ریپورتاژ آگهی
سن بازنشستگی مهماندار هواپیما

سن بازنشستگی مهماندار هواپیما

رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به كارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی كشوری نداریم
  • 1401/09/10
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به كارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی كشوری نداریم و كاركنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می‌شوند و به كارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟، گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول كنوانسیون شیكاگو فعالیت خلبانان تا سن 65 سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشكی مجاز است ولو سابقه خدمتی آن‌ها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری افزود: ممكن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از كار منفك شود در این صورت امكان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان كرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن 65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند، اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی با بیان اینكه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشكی نخواهند بود، تصریح كرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر 6 ماه یكبار چك پزشكی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشك هوایی این زمان كوتاهتر خواهد بود.

سن بازنشستگی مهماندار هواپیما-fq9shEwkEb