ریپورتاژ آگهی
اجناس ارزان قیمت در زاهدان

اجناس ارزان قیمت در زاهدان

بازار رسولی یكی از شناخته‌شده‌ترین و پر هیاهوترین بازار زاهدان و به عبارت دیگر مقصد خرید گردشگران است كه در طرف یك خیابان باریك ایجاد شده و در آن‌ها از شیر مرغ تا جان آدیمزاد فروخته می‌شود.
  • 1401/09/02
  • استان : سيستان و بلوچستان
  • شهر : زاهدان
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : سیستان بلوچستان - زاهدان
تلفن : 66059000-021

بازارهای قدیمی زاهدان
بازار رسولی
بازار رسولی یكی از شناخته‌شده‌ترین و پر هیاهوترین بازار زاهدان و به عبارت دیگر مقصد خرید گردشگران است كه در طرف یك خیابان باریك ایجاد شده و در آن‌ها از شیر مرغ تا جان آدیمزاد فروخته می‌شود. در این بازار تنوع گسترده‌ای از كالا از جمله پوشاك زنانه و مردانه، انواع كفش، انواع مختلف چای (یكی از سوغات اصلی زاهدان)، پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف و پارچه‌های سوزن‌دوزی شده و سنگ‌‌دوزی شده كه برای تهیه لباس محلی زنان استفاده می‌شود، خوراكی‌های مختلف مثل ادویه‌ و ترشی‌های تند و تیز محلی و همچنین ادویه‌های هندی و پاكستانی و میوه‌های گرمسیری مانند انبه و زیتون، كالاهای الكترونیكی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و... یافت می‌شود.

در كوچه و پس‌كوچه‌های اطراف مغازه‌های اصلی، مغازه‌های زیاد دیگری وجود دارد كه در آن‌ها كالاهای مختلف با قیمت مناسب‌تری نسبت به مغازه‌های اصلی عرضه می‌شود. در ضمن در انتهای این بازار فروشگاه‌های تاناكورا واقع شده كه اجناس دست دوم باكیفیت را كه تفاوت زیادی با اجناس نو ندارند، عرضه می‌كنند.

اكثر فروشندگان این بازار از مشتریان خود همچون یك مهمان عزیز به گرمی استقبال می‌كنند و حتی تخفیف‌های خوبی به آن‌ها می‌دهند. اكثر اجناس این بازار از كشورهای هند و پاكستان وارد می‌شود و با قیمت كاملا مناسبی عرضه می‌شوند. جالب است بدانید این بازار تقریبا از كل كشور مشتری دارد و تنوع كالاهای آن همه را شگفت‌زده می‌كند. این بازار در منطقه‌ای مرزی به نام چهارراه رسولی واقع شده است. مطمئن باشید از این بازار دست خالی بیرون نمی‌روید و اگر زاهدان را بدون گشت و گذار در بازار رسولی ترك كنید، قطعا پشیمان خواهید شد.

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان
بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان یكی دیگر از بازارهای قدیمی و مهم زاهدان بوده كه و تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۱ می‌رسد. این بازار كه معماری آن شبیه بازارهای سنتی ایرانی است، تماما از خشت و گل ساخته شده و همانند بازارهای تاریخی سقف‌‌های گنبدی شكل دارد. در این بازار قدیمی كه از ۳۵ حجره دارد، لوازم خانگی، طلا، وسایل خرازی و كفش به فروش می‌رسد. بازار سرپوشیده زاهدان در حدفاصل خیابان طالقانی و خیابان امام خمینی قرار گرفته است. در این بازار كه مكان خوبی برای برقراری تعامل با مردم بومی است، پارچه‌های محلی و رنگارنگ نیز به وفور یافت می‌شود.

دوشنبه بازار
دوشنبه بازار كه محلی‌ها به آن روز بازار هم می‌گویند و در روزهای دوشنبه در خیابان فرخی سیستانی برپا می‌شود، یكی از بازارهای محلی زاهدان است كه در آن انواع میوه و سبزیجات، انواع پارچه و كفش و لوازم خانگی و الكترونیكی به فروش می‌رسد. البته این بازار این روزها وضعیت نابسامانی دارد و فاقد امكانات بهداشتی لازم است. در ضمن در روزهای چهارشنبه و جمعه (جمعه بازار زاهدان در بلوار ثارالله زاهدان برپا می‌شود) نیز بازاری شبیه به دوشنبه‌ بازار برپا می‌شود.

