ریپورتاژ آگهی
تنگه بهشت چالوس كجاست

تنگه بهشت چالوس كجاست

مازندران به راستی گل سرسبد زیبایی های شمال كشورمان است. هر سوی این استان زیبا، به شكلی منحصر به فرد، نمایانگر لطافت، طراوت و شكوه طبیعت است.
  • 1401/08/09
  • استان : مازندران
  • شهر : چالوس
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : مازندران - چالوس
تلفن : 66059000-021

مازندران به راستی گل سرسبد زیبایی های شمال كشورمان است. هر سوی این استان زیبا، به شكلی منحصر به فرد، نمایانگر لطافت، طراوت و شكوه طبیعت است. در این میان، هر ساله در این منطقه شگفتی های جدیدی كشف می شود؛ جاذبه هایی كه گاهی فقط بومیان منطقه از آن با خبر اند و هر یك به مثابه یك تابلوی هنری زیبا، نقش و نگار و رنگ و لعاب یكتایی به خود گرفته اند. تنگه بهشت عباس آباد، یكی از این زیبایی های كمتر شناخته شده ی شمال كشورمان و استان مازندران است كه برای هر دوستدار طبیعت، یادآور این بیت زیباست: كه مازندران را بهشت است جفت!

تنگه بهشت چالوس كجاست-efoCFmWtHT

تنگه بهشت كجاست؟

تنگه بهشت، در 7 كیلومتری جنوب عباس آباد در استان مازندران واقع شده است و اگر مسیر بدون ترافیك باشد، از عباس آباد تا تنگه بهشت را  میتوان در كمتر از 15 دقیقه با ماشین طی كرد. تنگه بهشت در جنوب عباس آباد و در مجاورت پارك جنگلی خرماچال و روستای ماشاالله آباد واقع شده كه جزوی از دهستان لنگارود شرقی است.

تنگه بهشت چالوس كجاست-ETmUuMyrdd

روستای ماشاالله آباد یا ماشل آباد، از توابع بخش مركزی عباس آباد است و در سال 95، جمعیتی معادل با 539 نفر در آن ساكن بوده اند.

فاصله تهران تا تنگه بهشت

از میدان آزادی تا تنگه بهشت عباس آباد، 180 كیلومتر فاصله وجود دارد كه طی این مسیر با خودروی شخصی حدود 4-5 ساعت طول می كشد.

چطور به تنگه بهشت برویم؟

دسترسی به تنگه بهشت عباس آباد از مسیرهای مختلفی مانند جاده چالوس، جاده هراز و آزادراه تهران شمال مسیر است. اگر از میدان آزادی تهران سفرتان را آغاز كنید، برای رسیدن به تنگه بهشت ابتدا باید به بزرگراه لشگری و پس از آن بزرگراه آزادگان بروید و وارد آزادراه تهران - شمال شوید. مسیرتان را در آزاد راه تهران - شمال و جاده ی چالوس ادامه دهید و در انتهای آزادراه تهران - شمال، وارد جاده ی ساحلی شوید و در امتداد ساحل مسیر را به سمت غرب طی كنید. مجموعا پس از طی یك مسیر بیش از 170 كیلومتری، به عباس آباد خواهید رسید.

تنگه بهشت چالوس كجاست-CGSvj78dzJ
جاذبه ها و دیدنی های تنگه بهشت
سفر به تنگه بهشت، سفری جذاب و رویایی است و شما را با دیدنی هایی رو به رو می كند كه حتی در شمال كشور هم كمیاب است. زیبایی های سفر به تنگه بهشت، چه به صورت شخصی و چه با تور تنگه بهشت و آژانس های مسافرتی مانند سفر كنید، تنها به خود این تنگه محدود نمی شود؛ بلكه از همان ابتدای مسیر آغاز شده و تا پایان ادامه می یابد. از جاده ی عباس آباد - كلاردشت تا خرماچال، و از آبتنی در حوضچه های تنگه بهشت تا جنگل های هیركانی زیبا، هر كدام بخشی از این شگفتی چشم نواز هستند كه به درستی نام بهشت را به خود گرفته است. در ادامه بخشی از این زیبایی ها را به شما معرفی می كنیم.

