ریپورتاژ آگهی
بهترین فصل سفر به كیش

بهترین فصل سفر به كیش

سفر كردن یكی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر انسان است. اكثر افراد در سفرهای خود تجربیات جدیدی را كسب می‌كنند
  • 1401/09/10
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كیش - كیش
تلفن : 66059000-021

سفر كردن یكی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر انسان است. اكثر افراد در سفرهای خود تجربیات جدیدی را كسب می‌كنند كه باعث می‌شود سفرشان تبدیل به یك خاطره دلنشین شود. مشخص است كه هر فرد با توجه به علایق و سلیقه خود و همراهانش مقصد مسافرتی خود را انتخاب می‌كند اما كمتر كسی پیدا می‌شود كه با سفر كردن به جزیره زیبای كیش موافق نباشد

همانطور كه می‌دانید جزیره كیش جزیره‌ای خوش رنگ و رو در قلب آب‌های نیلگون خلیج فارس است و به نگین درخشان خلیج معروف است. اگر از استشمام هوای آلوده و پر گرد و غبار محل زندگی خود خسته شدید، پیشنهاد سفر كیش را حتما جدی بگیرید، چرا‌كه هوایی به تمیزی هوای كیش را حداقل در ایران تجربه نخواهید كرد! اگر همچنان قانع نشدید تا این جزیره زیبا با سواحل دل‌نواز را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب كنید، در ادامه این مطلب با ما در الی گشت همراه باشید تا به بررسی نكات اساسی در رابطه با بهترین زمان برای سفر به كیش و پیشنهادات ویژه برای تفریح در جزیره در هر فصل بپردازیم

بهترین زمان سفر به كیش چه موقعی است؟
بدون اغراق می‌توان گفت كه جزیره كیش واقعا یك جزیره چهار فصل است! شاید بعضی از افراد جنوب كشور را تنها مقصدی برای سفرهای زمستانی خود بدانند اما بهتر است بدانید كه دمای هوا در زمستان‌های كیش گاهی تا ۹ درجه هم پایین می‌آید. بنابراین بهترین حالت برای سفر به كیش این است كه مطابق علایق و تفریحات مورد علاقه خود به این جزیره سفر كنید تا بهترین تجربه را از سفر خود داشته باشید و لذت كافی ببرید. در ادامه قصد داریم تا تفریحات و نكات مثبت و منفی سفر به جزیره كیش را در هر فصل بررسی كنیم

سفر به كیش در فصل بهار
فصل بهار یكی از پر تعطیلات‌ترین فصول سال است و برای كسانی كه فرصت سفر كردن ندارند، تعطیلات عید نوروز بهترین گزینه برای سفر به كیش است. در این فصل جزیره كیش آب‌وهوایی مطبوع و خنك دارد و هوا نیز رطوبت بسیار كمی دارد. به همین دلیل فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت یكی از بهترین زمان‌ها برای سفر به جزیره كیش و لذت بردن از اقامت در این جزیره می‌باشد.

تابستان، داغ‌ترین فصل سال برای سفر به كیش!
ممكن است پذیرفتن این مسئله برای بعضی از افراد كمی دشوار باشد اما بسیاری از مردم فصل تابستان را بهترین فصل برای سفر به جزیره كیش می‌دانند. در تابستان‌های جزیره كیش و به‌خصوص در ماه مرداد هوا بسیار گرم است و ممكن است گاهی درجه دما به ۵۰ هم برسد؛ با این حال افرادی كه عاشق شنا و تفریحات آبی مانند غواصی هستند، این فصل را بهترین گزینه برای لذت شنا و غواصی در یك دریای صاف و آرام می‌دانند.

یكی از مهم‌ترین جذابیت‌های سفر به كیش در فصل تابستان، برگزاری انواع جشنواره‌ها، قرعه‌كشی‌ها و تفریحات مختلف و هیجان‌انگیز ساحلی است كه باعث شده افرادی كه به دنبال كشف تجربیات جدید هستند، تابستان را بهترین زمان مسافرت به كیش بدانند.

پاییز و یك سفر شاعرانه به كیش
آب‌وهوای جزیره در فصل پاییز چندان قابل پیش‌بینی نیست اما بهتر است در نظر بگیرید كه ممكن است رطوبت هوا تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا برود؛ به همین جهت شاید پاییز برای كسانی كه از آب‌و‌هوای غیر‌قابل پیش‌بینی و بارانی‌ خیلی خوششان نمی‌آید، بهترین زمان سفر به كیش نباشد، اما برخی هم دلربایی پاییز و وزش نسیم خنك در سواحل خلیج فارس را مهم‌ترین دلیل سفرشان به كیش در فصل پاییز می‌دانند. ولیكن جذابیت اصلی سفر به كیش در فصل پاییز هنوز تمام نشده! برگزاری انواع جشنواره‌های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰‌ درصدی ۲۰ آبان به مناسبت روز كیش و ارزان‌شدن قیمت هتل‌ها از دیگر دلایل سفر افراد به كیش در فصل پاییز می‌باشد.

