ریپورتاژ آگهی
شماره تلفن قوتورسویی

شماره تلفن قوتورسویی

استخر آبدرمانی سنتی و كاملا طبیعی قوتورسویی یكی از قدیمی ترین استخرهای مورد استفاده توسط اهالی منطقه به شمار می رود.
  • 1401/09/03
  • استان : اردبيل
  • شهر : مشکين شهر
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر ـ ۲۵ كیلومتری شهر لاهرود (فاصله از مشگین شهر ۴۵ كیلومتر)
تلفن : 66059000-021

استخر آبدرمانی سنتی و كاملا طبیعی قوتورسویی یكی از قدیمی ترین استخرهای مورد استفاده توسط اهالی منطقه به شمار می رود. این آبگرم در ۲۴ كیلومتری شهر لاهرود و در ۴۵ كیلومتری مشگین شهر واقع شده است. آب قوتورسویی در ردیف آبهای معدنی سولفاته كلیسیك سدیك و گوگرد خیلی گرم است كه آثار اسید سولفوریك آزاد دارد. آبگرم قوتورسویی به علت داشتن گوگرد خالص خاصیت درمانی ویژه ای برای از بین بردن امراض مختلف، به خصوص امراض پوستی، را دارا می باشد. دمای چشمه آن ۴۲ درجه سانتی گراد و دبی آن ۱۳ لیتر در ثانیه است. البته به علت وجود گوگرد زیاد در آب قوتورسویی توصیه می شود از استنشاق مستقیم گاز آن خودداری شود.

به علت شهرت بسیار بالای قوتورسویی در درمان امراض، از سالهای بسیار دور این آبگرم همه ساله و در اكثر فصول سال، علی الخصوص فصول گرم میزبان علاقمندان زیادی از منطقه، سراسر ایران و حتی جهان می باشد. دهكده سنتی كه آبگرم در آن قرار دارد دارای هتل، رستوران، مهمانسرا، قهوه خانه، نانوایی و فروشگاه جهت تامین اقلام مورد نیاز مهیمانان می باشد.

این آبگرم فاصله بسیار كمی با مجتمع آبدرمانی شابیل داشته و با وجود سربالایی ها و سراشیبی های كوهستانی، جاده این آبگرم بسیار هموار و قابل تردد

برای انواع وسایل نقلیه می باشد.

امكانات این آبدرمانی محدود و تنها شامل یك استخر سنتی می باشد كه به طور نوبتی برای آقایان و بانوان مورد استفاده قرار می گیرد.

آدرس:

استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر ـ ۲۵ كیلومتری شهر لاهرود (فاصله از مشگین شهر ۴۵ كیلومتر)

 

با توجه به جستجوهای مكرر شما عزیزان در فضای مجازی در مورد شماره تلفن قوتورسویی ما تلاش بسیار نمودیم تا اطلاعاتی در این مورد پیدا كنیم اما به نظر میرسد اطلاعات دقیق و قابل قبولی وجود ندارد از شما خواننده گرامی خواهش می شود اگر در مورد شماره تلفن قوتورسویی اطلاعات،نظر و یا عكس بیشتری دارید به نشانی ایمیل nabarati@yahoo.com  ارسال نمایید تا با نام خود شما در همین مقاله به صورت تكمیلی و اصلاحی درج گردد. بابت ورود شما به سایت ایران توریسم آنلاین تشكر وقدر دانی میكنیم.