ریپورتاژ آگهی
فاصله نشتارود تا متل قو

فاصله نشتارود تا متل قو

سلمان شهر نام جدیدی است كه بعد از انقلاب اسلامی برای سلمان شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر ساقی كلایه گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند.
  • 1401/08/04
  • استان : مازندران
  • شهر : سلمانشهر
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : سلمانشهر
تلفن : 66059000-021
متل قو كجاست؟

سلمان شهر نام جدیدی است كه بعد از انقلاب اسلامی برای سلمان شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر ساقی كلایه گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند.

سلمان‌شهر یكی از شهرهای استان مازندران در ایران است. سلمان‌شهر با جمعیت 13500 نفر در 20 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 41 درجه و 36 دقیقه عرض شمالی واقع شده است و از نظر آخرین تقسیمات كشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد تنكابن و بخش سلمان‌شهر می‌باشد. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر واز جنوب به رشته كوه البرز از شرق به شهر كلارآباد واز غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هكتار است و در فاصله ۱۹۴ كیلومتری غرب ساری مركز استان و 216 كیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

فاصله نشتارود تا متل قو-xvz1da1Mcr

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه كوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندك بین ساحل دریا و دامنه كوه، و نزدیكی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان كرده است. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

فاصله نشتارود تا متل قو-cGOAJhI4iI

سلمان‌شهر (یا متل قو) با وسعت ۹ كیلومتر طول و ۷ كیلومتر عرض یكی از شهرهای استان مازندران در ایران و مركز بخش عباس‌آباد (تنكابن) شهرستان تنكابن است. این شهر در ۳۰ كیلومتری شرق تنكابن در مسیر ارتباطی تنكابن به چالوس واقع شده است و نقش تفرجگاهی قوی دارد. 

مسافرانی كه قصد گذراندن تعطیلات خود را در استان زیبا و سر سبز مازندران دارند از واحد های نمونه تجاری و مسكونی پروژه ملی و منحصر به فرد قو الماس خاورمیانه بازدید نمایند.

سلمان‌شهر شهر جدیدی است كه با شروع شهرك‌سازی در اوایل سال 1340 پا گرفت و در سال 1341 دارای شهرداری شد. اولین شهرك در این منطقه دریاگوشه نام داشت. 

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی وجنگلی زیبا در دامنه كوه البرز در نواحی جنوبی شهر, فاصله‌ای اندك بین ساحل دریا و دامنه كوه و نزدیكی غاری استثنایی بنام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان كرده است.

زمان سفر برای بازدید از متل قو چه فصلی از سال است؟

بهترین زمان سفر به متل قو معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.