ریپورتاژ آگهی
طرز تهیه كشك خانگی

طرز تهیه كشك خانگی

برای تهیه كشك خانگی ابتدای كار ماست محلی را از یخچال خارج می كنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز در فضای آشپزخانه بماند
  • 1401/09/15
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

مواد لازم كشك
ماست محلی ۲ كیلو گرم
نمك ۱ قاشق چایخوری
آب به مقدار كافی
طرز تهیه كشك


مرحله اول
برای تهیه كشك خانگی ابتدای كار ماست محلی را از یخچال خارج می كنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز در فضای آشپزخانه بماند تا ماست كاملا ترش شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ماست را هم می زنیم.


مرحله دوم
حالا زمانی كه ماست كاملا رقیق شد آن را درون یك تابه مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب به آن اضافه می كنیم تا به غلظت دوغ برسد. در ادامه تابه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا ماست جوش بیاید.



مرحله سوم
در این مرحله زمانی كه ماست جوش آمد آن را هم می زنیم، سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم كمی از دمای آن كاسته شود. در ادامه ماست را درون یك پارچه تمیز می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود.



مرحله چهارم
حالا پارچه را گره می زنیم و درون آبكش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت كشك درون پارچه را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس كشك را درون یك كاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم
در این مرحله مقداری نمك را به كشك اضافه می كنیم، سپس كمی ورز می دهیم تا كشك یكدست شود. توجه داشته باشید كشك را زیاد ورز ندهید به دلیل آن كه در هنگام خشك شدن كشك روغن می اندازد.



مرحله ششم
در نهایت مقداری از كشك بر می داریم، سپس در دست فرم می دهیم و با فاصله از هم درون آبكش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ روز در هوای آزاد به طور كامل خشك شوند. نوش جان.

 

طرز تهیه كشك خانگی-otNRA3COVh