرگ رشت سردرگم شوند. اگر برای شما هم پیش آمد، می‌توانید از مردم محلی كمك بگیرید. از ارتباط گرفتن با مردم محلی فرار نكنید به‌خصوص در رشت! مردم رشت سرزنده، مهمان‌نواز و مهربان‌ هستند و باحوصله شما را راهنمایی می‌كنند.

۲- مراكز خرید رشت در خیابان گلسار

اگر قصدتان از رفتن به مراكز خرید رشت پاساژگردی باشد، گلسار گزینه‌ بسیار مناسبی است. ولی اگر قصد خرید دارید، بد نیست كه از همین ابتدا بدانید قرار است در گران‌ترین خیابان رشت پا بگذارید.

خیابان گلسار و چند بلواری كه از این خیابان خارج می‌شوند مشهورترین خیابان‌های رشت‌ هستند. شهرت خیابان گلسار علاوه بر كافه‌ و رستوران‌های بسیار زیادش، به مغازه‌هایی است كه از گران‌ترین مراكز خرید رشت به‌حساب می‌آیند.

 

اگر دنبال لباس‌های مارك‌دار می‌گردید و دوست دارید چندساعتی به گشت‌و‌گذار در مغازه‌ برندهای اسم‌ورسم‌دار مشغول شوید گلسار شما را راضی می‌كند.

اكثر برند‌های مشهور شعب بزرگی در این خیابان و بلوارهای اطراف آن دارند. پیاده‌روی كنید، ویترین‌های پرزرق‌وبرق را تماشا كنید، خرید كنید، به كافه‌های گلسار بروید و خلاصه چندساعتی میهمان شور هیجان این خیابان باشید.

 

۳- مركز خرید گلسار رشت

هنوز كارمان با خیابان گلسار تمام نشده؛ جالب است بدانید كه یكی از جذاب‌ترین مراكز خرید رشت هم در این خیابان قرار دارد. مركز خرید گلسار در نبش خیابان ۱۰۸ بلوار گلسار یكی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مراكز خرید رشت است؛ كه علاوه بر محلی برای خرید به خاطر كافه‌ طبقه اول و فودكورت طبقه‌ی آخرش، به پاتوقی برای جوانان رشت تبدیل‌ شده است.

 

مركز خرید گلسار یك ساختمان ۶ طبقه‌ مدرن است كه طبقه‌ اول و دوم برای خرید، طبقه‌ سوم مختص دفترهای تجاری، طبقه‌ چهارم فودكورت و دو طبقه‌ آخر تك‌ واحدهای ۶۰۰ متری است. مغازه‌های دو طبقه‌ اول این پاساژ چیزی از دیگر مراكز خرید رشت در طول خیابان گلسار كم ندارند. اغلب مغازه‌ها نمایندگی كوچكی از یك برند خاص هستند و یا به فروش انواع برندها مشغول‌اند. این مركز خرید هرروز به غیر جمعه از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب باز است.

۴- مركز خرید ایرانیان رشت

مركز خرید ایرانیان یكی دیگر از مراكز خرید رشت در بلوار گلسار است. این مركز خرید بزرگ‌ترین پاساژ رشت است كه ۷ طبقه از ۱۳ طبقه‌ی آن در اختیار واحدهای تجاری، ۴ طبقه پاركینگ و ۲ طبقه واحدهای اداری است. این پاساژ از معدود مراكز خرید رشت در خیابان گلسار است كه تنها برای گشت‌وگذار و تماشا نیست و می‌توان آن را برای خرید كردن پیشنهاد داد.

 

پاساژ ایرانیان رشت در بلوار گلسار، ضلع شمال غربی میدان باستانی شعار قرار گرفته است.

۵- مركز خرید رز

مركز خرید رز با دو شعبه در رشت یك انتخاب عاقلانه و اقتصادی برای خرید از بین دیگر مراكز خرید رشت است. شعبه اول این مركز خرید در اطراف سبزه‌میدان و شعبه‌ دوم در كیلومتر دو جاده انزلی قرار دارد.

 

هر دو شعبه‌ی رز سه‌طبقه‌اند كه طبقه همكف به فروش پوشاك و لوازم زنانه و دوطبقه‌ی دیگر به فروش پوشاك و لوازم مردانه اختصاص‌ داده شده است. مركز خرید رز هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. البته ساعت شروع كار جمعه‌ها از ۹ صبح به ۴ بعدازظهر تغییر می‌كند.

 

۶- مراكز خرید رشت در اطراف میدان شهرداری

یكی دیگر از مراكزی كه می‌توان برای یك خرید مقرون‌به‌صرفه در رشت انتخاب كرد مغازه‌ها و مراكز خرید رشت در اطراف میدان شهرداری است. این میدان كه از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر رشت است، مكان مناسبی است برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در بافت قدیمی شهر رشت.

 

اگر برای خرید سوغات به دنبال وسایل كوچك تزیینی و ارزان‌قیمت می‌گردید، باید یكی از چهار خیابانی كه به میدان شهرداری ختم می‌شوند را انتخاب كنید و به مغازه‌های كوچكشان سرك بكشید؛ اما از بین این چهار خیابان، آن خیابانی كه فاصله‌ میان میدان شهرداری تا سبز میدان است، جان می‌دهد برای پیاده‌روی و تماشای مغازه‌های كوچك و بزرگ صنایع‌دستی و خرید یادگاری‌های ارزان‌قیمت. در این مسیر چند پاساژ هم قرار دارد كه از نظر كیفیت و قیمت اجناس برای خرید مناسب‌اند.

 

گشتی در سایر مراكز خرید رشت

اگر به دنبال مراكز خرید بیشتری می‌گردید این اسامی را هم به خاطر بسپارید. پاساژ پله‌برقی رشت، پاساژ سالار، پاساژ تمدن، پاساژ بزرگمهر، پاساژ كویتی، هپی لند رشت، مركز خرید خاطره و هایپر ماركت گیلان مال. شاید این مراكز خرید رشت به اندازه‌ چند موردی كه در ابتدای متن نام بردیم شهرت نداشته باشند، اما می‌توان آن‌ها را در میان بهترین مراكز خرید رشت معرفی كرد.

پاساژ تمدن

آدرس: رشت، سبزه میدان.

پاساژ بزگمهر

آدرس: رشت، خیابان طالقانی

پاساژ كویتی

آدرس: رشت، بین كوچه زرین پر و سمیعی.

پاساژ علاالدین

آدرس: رشت، بلوار لاكانی.

پاساژ سپید رود

آدرس: رشت، خیابان آزادگان

مركز خرید خاطره

آدرس: رشت، خیابان شریعتی

پاساژ گهر

آدرس: رشت، خیابان حاجی آباد

هایپرماركت گیلان مال

آدرس: رشت، شهرك گلسار، بلوار دیلمان.

در پاساژهای رشت می‌توانید به سادگی هرچیزی را كه می‌خواهید، تهیه كنید. این مركزهای خرید بهترین انتخاب برای تهیه سوغاتی، صنایع دستی و هنرهای سنتی رشت و شمال ایران هستند.