ریپورتاژ آگهی
سفر یك روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

سفر یك روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند در زمان اندك یك روزه كلی خاطرۀ خوش و انرژی سرشار برای شما و همراهانتان رقم بزند.
  • 1401/09/17
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : تبريز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : آدربایجان شرقی - تبریز
تلفن : 66059000-021

سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند در زمان اندك یك روزه كلی خاطرۀ خوش و انرژی سرشار برای شما و همراهانتان رقم بزند. با این شرط كه از لحظه لحظۀ روزهای زیبای زندگی‌تان استفاده كنید و راضی نشوید كه حتی دقایقی از آن را به بیهودگی سپری كنید. برای همین منظور اقامت ۲۴ پیشنهاد ویژه‌ای دارد و آن این است كه اگر ساكن شهر زیبای تبریز هستید یا اگر مسافر این شهر تماشایی هستید و قرار است چند روزی مهمانش باشید روزهای تعطیل آخر هفته را فقط و فقط به گشت و گذار در قلب طبیعت اختصاص بدهید. به هیچ وجه نگران نابلدی راه و ناشناس بودن اماكن تفریحی نباشید؛ چون ما اینجا هستیم تا بهترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تبریز را معرفی كنیم.

تماشایی‌ترین روستاها در حوالی شهر تبریز
سفر یك روزه ویژگی‌های بسیار جالب توجهی دارد كه می‌توانند بر بسیاری از موانع سفر غلبه كنند و عبارت «دوست داریم سفر برویم اما برای این تفریح فرصت كافی نداریم» را به طور كامل از بین ببرد. كافی است به جهان با دیدی گرم‌تر و صمیمی‌تر نگاه كنیم. كافی است روزهای آخر هفته را فقط به خودمان و طبیعت اختصاص دهیم؛ در این صورت خیلی راحت در همین یكی دو روزهای آخر هفته می‌توانیم كلی روستای باصفا و كلی طبیعت دلبرانه را از نزدیك ببینیم و از نفس‌كشیدن در قلب طبیعت لذت ببریم. با ما باشید تا چند تا از بهترین مقاصد سفر در اطراف تبریز را بهتر بشناسید. شاید به زودی زود شما مهمانش باشید.

روستای كندوان
سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند به روستایی در دل كوه‌های سنگی و سخت ختم شود. روستایی كه می‌تواند شبیه به كندوی عسل به نظر برسد. به قدر عسل شیرین است و این قدرت را دارد كه شیرین‌ترین خاطرات را برای مهمانانش رقم بزند. هر زمان مهمان روستای دلنواز كندوان بودید، گلیم و جاجیم همراه خود سوغات بیاورید. سوغاتی كه بسیار چشم‌نواز است و می‌تواند یادگار سفر كوتاه اما پرخاطره به كندوان باشد. این روستای دست‌كند و صخره‌ای یكی از مهمترین و ارزشمندترین آثار باستانی و تاریخی ایران زمین به شمار می‌رود.

برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این روستای زیبا به مقاله: ” كندوان؛ جاذبه ای در دل صخره های آذربایجان شرقی ” مراجعه كنید.

روستای خشگناب
خشگناب سفر یك روزه به روستایی جذاب و تماشایی است. روستایی كه نه تنها زیبایی‌های طبیعت در آن موج می‌زند، بلكه یكی از بزرگترین و محبوب‌ترین شاعران معاصر را در آغوش خود پرورده است. بله، صحبت از روستای خشگناب است كه از توابع شهرستان بستان‌ آباد است و در بخش تیكمه‌داش جای گرفته است. این روستای باصفا در روزگارانی پیش از این خانه و زادگاه شاعر بزرگ ایرانی، محمد حسین بهجت تبریزی معروف به شهریار بوده است. هنوز نیز همچنان خانه و كاشانۀ پدری این شاعر عزیز محسوب می‌شود.

روستای لیقوان و دره لیقوان
سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند بی‌اندازه جذاب و هیجان‌برانگیز باشد. مخصوصاً اگر به دامنۀ كوه سهند و درۀ لیقوان سفر كنید. همان دره‌ای كه حتی اگر در دورترین شهرها از تبریز زیبا زندگی كنید، آوازۀ پنیر خوشمزه و مرغوب آن را شنیده‌اید. آب و هوای این منطقه بسیار خوش است و اصلاً ماجرای خوشمزگی پنیرهای لیقوان هم همین است. چون آب و هوای لطیف این منطقه سبب می‌شود محصولات لبنی و طبیعی این منطقه نیز از كیفیتی بسیار بالا برخوردار باشد.

روستای چراغیل آذرشهر
اطراف تبریز در ۱۵ كیلومتری شمال شرقی آذرشهر روستایی چشم‌نواز جای گرفته است. روستای چراغیل آذرشهر دست‌كند است و از دل صخره‌ها سر بر آورده است. این روستا چند قرن قدمت و آثار تاریخی متعددی دارد. وجود همین آثار سبب شده است تعداد بسیاری از گردشگران كه دل در گروِ تاریخ و آثارش دارند، روستای چراغیل آذرشهر را انتخاب كنند. شما هم اگر مشتاق تاریخ و آثارش هستید، روستای چراغیل را به عنوان مقصد سفر یك روزه خود انتخاب كنید.