پاییز جزیره كیش با آغاز ماه مهر آغاز می‌شود و تا حدود زیادی حال‌ و ‌هوای تابستان دارد. بارندگی در مهرماه كمتر از ادامه فصل پاییز خواهد بود. در آبان‌ماه دمای هوا تقریبا چیزی میان رطوبت و شرجی تابستان و باران‌های تند زمستان است اما آذر‌ماه پر‌باران‌ترین ماه فصل پاییز در جزیره كیش است، كه هر كدام از این ماه‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

آب‌وهوای معتدل در قلب زمستان!
تقریبا در تمام روزهای زمستانی كیش هوا بارانی است. باران‌های تند موسمی كه در یك چشم به‌هم زدن اتفاق می‌افتد و تا درون مغز انسان نفوذ می‌كند. پس اگر در زمستان به كیش سفر كردید یادتان نرود كه حتما همراه خودتان چتر ببرید. قطعا در این فصل نمی‌توانید توقع آفتاب‌گرفتن و یا تفریحات ساحلی داشته باشید اما كاملا می‌توانید انتظار آب‌و‌هوایی معتدل كه بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد در چرخش است را به ظاهر مشاهده كنید. به‌همین‌دلیل كسانی ‌كه از گرمای هوا در دیگر فصول رنج می‌برند اما دلشان می‌خواهد حداقل برای یك بار به سواحل جنوبی كشور سفر كنند، بهترین زمان سفر به كیش برایشان فصل زمستان است. البته در اسفند‌ماه آب‌و‌هوای جزیره كیش به بهار نزدیك‌تر است و می‌توانید سفری با هوای به شدت دلپذیر را تجربه كنید.

بهترین زمان سفر به كیش برای پاساژ گردی
اگر از خرید كردن در سفر لذت می‌برید، برای سفر به جزیره كیش به منظور خرید‌كردن و گشتن در بازار‌های جذابش باید ارزان‌ترین فصل سفر به كیش را انتخاب كنید! همانطور كه گفتیم در فصل پاییز، كیش مملؤ از جشنواره‌های حراج بزرگ و به‌یاد ماندنی است كه از قیمت بلیط هواپیمای كیش تا رزرو هتل و همه‌چیز ارزان‌تر خواهد بود. در ماه‌های دی و بهمن نیز قیمت‌ها نسبت به ماه‌های دیگر پایین‌تر است اما خبری از حراج‌های بزرگ نیست. همچنین علاوه‌بر گشت‌و‌گذار در بازارها می‌توانید در رویدادها و قرعه‌كشی‌های مختلف جزیره كیش شركت كنید و هیجان بیشتری به سفر رویایی خودتان بدهید.

بهترین زمان سفر به كیش برای یك سفر كم‌ هزینه
همانطور كه در بالا نیز اشاره شد، به جز فصل پاییز كه پر از جشنواره‌ها و حراج‌های بزرگ است و هزینه‌های سفر پایین‌تر از همیشه می‌باشد، فصل تابستان نیز به دلیل گرما و رطوبت زیاد هوا بهترین زمان سفر به كیش از لحاظ ارزانی و خلوتی جزیره است. همچنین در این فصل انواع رویدادها و ایونت‌های تفریحی برگزار می‌شود كه می‌تواند توجهتان را جلب كند. شما می‌توانید در مرداد‌ماه به دلیل رسیدن درجه دما به اوج گرما و كمتر‌بودن مسافران سفری ارزان‌تر به كیش داشته باشید و یا در اواخر فروردین‌ماه كه تعطیلات تمام شد و همه در حال بازگشت هستند، به جزیره كیش بروید و از طبیعت بكر آن لذت ببرید. اوایل پاییز نیز كه مصادف با بازگشایی مدارس و خلوتی دفاتر مسافرتی است، گزینه خوبی برای سفر به كیش می‌باشد.

