ریپورتاژ آگهی
متن زیبا در مورد گردنه حیران

متن زیبا در مورد گردنه حیران

از دیدن مناظر انسان حیران می ماند كه آیا اینجا قسمتی از دنیا است یا قطعه ای از بهشت. همه گردشگران و ایرانگردان باید در سفر های خود این منطقه را در ذهن داشته باشند كه نباید از آن به سادگی گذشت.
  • 1401/08/05
  • استان : اردبيل
  • شهر : اردبيل
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : جاده اصلی اردبیل به آستارا - ابتدای تونل اردبیل تا ۵ كیلو متری آستارا، فاصله تا مركز شهر ، ۴۰ كیلومتر
تلفن : 66059000-021

زیبایی گردنه حیران، حیران تان میكند!

از دیدن مناظر انسان حیران می ماند كه آیا اینجا قسمتی از دنیا است یا قطعه ای از بهشت. همه گردشگران و ایرانگردان باید در سفر های خود این منطقه را در ذهن داشته باشند كه نباید از آن به سادگی گذشت.

حیران، نام روستایی است در شهرستان آستارا واقع در استان گیلان. جمعیت رسمی این روستا حدود ۷۰ خانوار است.
این روستا به دلیل زیبایی طبیعی آن، به عنوان یكی از منطقه‌ های نمونه گردشگری در ایران به شمار می ‌رود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بنا های تفریحی و گردشگری در آن افزایش یافته ‌است.
گردنه حیران
از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری این روستا ، گردنه حیران است كه در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار گرفته ‌است . این گردنه كه آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان می‌ باشد ، از یك طرف مشرف به كوه ‌هایی است كه پوشیده از جنگل ‌های انبوه ‌است و از سویی مشرف به دره ‌ای نه چندان عمیق كه از میان آن رود ارس عبور می ‌كند این رود تعیین كننده مرز ایران و كشور آذربایجان است.
این گردنه در بیشتر زمان ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره ‌ها و كوهپایه ‌های آن ، پوشیده از گل ‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند.
شاید توصیف شكوه حیران از زبان آنوبانینی ناشدنی باشد ؛ ولی بی شك نام این گردنه زیبا و كم نظیر خود بیان كننده شكوه و عظمتی است كه انسان در این منطقه احساس می كند . از دیدن مناظر انسان حیران می ماند كه آیا اینجا قسمتی از دنیا است یا قطعه ای از بهشت. همه گردشگران و ایرانگردان باید در سفر های خود این منطقه را در ذهن داشته باشند كه نباید از آن به سادگی گذشت.
بی ‌شك می ‌توان حیران را از زیباترین مناطق سرسبز ایران دانست. كوهنوردانی هم كه عازم اردبیل می‌ شوند می ‌توانند زیبایی ‌های این منطقه را با كوهپایه ‌های سبلان مقایسه كنند و یا با عبور از آن ، خستگی صعود را در شب سرد زمستانی فراموش كنند.
گردنه حیران تقریباً بیشتر مواقع در زیر ابرى از مه پنهان است ، دره ‌ها و كوهپایه‌ هاى پوشیده از گل‌ ها و گیاهان جنگلى و مرتعى و گاو هایى كه در حال چرا هستند با چشم ‌انداز زیبایى از كندو هاى عسل ، اولین جلوه ‌هایی است كه به چشم هر رهگذری مى ‌آید و آن را فریفته خود مى ‌كند .
مسیر رویایى و زیباى گردنه حیران از یك طرف مشرف به كوه هایى است كه پوشیده از جنگل هاى انبوه است و از طرف دیگر مشرف به دره اى نه چندان عمیق كه از میان آن رود ارس عبور مى كند و تعیین كننده مرز ایران و آذربایجان است . گردنه حیران تقریباً بیشتر مواقع در زیر ابرى از مه پنهان است.
امكانات و تسهیلات تفریحی، گردشگری، حمل و نقل، اسكان و … : این منطقه دارای مناظر بكر طبیعی می باشد و نصف جنگل ها و مراتع آن متعلق به ایران و نیم دیگر در كشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. سازمان جنگلداری استان امكانات تفریحی و گردشگری را ایجاد كرده و همچنین تله كابین در حال نصب بر روی این منطقه می باشد.
آب و هوا: تابستان معتدل و زمستان سرد و كوهستانی
آدرس: جاده اصلی اردبیل به آستارا - ابتدای تونل اردبیل تا ۵ كیلو متری آستارا، فاصله تا مركز شهر ، ۴۰ كیلومتر

متن زیبا در مورد گردنه حیران-XMVvmodoPO

متن زیبا در مورد گردنه حیران-KmyPviJ1ug

متن زیبا در مورد گردنه حیران-lb4Sl0JtIR

متن زیبا در مورد گردنه حیران-mWg0OUKpqO

متن زیبا در مورد گردنه حیران-p5fBiwMXdw

متن زیبا در مورد گردنه حیران-6BLe6Zt3c4

متن زیبا در مورد گردنه حیران-P53duj6ha3

متن زیبا در مورد گردنه حیران-S2VuLhdjWN

متن زیبا در مورد گردنه حیران-TSd5mJlqd9

متن زیبا در مورد گردنه حیران-4kHBKYhDXQ