ریپورتاژ آگهی
ماهیگیری در املش

ماهیگیری در املش

ماهی گیریِ تفریحی یا ماهی گیری به وسیله ی قلاب یكی از تفریحات بسیار سالم مردم ساحل نشین در استان گیلان به شمار می آید. این استان به جهت دارا بودن جاذبه های گردشگری بسیار، هر ساله مورد توجه شمار زیادی از توریست های داخلی و خارجی می باشد. همجواری این منطقه با دریای كاسپی و رودخانه های سفید رود، شمرود و حشمت رود منجر شده تا ماهی گیری یكی از تفریحات پر طرفدار گردشگران در این منطقه محسوب گردد.
  • 1401/08/10
  • استان : گيلان
  • شهر : اَملَش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : گیلان - آملش
تلفن : 66059000-021

ماهی گیریِ تفریحی یا ماهی گیری به وسیله ی قلاب یكی از تفریحات بسیار سالم مردم ساحل نشین در استان گیلان به شمار می آید. این استان به جهت دارا بودن جاذبه های گردشگری بسیار، هر ساله مورد توجه شمار زیادی از توریست های داخلی و خارجی می باشد. همجواری این منطقه با دریای كاسپی و رودخانه های سفید رود، شمرود و حشمت رود منجر شده تا ماهی گیری یكی از تفریحات پر طرفدار گردشگران در این منطقه محسوب گردد. شناخت مهمترین و بهترین محل های ماهی گیری در این استان و انتخاب مناسب ترین نقطه ی آن در طی سفر، سفری دلپذیر و فرح بخش را به گردشگران هدیه می نماید. لذا با سفر به گیلان و رزرو هتل های بندر انزلی همچون هتل بهشت تالاب بندر انزلی و یا با اقامت در مجتمع اقامتی دهكده ی ساحلی چمخاله از تفریحات ماهی گیریِ بی نظیر بهره مند شده و سفری خاص و متفاوت را تجربه نمائید.

بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان
1.زیر پل سفید رود در شهرستان آستانه اشرفیه : آستانه ی اشرفیه در 35 كیلومتری مركز استان یعنی شهرستان رشت واقع شده است. و فاصله ی آن تا شهرستان لاهیجان نیز حدود 7 كیلومتر می باشد. بقعه ی سید جلال الدین اشرف، بازار هفتگی بسیار جذاب با محصولات دامی و كشاورزی، آرامگاه دكتر معین، پارك ساحلی و .... از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند. شهرستان مذكور به جهت همجواری با چند رودخانه نظیر سفید رود، شمرود و حشمت رود كه در اطراف آن واقع شده اند، و نیز فاصله ی كم آن تا بندر كیاشهر و همجواری اش با آب های نیلگون دریای كاسپی بسیار مورد گردشگران می باشد.

ماهیگیری در املش-zrwxLn3ZJL
از این رو باید عنوان نمود كه یكی از مناسب ترین و پر مخاطب ترین محل های ماهی گیری در شهرستان آستانه ی اشرفیه منطقه ی زیر پل سفید رود، در همجواری پارك ساحلی می باشد. این نقطه به جهت دارا بودن امكانات رفاهی و اقامتی، بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد. و از این منظر بسیاری از افراد جهت تفریح ماهی گیری در آنجا مستقر می شوند. مناسب ترین زمان برای ماهی گیری دراین منطقه فصول بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است. گفتنی است كه برنج و بادام زمینی از سوغات های پر طرفدار این شهر به شمار می آیند. با سفر به این منطقه و رزرو هتل در آستانه اشرفیه نظیر هتل دهدار آستانه، از جاذبه های بی نظیر و تفریحات سالم در این شهرستان توریستی بهره مند شوید.

ماهیگیری در املش-QmafNkhZc9
2.موج شكن بندر انزلی : موج شكن بندر انزلی كه آن را یادگار یك قرن ایستادگی می دانند، در طی سال های گذشته همچون بنایی استوار در برابر امواج خروشان دریای كاسپی مقاومت نموده است. این موج شكن در سال 1293 به منزله ی جلوگیری از آسیب رساندن موج های دریا به كشتی ها و نیز قایق ها بنا شده است. اما اكنون این منطقه به محلی تفریحی برای بومیان و گردشگران تبدیل گشته است. یكی از تفریحات رایج در موج شكن، نشستن بر سنگ های كناری آن، خصوصا در 100 متر پایانی و انتظار جهت ماهی گیری می باشد. ماهی گیری در این محل كه امروزه نظر بسیاری را در بین گردشگران و بومیان به خود معطوف داشته، بسیار همگانی شده است. مناسب ترین فصول جهت ماهی گیری در موج شكن انزلی فصل های بهار، تابستان و پاییز معرفی شده است.

