ریپورتاژ آگهی
لوكیشن عكاسی در قزوین

لوكیشن عكاسی در قزوین

بهترین مكان های مناسب عكاسی در قزوین را بشناسید
  • 1401/08/30
  • استان : قزوين
  • شهر : قزوين
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : قزوین-قزوین
تلفن : 66059000-021

بهترین مكان های مناسب عكاسی در قزوین را بشناسید

بازار سعدالسلطنه قزوین

بازار سنتی هر شهر یكی از مهم‌ترین مراكز دیدنی آن شهر است. شهر قزوین نیز ازین قاعده مستثنی نیست. به خصوص اینكه بازار سعدالسلطنه یكی از زیباترین بازارهای سنتی ایران است. بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی كه دارد، یكی از مهم‌ترین مكان‌های دیدنی و مناسب عكاسی معماری در شهر قزوین است. شاید برای شما جالب باشد كه سابقه بازار در قزوین به یك هزار سال می رسد.

بازار قزوین دارای فضاهای متعدد و معماری بسیار شكوهمند است؛ به گونه‌ای كه زیبایی راسته‌ها و سراهای آن، عموم گردشگران را مبهوت می‌سازد.ظاهر كنونی این بازار مربوط به دوره صفویه و پس از آن است و بیشتر بناهای فعلی‌ در دوره قاجار ساخته شده‌اند. این بازار دارای كاروانسراهایی نیز است كه بازدید از آن‌ها خارج از لطف نیست.

خیابان سپه قزوین

این خیابان نخستین خیابان طراحی شده ایران است كه امروزه نام شهدا را بر آن گذاشته‌اند، در دوره صفوی در زمان پایتختی قزوین احداث شد. خیابان سپه را شاه طهماسب صفوی در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور، همزمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه های دو طرف این خیابان و باغ سعادت آباد و عمارت دولتخانه و حرمسرا و باغ های شرقی و غربی عمارات مذكور احداث كرده است.

ایوان سنگی نیاق

اگر به عكسبرداری طبیعت و منظره علاقمندید، ایوان سنگی نیاق را از دست ندهید. در روستای نیاق از توابع قزوین صخره‌ای نسبتاً مرتفع قرار داره كه در دل این صخره حفره های بزرگ توسط عوامل طبیعی ایجاد شده‌است. در داخل بعضی از این حفره‌ها حوضچه‌هایی مستطیلی شكل وجود دارد كه توسط ساكنان احتمالی حفر شده‌است. این حوضچه‌ها به هنگام بارندگی از آب باران پر می‌شوند. ساكنان محلی بر این باورند كه محمد حنفیه در بالای این ایوان قصری ساخته بوده كه امروزه از این قصر به جز تكه‌هایی سفالی چیزی باقی نمانده‌است.

دره‌‎‌ی الموت

و اما دره‌ی الموت یكی از مهم‌ترین مكان‌های گردشگری قزوین و همچنین ایران است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری و مذهبی فراوانی است. بناها و قلعه‌های تاریخی مانند: قلعه الموت، قلعه لمبسر ، قلعه شیر كوه و …، ارامگاه‌ها و كاروانسراهای سنگی، مناظر طبیعی فوق‌العاده مانند: آبشارها ، سرچشمه‌ها ، دریاچه اوان و غارهای زیبای این منطقه پر است نماهای جذاب برای ثبت عكس‌های فوق‌العاده كه میتوانند علاقمندان زیلدی را به خود جذب كند.

لوكیشن عكاسی در قزوین-GYARUwYqA6

لوكیشن عكاسی در قزوین-Rzd5LFWfr3