بهترین زمان سفر به كیش از نظر شركت در رویدادها
مدیران و مسئولین جزیره كیش در تلاش‌اند تا فستیوال های خود را زمانی برگزار كنند كه به واسطه آن جمعیت زیادی را جذب كیش كرده و بتوانند چرخ اقتصاد جزیره را به حركت درآورند. مهم‌ترین فستیوال و جشنواره های جزیره كیش در فصل تابستان برگزار می‌شود تا جذب گردشگر به صورت حداكثری صورت بگیرد.

اگر علاقه‌مند به دیدن مراسم و آئین‌های جزیره هستید، در زمان های جشنواره به جزیره زیبای كیش سفر كنید كه در بازه بین ۱ تیر تا آخر شهریور دایر هستند و شما می‌توانید از آن بازدید كنید. شما می‌توانید در این زمان به فعالیت‌های مختلفی در جزیره مشغول شوید و در طول برگزاری جشنواره به تجربیات گوناگونی بپردازید و در آن شركت كنید. از مسابقات رالی تور خانوادگی گرفته تا جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت، شركت در كنسرت‌های مختلف و غیره تنها بخشی از برنامه‌هایی هستند كه در طول جشنواره تابستانی كیش در این جزیره زیبا برگزار می‌شوند.

بهترین زمان سفر به كیش برای تفریحات مهیج آبی
اگر از دوستداران تفریحات آبی در جزیره هستید، خبر خوش برای شما این است كه این جزیره به صورت چهار فصل پذیرای شما برای تجربه تفریحات آبی مختلف ‌می‌باشد. علت میزبانی چهار فصله به آن دلیل است كه جزیره كیش در تمامی فصول سال دارای آب‌وهوای مطبوع، آفتابی، پاكیزه و دلپذیر است و شما می‌توانید به تفریحات مختلف آبی در تمامی فصول سال مشغول شوید. نكته حائز اهمیت برای رفتن به تفریحات آبی این است كه سعی كنید تا در زمان‌هایی این فعالیت‌ها را انجام دهید كه آب‌وهوای جزیره در شرایط آفتابی و مناسبی قرار داشته باشد و احتمال بارش باران در آن روز نباشد.

نكات پایانی
در موارد بالا آب‌وهوای كیش را در فصول مختلف بررسی كردیم و حال نوبت انتخاب لباس مناسب با هر فصل در جزیره است. در جزیره كیش هیچ‌وقت هوا به قدری سرد نیست كه لباس خیلی گرم مانند كاپشن یا كلاه و شال‌گردن لازم داشته باشید؛ ولیكن در فصل زمستان، اوایل فصل بهار و اواخر پاییز، به دلیل بارندگی و طوفان‌های پیش‌بینی شده در منطقه، دمای هوا به‌صورت متغیر كمی سرد می‌شود ولی این سرما در حد یك سویشرت یا كاپشنی نازك آن‌هم در شب‌های جزیره است كه به دلیل تغییر ناگهانی دما سرما نخورید. اما در دیگر فصل‌های كیش، خصوصا تابستان كه جزیره به گرم‌ترین حالت ممكن خود می‌رسد هرچه لباستان نازك‌تر و كم‌تر باشد، بهتر است. توصیه می‌شود از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده كنید.

در ضمن از كلاه آفتابی و كرم ضد آفتاب و مایو نیز غافل نشوید كه برای گرمای كیش و تفریحات آبی بسیار ضروری است. درباره كفش هم باید متذكر شویم كه حتما كفش راحتی بپوشید؛ چرا‌كه قرار است پیاده‌روی‌های زیادی از قبیل فروشگاه‌گردی، قدم‌زدن در یكی از بهترین جزیره‌های ایران و كنار ساحل و تفریحات دیگری داشته باشید كه در این شرایط بهترین گزینه هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان كتونی راحت و كفش مناسب پیاده‌روی است. در زمان‌های گرمی هوا نیز صندل‌ها و كفش‌های تابستانی بهترین گزینه برای سفر به كیش هستند.

خوشبختانه آب‌وهوای جزیره كیش در اكثر روزهای سال معتدل است و درصد بارش باران در طول سال كمتر از ۳ درصد، درصد بارش برف ۰ درصد و احتمال هوای آفتابی بالای ۶۰ درصد است. همانطور كه به آن اشاره كردیم، شما می‌توانید در تمام ماه‌های سال به این جزیره زیبا سفر كرده و به انجام سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مختلفی مشغول شوید و لحظات زیبا و فوق‌العاده‌ای را در جزیره محبوب كیش تجربه كنید. نكته بسیار مهم این است كه در هر زمانی كه به جزیره كیش سفر می‌كنید برای انجام تفریحات آبی برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید تمامی تفریحات آبی جزیره را امتحان كرده و از آن لذت ببرید.