بازار مشترك
بازار مشترك هم یكی دیگر از بازارهای محلی زاهدان است كه بافت سنتی و جالبی دارد. وقتی وارد آن می‌شوید، گویی به بازارهای قدیمی و محلی پاكستان پا گذاشته‌اید؛ با همان حال و هوا (البته دیگر بازارهای قدیمی و محلی زاهدان نیز تقریبا چنین فضایی دارند). در این بازار كالاهای مختلفی از جمله میوه و سبزیات، پوشاك و لباس محلی منطقه، پارچه‌های سنتی و محلی، لوازم خانگی، لوازم الكترونیكی، وسایل آرایشی و بهداشتی، موبایل و خوراكی‌هایی مثل برنج و ترشی‌های پاكستانی و... یافت می‌شود.

مغازه‌های این بازار در چهار خیابان دیده می‌شود و در كوچه و پس‌كوچه‌های اطراف این بازار هم مغازه‌های دیگری نیز وجود دارد.

بازار سلماس زاده
در بازار سلماس‌ زاده كه در نبش خیابان مهران واقع شده است، انواع لباس دست‌دوم خارجی به فروش می‌رسد.

مراكز خرید مدرن
مركز تجاری هامون
مركز تجاری هامون یكی از مراكز خرید زاهدان است كه در آن انواع كامپیوتر و تجهیزات كامپیوتری عرضه می‌شود. این مركز خرید در خیابان امام خمینی واقع شده است.

پاساژ قائم

در پاساژ قائم كه در خیابان شریعتی واقع شده، اجناسی همچون لباس محلی بلوچی و اجناس الكترونیكی مثل تلفن‌همراه با قیمت مناسب یافت می‌شود.

پاساژ مهستان

در پاساژ مهستان كه در خیابان شریعتی واقع شده است، بیشتر پوشاك مجلسی زنانه و شال و روسری فروخته می‌شود.

پاساژ گلستان
پاساژ گلستان یكی از مراكز خرید زاهدان بوده كه در چهارراه رسولی، نزدیك بازار رسولی واقع شده و اجناس مختلف با قیمت مناسب در آن پیدا می‌شود. توصیه می‌كنیم پس از بازدید از بازار رسولی، سری هم به پاساژ گلستان بزنید.

پاساژ لیپار
پاساژ لیپار یكی از مراكز خرید شیك و مدرن زاهدان است كه در آن طلا و جواهرات و كالاهای لوكس به فروش می‌رسد. این پاساژ در خیابان مصطفی امام خمینی واقع شده است.

بازار حافظ
بازار حافظ كه یكی از مراكز خرید جدیدالتاسیس زاهدان بوده و دارای پاركینگ طبقاتی است. این مركز خرید در خیابان طالقانی، جنب مدیریت شعب بانك سپه واقع شده است.

بازار بزرگ موبایل
بازار بزرگ موبایل یكی از مراكز عمده عرضه تلفن‌همراه با قیمت مناسب است. این مركز خرید تقریبا بین تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان امیرالمومنین و تقاطع خیابان بهشتی و امام خمینی قرار دارد.

سایر مراكز خرید زاهدان به شرح زیر هستند:

پاساژ احمد در خیابان مصطفی خمینی
مركز خرید رضا
پاساژ میلاد نور در خیابان مصطفی خمینی
بازار بزرگ فردوسی در خیابان امام خمینی، تقاطع خیابان امام و امیرالمونین
پاساژ ایران زمین در خیابان مصطفی خمینی
پاساژ گلشهر خیابان طالقانی بعد از كوچه حافظ
پاساژ فردوسی در خیابان امیرالمونین
پاساژ سپیده در خیابان بهشتی
پاساژ گل رز در چهارراه رسولی
پاساژ ونك
پاساژ برادران در خیابان آزادی

اجناس ارزان قیمت در زاهدان-zT8l3pSAm2