ریپورتاژ آگهی
رودخانه اطراف ساری

رودخانه اطراف ساری

شیرین رود ساری به عنوان یكی از سرچشمه های رودخانه تجن می باشد كه در روستای خرم آباد منطقه دودانگه از توابع شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده است.
  • 1401/08/10
  • استان : مازندران
  • شهر : ساري
  • دسته : رودخانه های ایران
آدرس : ساری
تلفن : 66059000-021

آشنایی با شیرین رود ساری و دیدنی های اطراف آن

شیرین رود ساری به عنوان یكی از سرچشمه های رودخانه تجن می باشد كه در روستای خرم آباد منطقه دودانگه از توابع شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده است.

شیرین رود یكی از جاذبه های توریستی طبیعی شهرستان ساری استان مازندران است كه به عنوان یكی از سرچشمه های رودخانه تجن می باشد كه در روستای خرم آباد منطقه دودانگه از توابع شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده است. فاصله این روستا تا ساری حدود 75 كیلومتر می باشد. آب این رودخانه از سلسله جبال البرز مركزی و خط الراس خرونرو كه به عنوان آلپ ایران نیز شناخته می شود سرچشمه گرفته است. حاصل حضور در مناطق بكر و بسیار دیدنی و صعود به سرچشمه این رود می باشد كه كمتر كسی در آن پا نهاده و عبور در بسیاری از نقاط آن تنها با عبور از آب امكان پذیر است. آب این رود بسیار خنك و دمایی حدود 10 تا 15 درجه بالای صفر را دارد كه شنا در آن بسیار جذاب و آرام بخش می باشد. شیرین رود خرم آباد در مسیر خود از صخره های گوناگونی عبور می كند و چندین آبشار كوچك را به وجود آورده است.

رودخانه اطراف ساری-cmr6aax2dv

برخی از این آبشارها حالت پلكانی دارند كه بسیار زیبا است. در زیر برخی از این آبشارها حوضچه های كوچكی پدید آمده است كه برای آب تنی مناسب هستند. تقریبا در تمام طول مسیر شیرین رود دودانگه نور مستقیم آفتاب را نمی بینید. در ادامه شیرین رود یك استخر پرورش ماهی نیز قرار دارد كه دیدن این استخر با ماهی های درونش هم جذاب است. در ایام پاییز و زمستان و بهار حتما با خود لباس گرم ببرید زیرا آب و هوای منطقه بسیار سرد است و باید مواظب باشید. برای دیدن شیرین رود باید از ساری به روستای خرم آباد بروید.

رودخانه اطراف ساری-PawOesmORi

سرچشمه شیرین رود از كوه های البرز مركزی می باشد. شیرین رود در دل جنگل جریان دارد و با وجود درختان متنوع و گوناگون در اطراف آن، منظره های زیبایی را پدید آورده است. جنگل های انبوه راش، ممرز و انجیلی، مانع از آن می شوند كه نور مستقیم آفتاب به این منطقه برسد و وجود شیرین رود سوادكوه باعث شده آب و هوای این منطقه سرد باشد. به طوری كه در گرمترین روزهای سال به 10 الی 15 درجه سانتی گراد می رسد.

رودخانه اطراف ساری-8Cn3l8bcvF
همچنین از بین سایر رودخانه های دیدنی مازندران می توان به رودخانه بابلرود بابلسر اشاره نمود.

رودخانه اطراف ساری-5OV4wJvgLz

رودخانه اطراف ساری-iHtKPSTLyZ