ریپورتاژ آگهی
جاذبه های طبیعی قشم

جاذبه های طبیعی قشم

جاذبه های طبیعی قشم بندر تاریخی لافت
  • 1401/09/13
  • استان : جزیره ها
  • شهر : قشم
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : قشم -قشم
تلفن : 66059000-021

جاذبه های طبیعی قشم
جاذبه های طبیعی قشم بندر تاریخی لافت

استان هرمزگان, قشم

بندر تاریخی لافت بارزترین روستا در روستاهای ساحلی قشم است . كامل بودن آبینه موجود در لافت ، معشیت پایدار مردم آن ، توسعه آینده ی آن از جمله احداث پل خلیج فارس كه جزیره قشم را از طریق لافت به سرزمین اصلی متصل خواهد كرد

تنگه چاكاویر

استان هرمزگان, قشم

جزیره قشم، جزیره ای با انواع جاذبه های دیدنی كه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می كند و مقصد گردشگری بسیار خوبی به شمار می رود.یكی از این جاذبه های دیدنی در جزیره ی قشم، تنگه چاكاویر است كه می توان گفت كمتر شناخته شده می باشد.

دره ستاره ها

استان هرمزگان, قشم

دره ستاره ها كه اهالی بومی به آن ستاره افتاده یا استاره كفته نیز می گویند از زیباترین جلوه های فرسایش در جزیره پهناور قشم می باشد. دره ستارگان در غرب روستای بركه خلف در فاصله ۵ كیلومتری از ساحل جنوبی جزیره قشم ، با قدمت حدود ۲ میلیون سال می باشد.

جاهای دیدنی قشم در پاییز

استان هرمزگان, قشم

جاهای دیدنی قشم در پاییز بسیار است و قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. در اینجا می خواهیم شما را با مكان های دیدنی قشم در پاییز آشنا كنیم. این تنها مشخصه جزیره زیبای قشم نیست. بلكه به جرات می توان گفت كه جزیره قشم جزیره شگفتی هاست.

اقامتگاه زینلی قشم

استان هرمزگان, قشم

اقامتگاه بوم گردی زینلی در جزیره قشم روستای شیب دراز واقع شده است. این اقامتگاه سنتی دارای ۴ اتاق و ۱ سوئیت است و یكی از نزدیكترین اقاتگاه ها به محل بازدید از لاكپشت های پوزه عقابی برای تخم گذاری است.

پیست سافاری قشم

استان هرمزگان, قشم

پیست سافاری قشم بزرگترین پیست سافاری در ایران در نوار ساحلی شمالی خلیج فارس به مساحت ۵۲۰ هكتار به عنوان یكی از جاذبه های تفریحی تور قشم انتخاب شده است هر روزه پذیرای تعداد زیادی از مسافران تور قشم می باشد.

اسكله با سعیدو قشم

استان هرمزگان, قشم

اسكله با سعیدو قشم در ۱۴۴ كیلومتری شهر قرار دارد كه برای دوران ساسانیان می باشد این اسكله از سنگ های بزرگ رودخانه ای و ملات گچ زنده ساخته شده است.از این اسكله كه دارای موقعیت مكانی خاصی است انگلیسی ها برای استقرار كشتی های جنگی خود استفاده می كردند.

جزایر مرجانی قشم

استان هرمزگان, قشم

جزایر مرجانی قشم جز خاص ترین و كمیاب ترین مجموعه های مرجانی در دنیا می باشد كه در آبهای جزیره قشم در خلیج فارس دیده می شود. با توجه به تصویر برداری كه از این قسمت ها شده است انواع موجودات ریز دریایی و آبزیان مثل ماهی های رنگارنگ با شكل های مختلف دیده می شود.

پارك شهر قشم

استان هرمزگان, قشم

پارك شهر قشم از پارك های ساحلی جزیره قشم می باشد كه از لحاظ موقعیت مكانی در قسمت شمال شرقی سواحل می باشد كه رو به روی شهرداری قرار دارد و نمایی زیبا از دریا قابل مشاهده است . مساحتی كه برای این پارك در نظر گرفته اند ۱۸ هزار متر مربع می باشد.

باغ كروكدیل قشم

استان هرمزگان, قشم

باغ كروكدیل یكی از جاذبه های گردشگری قشم می باشد. این پارك در زمستان ۱۳۸۹ در منطقه آزاد قشم با ورود ۸ كروكودیل از مالزی افتتاح شد و به عنوان اولین پارك و باغ كروكودیل در خاورمیانه شناخته شد. 

چشمه گوری

استان هرمزگان, قشم

رسوبات واحد گوری دارای ضخامت حدود یكصدمتر، پوشاننده نهشته‌های انیدریت و نمك‌های مربوط به سازند گچساران است كه با توجه به دانسته‌ها، ستبرای حدود ۱۴۰۰ متر دارد.

جاذبه های طبیعی قشم-1HSD8lTiMp