ریپورتاژ آگهی
ماهیگیری در دریاچه فراخین

ماهیگیری در دریاچه فراخین

مسیر دریاچه فراخین از یك جنگل بزرگ می‌گذرد. به خاطر همین خیلی‌ها آنجا را برای كمپ زدن انتخاب می‌كنند
  • 1401/09/16
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : دریاچه فراخین از تهران حدود ۲۲۰كیلومتر فاصله دار
تلفن : 66059000-021

دریاچه فراخین كجاست؟
مسیر دریاچه فراخین از یك جنگل بزرگ می‌گذرد. به خاطر همین خیلی‌ها آنجا را برای كمپ زدن انتخاب می‌كنند. سفر به دریاچه فراخین از جاده چالوس شروع می‌شود. رانندگی در این جاده خودش به تنهایی تجربه هیجان انگیزی است.

دریاچه فراخین از تهران حدود ۲۲۰كیلومتر فاصله دارد. بنابراین نزدیك‌ترین راه همین جاده‌ چالوس است. برای رسیدن به دریاچه فراخین بعد از این‌كه وارد جاده شدید، باید مرزن‌آباد را رد كنید. بعد از آن وقتی به سمت راست كمربندی چالوس رسیدید وارد نوشهر شوید.

وقتی به نوشهر می‌رسید حواستان باشد تابلوی دیزی سرای آذربایجان را پیدا كنید. با نشانه گذاشتن این تابلو می‌توانید جاده معدن نوشهر را راحت‌تر پیدا كنید. از این جاده به سمت روستاهای دلسم و ویسر تغییر مسیر دهید. این دو روستا را كه پشت سر گذاشتید، به یك جاده‌ خاكی می‌رسید كه چند رودخانه كم عمق هم دارد. در آخر بعد از ۴۰كیلومتر رانندگی به دریاچه می‌رسید.

معرفی دریاچه فراخین

دریاچه فراخین از چشمه‌ای كه در بالادست‌ قرار دارد و به چشمه‌ فراخین معروف است تأمین می‌شود. بخش دیگری از آب این دریاچه هم از بارش برف و باران به دست می‌آید. دریاچه از سطح دریا ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد. طول آن ۱۳۰ متر و عرضش ۳۵ متر است. دریاچه فراخین نسبت به دریاچه‌های دیگر نسبتاً كوچك‌تر است و به همین دلیل به آن تالاب فراخین هم می‌گویند.

این دریاچه در دل جنگل پنهان شده است. تا مدت‌ها فقط اهالی محلی از وجود آن خبر داشتند و مسافران زیادی به آنجا نمی‌رفتند. 

سرگرمی‌های دریاچه فراخین

آب‌تنی یكی از بهترین تفریحاتی است كه در دریاچه فراخین خواهید داشت. حتی می‌توانید با خودتان قایق بادی هم ببرید. تجربه قایق سواری در دریاچه واقعاً خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر در فصل‌های گرم به آنجا می‌روید حتماً این سرگرمی جذاب را تجربه كنید.یكی دیگر از سرگرمی‌های این جای دیدنی ماهیگیری است. توصیه می‌كنیم چوب ماهیگیری با خودتان ببرید و چند ساعتی را كنار دریاچه سرگرم شوید. همچنین اگر اهل پیاده‌روی هستید می‌توانید در آنجا حسابی خوش بگذرانید. قدم زدن در مسیرهای میان جنگل و اطراف دریاچه حس آرامش خوبی به شما خواهد داد. 

ماهیگیری در دریاچه فراخین-eT1pLmMMRf