كلیسای سنت استپانوس جلفا
سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند به منزلۀ قدم‌گذاشتن بر یكی از جذاب‌ترین میراث جهانی یونسكو باشد. اگر و تنها اگر در همان یك روز آخر هفته كلیسای سنت استپانوس جلفا را انتخاب كنید. این كلیسا یادگاری از قرن نوزدهم میلادی است البته ناگفته نماند كه در عصر صفویه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

آدرس كلیسای سنت استپانوس جلفا: آذربایجان شرقی، ۱۷ كیلومتری غرب شهر جلفا.

كوه های رنگی آلاداغ لار
سفر یك روزه و مختصر شما می‌تواند دیدار از یكی از سه‌گانه‌های جهانی باشد. می‌پرسید چطور! كوه‌های رنگی آلاداغ لار ویژگی خاصی دارند كه سبب می‌شود خاكی رنگین داشته باشند. این اتفاق شگرف تنها در سه نقطه از كرۀ زمین رخ داده است كه از آن با عنوان سه‌گانۀ رنگین یاد می‌شود.

اولین مورد از این سه‌گانه در كشور چین و در ژئوپارك ژانكی جای دارد. دیگری در كشور پرو و در كوه‌های آسانگیت و سومین آن در ایران زمین زیبا در اطراف تبریز و در كوه‌های رنگی آلاداغ لار به چشم دیده می‌شود. این كوه‌های رنگین طیفی از رنگ‌هایی از قبیل مسی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز را به نمایش می‌گذارند كه بسیار جذاب است. كوه‌های رنگی آلاداغ لار از جاهای دیدنی اطراف تبریز است كه وسعتی به اندازۀ ۷۰ كیلومتر مربع را به خود اختصاص داده‌اند.

آدرس كوه های رنگی آلاداغ لار: استان آذربایجان شرقی، ۲۵ كیلومتری شمال شرق تبریز.

پارك ملی ارسباران كلیبر
سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند به گردشی طبیعی و حتی علمی تبدیل شود. اگر بتوانید در این فرصت ناب خودتان را به پارك ملی ارسباران كلیبر یا منطقه حفاظت شده ارسباران برسانید. این منطقه با وسعت ۸۰۶۵۴ هكتار بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی و ده‌ها گونه جانوری را در خود پناه داده است. ارسباران نه تنها آشیانه‌ای امن و راحت برای انواع موجودات ارزشمند زنده است؛ بلكه پهنه‌ای وسیع و فراخ برای تجربۀ آرامش ما انسان‌ها نیز هست. البته با این شرط كه آرامش ساكنانش را بر هم نریزیم.

آدرس پارك ملی ارسباران: استان آذربایجان شرقی، منطقه ارسباران

گنبد سرخ مراغه
سفر یك روزه می‌تواند ماشین زمانی باشد كه ما را با خود به هزار سال پیش برگرداند. در قرن ششم یا پنجم هجری قمری، درست همان زمانی كه سلجوقیان به ساخت و ساز ابنیه‌ای ارزشمند می‌پرداختند. برای تزئین آن ابنیه از آجرهایی ظریف و زرد استفاده می‌كردند. گنبد سرخ مراغه یكی از بناهای زیبا در میان جاهای دیدنی اطراف تبریز است. در حال حاضر این بنا با شماره ۱۳۴ در فهرست آثار ملی ایران زمین به ثبت رسیده است. به عنوان یكی از جذاب‌ترین آثار تاریخی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

این بنا در زمان خود مجهز به رصدخانۀ مراغه بود. رصدخانه مراغه از مهمترین مراكز علمی، فرهنگی در زمینۀ نجوم و ستاره‌شناسی بوده است. اتفاقاً بعد از حملۀ مغول و ویرانگری‌های بی‌شمار آن نیز به پناهگاه اهالی علم تبدیل شد. اگر مهمانش شدید با چشمانی از جنس ماشین زمان نگاهش كنید. گوشه گوشه‌اش را با دقت ببینید، تصور كنید دانشمندان آن دوره چطور به آسمان نگاه می‌كردند! آیا اینجا آسمان زیباتر نیست!

آدرس گنبد سرخ مراغه: استان آذربایجان شرقی، مراغه، خیابان انقلاب، تقاطع خیابان خیام، بوستان آقالار.

قلعه بابك كلیبر
سفر یك روزه اطراف تبریز می‌تواند به سفری در طول زمان تبدیل شود. به این شرط كه مهمان قلعۀ بابك كلیبر باشید. قلعه بابك یادگاری است از عصر باشكوه ساسانیان و روزگاری قلعۀ بابك خرمدین بوده است.

آدرس قلعه بابك: آذربایجان شرقی، سه كیلومتری جنوب غربی شهر كلیبر.

مطلب مرتبط: قلعه بابك؛ دژ محكم بابك خرمدین به بلندای آسمان

سفر یك روزه طبیعت گردی اطراف تبریز-oVDnnRElxi