ریپورتاژ آگهی
قلات شیراز

قلات شیراز

روستای قلات، یكی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است كه با آب و هوایی دلپذیر و خنك، حتی در فصول گرم سال، میزبان گردشگران
  • 1401/08/29
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : قلات شیراز در كنار چشمه‌ای زیبا و در میان انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز در جاده یاسوج - شیراز واقع شده است
تلفن : 66059000-021

روستای قلات، یكی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است كه با آب و هوایی دلپذیر و خنك، حتی در فصول گرم سال، میزبان گردشگران بسیاری است. این روستایی ییلاقی با مسیر سنگفرش شده، خانه‌های پلكانی در دامنه كوه، درختان سرسبز، طبیعت بی‌نظیر، چشمه‌های آب سرازیر از دل كوه‌، دره عمیق و جاذبه‌های تاریخی در همان لحظه اول، چشم شما را به خود خیره خواهد كرد. 

قلات شیراز، نام یك روستای ییلاقی از توابع بخش مركزی شهرستان شیراز در ۳۶ كیلومتری شمال غرب شهر شیراز است و از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان فارس محسوب می‌شود. قلات با مختصات جغرافیایی ۵۲ درجه و ۱۹ دقیقه طول شرقی و ۲۹ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی در ارتفاع ۲,۰۶۵ متری از سطح دریا قرار دارد. این روستای ییلاقی با خانه‌های پلكانی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌عنوان نخستین بافت روستایی تاریخی طبیعی استان فارس در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلات شیراز در كنار چشمه‌ای زیبا و در میان انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز در جاده یاسوج - شیراز واقع شده است و برای رسیدن به آن از مركز شهر شیراز، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه راه دارید. روستای قلات با تهران نیز حدود ۹۴۰ كیلومتر فاصله دارد.

روستای قلات در نزدیكی كوه قلات (كوه سرخ) قرار گرفته است. این كوه مانند یك دیوار بزرگ از جهات جنوب، شرق و غرب روستا را در برگرفته است و روستا فقط از قسمت شمال قابلیت دسترسی دارد.

قلات شیراز-RwNRg9tGKf