ریپورتاژ آگهی
یوه های گرمسیری هرمزگان

یوه های گرمسیری هرمزگان

انبه از خانواده میوه‌های آلویی است، گیاهی خوراكی كه قسمت گوشتی خارجی آن قشایی بوده كه دانه را در بر گرفته است.
  • 1401/08/05
  • استان : هرمزگان
  • شهر : هرمزگان
  • دسته : غذاهای محلی ایران

با میوه های گرمسیری هرمزگان بیشتر از گذشته آشنا شوید
انبه از خانواده میوه‌های آلویی است، گیاهی خوراكی كه قسمت گوشتی خارجی آن قشایی بوده كه دانه را در بر گرفته است.
استان هرمزگان نام یكی از استان‌های جنوبی ایران است. كه در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌است. استان هرمزگان در حدفاصل بین مختصات جغرافیایی ۲۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۲۸ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۳ درجه و ۴۱ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۱۵دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده‌ است. این استان حدود ۶۸هزار كیلومتر مربع (كمابیش اندازه كشور گرجستان) مساحت دارد كه از این نظر هشتمین استان كشور است.
هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان كرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ كیلومتر دربرگرفته‌است. استان هرمزگان تا سال ۱۳۱۶ جزئی از ایالت بنادر و جزایر خلیج‌فارس به مركزیت بوشهر بوده‌است. در آبان سال ۱۳۱۶ براساس قانون تقسیمات كشوری ابتدا كشور ایران به شش استان شامل استان‌های شمال‌غرب، غرب، شمال، شمال‌شرق، جنوب و مكران تقسیم شد. بندرعباس كه آن زمان عباسی نامیده می‌شد بخشی از استان جنوب بود. در ادامه میوه های گرمسیری هرمزگان را به شما معرفی خواهیم كرد.
موز یكی از این میوه هاست
موز یكی از میوه های گرمسیری هرمزگان است كه هر روز خواص جدیدی ازش كشف می شود، این میوه بومی جنوب شرق آسیا و شبه جزایر مالزی و استرالیا است. در ادامه به بخشی از خواص موز اشاره خواهیم كرد.
كمك به درمان اسهال
موز به درمان اسهال از طریق جایگزینی الكترولیت ها كمك می كند. از آنجا كه موز غنی از پتاسیم است، می تواند جایگزین پتاسیم از دست رفته بدن شود شما میتوانید با خوردن یك موز پتاسیم از دست رفته را جایگزین كنید
بهبود دستگاه گوارشی
فیبر موجود در موز موجب بازگشت عملكرد طبیعی روده می شود. عضلات روده در یك الگوی موج مانند (پروتئینی به نام پرستالیس) قرار دارند كه پتاسیم موز می تواند این حركات و استحكام غضلات را مستحكم تر كند
تنظیم قند خون
موز غنی از فیبرهای نامحلول و محلول هستند كه جذب چربی ها و كربوهیدرات ها را كاهش می دهد و میزان قند خون شما را در محدوده سالم نگه می دارد
ویتامینB6 در موز باعث كاهش استرس می شود كه می تواند به مدیریت دیابت كمك كند. یك مطالعه نشان می دهد كه مصرف روزانه موز می تواند به میزان قابل توجهی میزان قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.
انبه یكی از این میوه هاست
انبه از خانواده میوه‌های آلویی است، گیاهی خوراكی كه قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است كه دانه را در بر گرفته است. انواع زیتون‌، خرما و نارگیل از اعضای همین خانواده محسوب می‌شوند. در ادامه از خواص انبه برایتان خواهیم گفت. انبه یكی از میوه های گرمسیری هرمزگان است.
انبه‌ها از متداول‌ترین میوه‌های مصرفی در سرتاسر جهان هستند. برخی از خواص مصرف انبه در حفظ سلامت عبارتند از كاهش خطر اختلالات نابینایی مرتبط با شبكیه چشم، كاهش خطر ابتلا به سرطان روده، بهبود در هضم غذا و حفظ سلامت استخوان‌ها و حتی انبه فوایدی برای پوست و مو دارد.
پیشگیری از آسم
خطر پیشرفت آسم در افرادی كه مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌كنند بسیار پایین است. یكی از این مواد مغذی بتاكاروتین است كه در انبه، پاپایا، زردآلو، بروكلی، طالبی، كدو حلوایی و هویجیافت می‌شود.
رفع سرطان
بر اساس مطالعات انجام شده در موسسه بهداشت عمومی تغذیه در دانشگاه هاروارد، برنامه غذایی سرشار از بتاكاروتین، نقش یك مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ایفا می‌كند و همچنین در مطالعات انجام شده در ژاپن به اثبات رسید كه مصرف بتاكاروتین نتایج معكوسی را در پیشرفت سرطان روده حاصل می‌كند.
محققان امیدوارند كه با انجام یك آزمایش بالینی جزئی بر روی افرادی كه به طور فزاینده‌ای با التهابات داخلی مواجهند و خطر ابتلا به سرطان در آنها بالاست، اثبات كنند كه انبه در پیشگیری و درمان سرطان تاثیرات مثبتی دارد.
سلامت استخوان‌ها
جذب ویتامینK ناكافی خطر شكستگی استخوان را افزایش می‌دهد. جذب ویتامینK به میزان كافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب كلسیم بدن كه برای سلامت كامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
خرما یكی از این میوه هاست
برای هزاران سال، میوه خرما غذای اصلی كشورهای خاورمیانه و هندوستان بوده است ؛ كشت خرما در روزهای مدرن امروزه كه در غرب پاكستان انجام می شود، به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد. خواص خرما برای همگان آشكار است. خرما یكی از میوه های گرمسیری هرمزگان است.
بهبود سلامت قلب
فقط تعداد كمی خرما را در روز برای بهبود سلامت قلب خود بخورید ؛ آنتی اكسیدان ها در خرماها باعث جلوگیری از آترواسكلروز می شوند كه اساسا باعث سخت شدن شریان ها و ایجاد لخته می شود این آنتی اكسیدان ها حذف كلسترول را از سلول های عروقی تحریك می كنند. خرما نیز شامل ایزوفلاون است كه شناخته شده برای كاهش خطر بیماری قلبی عروقی می باشد.
كمك به تنظیم كلسترول
یكی از مزایای موثر خرماست. مصرف خرما حتی برای افراد سالم می تواند بر میزان كلسترول و استرس اكسیداتیو تاثیر مثبتی داشته باشد. خرما حاوی كلسترول نیست . غنی از آهن و فیبر بیشتری نسبت به موز هستند.

یوه های گرمسیری هرمزگان-ojBQDY8XHO

یوه های گرمسیری هرمزگان-ZJqxmTd0Me

یوه های گرمسیری هرمزگان-G4JXNH5eFf

یوه های گرمسیری هرمزگان-pl0P5Q6pXU

یوه های گرمسیری هرمزگان-8YbXhX8Sqf

یوه های گرمسیری هرمزگان-4i4y8rdUdZ
یوه های گرمسیری هرمزگان-k3i49cN2it

یوه های گرمسیری هرمزگان-km5PqdYwwA

یوه های گرمسیری هرمزگان-d5YbV786kL

یوه های گرمسیری هرمزگان-mpqHTZyRQZ