ریپورتاژ آگهی
هتل جهانگردی بروجرد

هتل جهانگردی بروجرد

بروجرد از شهرهای بزرگ و تاریخی استان لرستان، دارای آثاری تاریخی و طبیعتی زیباست كه در غرب ایران یكی از مقاصد جذاب گردشگری می‌باشد.
  • 1401/09/03
  • استان : لرستان
  • شهر : بروجرد
  • دسته : هتل ها
آدرس : لرستان - بروجرد

اطلاعات مفید در مورد بروجرد

بروجرد از شهرهای بزرگ و تاریخی استان لرستان، دارای آثاری تاریخی و طبیعتی زیباست كه در غرب ایران یكی از مقاصد جذاب گردشگری می‌باشد. این شهر در بین مسافران داخلی و خارجی به بهشت گردشگری ایران شهرت یافته است و دارای فرهنگ غنی همراه با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های بی‌نظیر انتخاب خوبی برای مسافرت و بازدید از آن به خصوص در فصل بهار می‌باشد. 
بروجرد در منطقه كوهستانی رشته كوه زاگرس واقع شده و در این شهر و پیرامون آن آثار باستانی متعددی مانند تپه‌های باستانی و كهن می‌باشد كه برخی باستان شناسان معتقدند قدمت آن حداقل به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. گویش بیشتر مردم آن گویش بروجردی است و بیشتر در جنوب و جنوب غربی آن به گویش لری خرم‌آبادی، سیلاخوری و لكی صحبت می‌كنند. همچنین در برخی روستاهای شرقی آن زبان تركی هم صحبت می‌شود.

اقامت و رزرو هتل در بروجرد


اگر قصد سفر به شهر بروجرد را دارید می‌توانید بر اساس هزینه پرداختی خود یكی از هتل‌های زاگرس، هتل هالیس و هتل امیركبیر را انتخاب كنید كه سه هتل موجود در این شهر هستند. 

1. هتل زاگرس: هتل بین المللی چهار ستاره در شهرستان بروجرد است كه قرار گرفتن هتل در بام بروجرد، تپه چغا  نزدیكی به جاده گلدشت موقعیت هتل زاگرس را منحصر به فرد كرده است. این هتل از امكانات رفاهی و استاندارهای بین المللی برخوردار است و جزو مهمترین مركز اقامتی شهرستان بروجرد می‌باشد. امكاناتی مانند فروشگاه صنایع دستی، چایخانه سنتی، پاركینگ پوشیده و رستورانی با غذای باكیفیت از جمله مزیت‌های این هتل است. قیمت اقامت برای هر شب در هتل زاگرس جهت رزرو اتاق دو تخته 200.000 تومان می باشد.

2. هتل هالیس: هتلی سه ستاره است كه در فرودین ماه 1394 افتتاح شده است. این هتل دارای چشم اندازی به رشته كوه‌های زاگرس می‌باشد و از مزیت‌های آن نزدیك بودن به آبگرم‌های معدنی و طبی است. این هتل دارای امكانات تفریحی از جمله استخر مجهز به سونا و جكوزی، باشگاه بدنسازی، ایروبیك با جدیدترین تجهیزات ورزشی می‌باشد. در این هتل، هزینه اقامت در هتل بروجرد به ازای هر شب از 118.000 تومان شروع می‌شود.

3. هتل امیركبیر: این هتل سه ستاره در سال 1393 افتتاح شد. هتل امیر كبیر دارای دسترسی آسانی به مراكز تجاری، خرید و اداری دارد. این هتل از تجهیزات رفاهی مناسبی برخوردار است و دارای دو تالار پذیرایی مجلل است. علاوه بر این، در هتل امیر كبیر می‌توانید بهترین غذاهای محلی را نوش جان كنید. همچنین كافی شاپ این هتل با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد آماده پذیرایی از میهمانان خود می‌باشد. هزینه اقامت در این هتل از 160.000 تومان شروع می‌شود.

 

امكانات و تفریحات بروجرد

از اصلی ترین اماكن تفریحی بروجرد، تپه چغا است كه به بام بروجرد معروف می‌باشد. از بالای این تپه می‌توانید چشم انداز بی‌نظیری را از تمام شهر بروجرد مشاهده كنید و لحظات خوشی را در آنجا بگذرانید. از دیگر امكانات تپه چغا داشتن حیات وحش، انواع وسایل بازی، شخصیت‌های اسطوری مانند آرش كمانگیر، دریاچه مصنوعی و گلزار شهدای گمنام است. یكی از كهن‌ترین مساجد غرب ایران، مسجد جامع بروجرد است؛ قسمت قدیمی مسجد جامع بروجرد، شبستان جنوبی و گنبد آن است كه شبیه چهار طاق‌های دوران حكومت ساسانیان بنا شده است. بر اساس كتیبه‌های بدست آمده از این مسجد، قدمت ساخت بنا به دوران شاهان صفوی می‌رسد. عمده‌ترین مركز تجاری سنتی شهر بروجرد، بازار بزرگ آن است كه نقش عمده‌ای در تجارت منطقه‌ای در استانهای لرستان، مركزی و همدان دارد. بازار بروجرد شامل راسته بازارها، كاروانسراها و مراكز جانبی مانند حمام و مسجد است. راسته بازارها عمدتاً به مشاغل خاص اختصاص دارند و با همان نام شناخته می‌شوند مانند بازار مسگرها، بازار علافها، بازار زرگرها و بازار چلنگرها. از دیگر اماكن تفریحی و دیدنی بروجرد می‌توان به تنگه كپرگه، بازار بزرگ بروجرد، موزه اسناد مردم شناسی بروجرد، چشمه سراب كرتول، پارك سماور،مجموعه تفریحی بوستان فدك، پل چالانچولان، امامزاده جعفر، پل قلعه حاتم اشاره كرد. 

درباره هتل زاگرس بروجرد

آدرس: ایران لرستان بروجرد انتهای خیابان تختی - تپه شهدای گمنام

درباره هتل استقلال بروجرد

آدرس: ایران لرستان بروجرد خیابان بهار روبروی مسجد قائم

هتل جهانگردی بروجرد-zJwQgmsG0J