ماهیگیری در املش-G1ujgi215a
بندر انزلی به جهت همجواری با آب های دریای كاسپی، وجود منطقه ی آزاد كاسپین، بازار های محلی و هفتگی جذاب و نیز مراكز خرید بسیار، مورد توجه شمار زیادی از گردشگران می باشد. با سفر به این منطقه و رزرو هتل های بندر انزلی، نظیر هتل سفید كنار بندر انزلی از تفریحات سالم و جاذبه های گردشگری آن بهره مند شوید و سفری به یاد ماندنی را تجربه نمائید.

ماهیگیری در املش-2EJed1Lrjr
3. اسكله ی ماهی گیری بندر كیاشهر : شهرستان كیاشهر در فاصله ی 17 كیلومتری آستانه ی اشرفیه و تقریبا 50 كیلومتری شهرستان رشت واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بندر كیاشهر به جهت همجواری اش از شرق با شهر چمخاله و از غرب با زیبا كنار و بندر انزلی و نیز از جنوب با شهر های آستانه ی اشرفیه و لاهیجان، منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه معطوف گردد. به طوری كه بندر كیاشهر هر ساله میزبان شمار زیادی از این گردشگران می باشد. همجواری با سواحل دریای كاسپی، بازار های هفتگی، عرضه ی متنوع محصولات كشاورزی و دامداری، وجود پارك های جنگلی و .... از جمله جاذبه های گردشگری در این منطقه به شمار می آیند.

ماهیگیری در املش-POpFvx7tmE
یكی از تفریحات منطقه كه نظر بسیاری از گردشگران را در خصوص بندر كیاشهر به خود معطوف داشته است، ماهی گیری در اسكله ی كیاشهر می باشد. اسكله ی ماهی گیری كیاشهر در ساحل شمال غربی كیاشهر و در میانه ی تالاب بوجاق قرار دارد. در این صید گاه علاوه بر شیلات، مردم بومی و گردشگران نیز با استفاده از قلاب و بدون مانع ماهی گیری می نمایند. از ویژگی های بارز این محل می توان به همجواری اش با تالاب بوجاق و رودخانه ی سفید رود اشاره نمود. مناسب ترین فصول ماهی گیری در این منطقه، فصل های بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است. با سفر به این شهر ساحلی و رزرو هتل های بندر كیاشهر، نظیر هتل دریا كنار كیاشهراز جاذبه ها و تفریحات سالم در این منطقه دیدن نموده و سفری به یاد ماندنی را تجربه كنید.

ماهیگیری در املش-0Mdrd8bZxe
4. سواحل رودخانه ی اوشمك در زیبا كنار : سواحل رودخانه ی اوشمك در زیبا كنار یكی از مناطق فوق العاده عالی جهت ماهی گیری تفریحی برای علاقه مندان و گردشگرانِ دوستدار ماهی گیری به شمار می آید. این رودخانه در مركز شهر زیبا كنار و به موازات رودخانه ی سپید رود واقع شده است. رودخانه ی اوشمك را یكی از پُرماهی ترین رودخانه های شمال كشور و حتی ایران معرفی نموده اند. این محل در همجواری پل زیبا كنار قرار دارد و در انتهای كوچه ی كشاورز به دریا منتهی می شود. و بهترین مكان برای صید ماهی با قلاب به شمار می آید. امروزه افراد بسیاری ساعت ها بر لبه های رودخانه ی مذكور می نشینند و مناظری بی نظیر را در حین ماهی گیری خلق می نمایند. به طوریكه این مناظر جذابیت بسیاری برای گردشگران و بومیان منطقه داشته است. با سفر به شهر توریستی زیبا كنار و اقامت در مجتمع اقامتی زیبا كنار از تفریح سالم ماهی گیری در این منطقه بهره مند شده و نیز از جاذبه های گر دشگری آن دیدن نمائید.

ماهیگیری در املش-LQtiSbVujt
5. سد منجیل ( رودخانه سفید رود ) : سفید رود كه دومین رود بلند ایران معرفی شده است، دارای حدود 765 كیلومتر طول می باشد، و طولانی ترین و پر آب ترین رود استان گیلان به شمار می آید. در منطقه ی منجیل سد بزرگ سپید رود بر روی این رودخانه احداث شده است، كه دریاچه ای را با وسعت حدود 56 كیلومتر مربع در پشت آن ایجاد نموده است. چشم انداز های طبیعی رودخانه ی سفید رود و نیز دریاچه های سد سفید رود منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران به این منطقه معطوف گردد. به طوری كه این نقطه به یكی از بهترین مناطق ماهی گیری تفریحی در نزد بومیان و گردشگران تبدیل شده است. تنوع ماهی های مختلف نظیر سفید كولی، شاه كولی، كپور، اسبله و .... یكی از ویژگی های ممتاز این منطقه جهت ماهی گیری به شمار می آید. همچنین رودخانه ی سفید رود به موازات جاده ی قزوین – رشت، پس از سد سفید رود تا روستای گنجه و نزدیكی شهرستان رستم آباد سیر مناسبی را جهت ماهی گیری ایجاد كرده است. با سفر به منجیل و رزرو هتل ماهك رودبار از تفریحات سالم منطقه بهره مند شده و سفری دلپذیر را تجربه نمائید.