تنگه بهشت چالوس كجاست-oljmVd99Dy

جاده عباس آباد - كلاردشت

یكی از زیباترین جاده های جنگلی شمال، بخشی از مسیر سفر شما به تنگه بهشت است. جاده ای در اعماق جنگل های شمال، با آب و هوایی مطبوع و دلنشین، درختان زیبا و رنگارنگ هیركانی در دو طرف جاده و چشمه های پرآب و پرتعداد در مسیر. این جاده به قدری زیباست كه خود به تنهایی می تواند مقصد یك تور یك روزه ی شمال باشد! همه ساله گردشگران بسیاری از این جاده عبور می كنند و رستوران ها، چایخانه ها و مكان های مختلفی برای خدمات‌دهی به مسافران در آنجا احداث شده است.

تنگه بهشت چالوس كجاست-Mqqmfv3ZOc
جاده ی عباس آباد به كلاردشت یك جاده ی 25 كیلومتری است و آب و هوای بسیار خنكی دارد؛ به طوری كه از شهرهای ساحلی شمال كشور به طور میانگین 6-7 درجه خنك تر است. این جاده ی زیبا در فصل پاییز، به فرشی زیبا از رنگ های پاییزی بدل می شود و در نقطه به نقطه ی آن می توان تصاویر منحصر به فرد و بدیعی را با دوربین عكاسی ثبت كرد. در زمستان، سرمای هوا به گونه ای این جاده را دربر می گیرد كه معمولا آن را همچون عروسی آراسته و آرام، پوشیده از برف خواهید یافت.

تنگه بهشت چالوس كجاست-qCRTAr2ipN

جنگل های هیركانی تنگه بهشت

جنگل های هیركانی استان مازندران قدمتی بسیار طولانی دارند و عمر آن ها به دوره ی سوم زمین شناسی هم می رسد؛ یعنی چیزی حدود 40 میلیون سال پیش! تنگه بهشت و جنگل های اطراف آن، پر است از درختان افرا، كاج، بلوط، تمشك، سیب، گلابی، توت، زغال اخته، آلو جنگلی و انواع و اقسام درختان رنگارنگ دیگر. جنگل های هیركانی بسیار متراكم هستند و نقش مهمی در جاری نشدن سیل در این منطقه را به دوش می كشند.

تنگه بهشت چالوس كجاست-UYMNu4p0Pv

گونه های بسیار نادری از گیاهان در این جنگل ها، به دلیل رطوبت بالای این منطقه رشد كرده اند و جایگزینی آنها در صورت تخریب جنگل های هیركانی، بسیار سخت و مشكل است؛ بنابراین، به شما توصیه می كنیم در حفظ این جنگل های نادر و سرمایه های طبیعی این منطقه، كوشا باشید.

تنگه بهشت چالوس كجاست-Y0ZbYq9wdi

رودخانه نوردی در تنگه بهشت

مسیر پیاده روی تنگه بهشت یك مسیر دو ساعته در دل آب است كه به یك آبشار زیبا ختم می شود. در این مسیر آب معمولا تا زانوی شما می رسد و در بخش هایی از آن نیز می توان حوضچه های كوچكی از آب را مشاهده كرد. آب و هوای منطقه ی خرماچال و تنگه بهشت بسیار خنك است و فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به آنجاست.

تنگه بهشت چالوس كجاست-LzJiimX3go

پارك جنگلی خرماچال

پارك جنگلی خرماچال یك منطقه تفریحی و سرسبز در مجاورت تنگه بهشت است و با حوضچه های آب بزرگ و كوچكی كه در آن یافت می شود، مقصد مناسبی برای گذراندن یك روز گرم تابستانی است. خرماچال در یك دره ی زیبا و در مجاورت انبوهی از درختان پهن برگ قرار دارد و یكی از جذابیت های این منطقه و تور تنگه بهشت به شمار می رود.

تنگه بهشت چالوس كجاست-eAY4PVdHES

توصیه هایی برای سفر به تنگه بهشت

در سفر به تنگه بهشت، با توجه به این كه بخش زیادی از مسیر درون آب طی می شود، باید مراقب گوشی مویایل و سایر وسایل خود باشید و برای همه ی آنها كاور ضدآب به همراه داشته باشید. كفش مناسب و لباس گرم و حوله برای خشك كردن خودتان، از دیگر ضروریات این سفر هستند.

تنگه بهشت چالوس كجاست-R4HcIU7xVU