ریپورتاژ آگهی
مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی

مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی

موزه گالری دیدی واقع در ایزد شهر، مهد فرهنگ و هنر معاصر استان مازندران می باشد. این گالری بینظیر هرساله تعداد كثیری از علاقمندان به هنر معاصر را جذب كرده و كمك شایانی به رونق صنعت گردشگری ایزدشهر داشته است
  • 1401/08/03
  • استان : مازندران
  • شهر : ايزد شهر
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ایزد شهر
تلفن : 66059000-021

موزه گالری دیدی واقع در ایزد شهر، مهد فرهنگ و هنر معاصر استان مازندران می باشد. این گالری بینظیر هرساله تعداد كثیری از علاقمندان به هنر معاصر را جذب كرده و كمك شایانی به رونق صنعت گردشگری ایزدشهر داشته است

مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی-aHaD7augZl

موزه گالری دیدی ایزدشهر
استان مازندران علاوه بر طبیعت زیبا، مناظر طبیعی، جنگل های بكر و دریا و ساحل چشم نوازش دارای ظرفیت های گسترده ای در زمینه فرهنگی و تاریخی، جهت جذب گردشگران داخلی و بین المللی می باشد. كاخ موزه رامسر، موزه كندلوس، مقبره نیما پدر شعر نو و ... همگی از جاذبه های گردشگری مازندران هستند، در این میان مجتمعی فرهنگی هنری دیدی همچون الماسی بر حلقه طلایی نوار شمالی كشور می درخشد، موزه گالری دیدی مكانی بی نظیر بوده كه بازدید از آن موكدا به گردشگران توصیه شده است. ساعت كاری این مجموعه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 23 می باشد.
آدرس موزه گالری دیدی: استان مازندران - كیلومتر ۹ جاده محمود آباد به نور ایزدشهر - مجتمع فرهنگی هنری دیدی
شماره تماس موزه دیدی: 01144580946 - 01144580990

مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی-ROwLqafhOz

تاریخچه گالری دیدی
علی توسلیان بنیان گذار این مجموعه 3 هزار متر مربعی، از دهه پنجاه در جهت جمع آوری آثار هنرمندان معاصر كوشیده است. تاسیس موزه دیدی و گردآوری600 قطعه هنری در این مجموعه، حاصل سال ها علاقه و استمرار وی در زمینه شناخت و شناساندن هنر معاصر می باشد. این هنرشناس اصفهانی، مجموعه دیدی را آوردگاهی هنری می داند كه می تواند زمینه ساز برخورد تفكرات جذاب اقتصاد و هنر باشد، زیرا این مجموعه ماحصل برداشت از كشورهای مطرح در عرصه هنر است. 57 سال قبل در عرقه كشی دانشگاه نفت نام علی توسلیان به عنوان یكی از برنگان قرعه كشی جهت بازدید از شهر محمودآباد درآمد، این اولین باری بود كه او ساحل دریای خزر را از نزدیك می دید. وی پس از اتمام جنگ با خرید یك قطعه زمین در ایزدشهر، مجموعه ای 130 واحدی به نام دلكده را ساخته و در ادامه تحقق رویاهایش برای حظ بردن هنرمندان و هنر دوستان گالری دیدی را تاسیس می كند. او برای نام این مجموعه دلبر را دلكده گذاشت كه پس از مخفف شدن و به به اختصار درآمدن DD (به زبان لاتین) یا دیدن به زبان فارسی تغییر پیدا كرد.

مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی-c1di1jgLLc

فضای بیرونی گالری دیدی
موزه دیدی دارای فضای سبزی وسیع و زیبا با باغچه های گلكاری شده و درختان بلند همیشه سبز می باشد كه طراحی این فضا با قرار گرفتن نمونه هایی از هنرهای تجسمی و تندیس ها فضایی جذاب و شگفت انگیز ایجاد كرده است. در قسمتی از این حیاط ماشین های لوكس و قدیمی درهرمی شیشه ای به نمایش گذاشته شده اند كه مجله هنرهای تجسمی تندیس، این بخش از گالری را به هرم شیشه ای موزه لوور در پاریس تشبیه كرده است. در جلوی در ورودی ساختمان اصلی تندیس نیمتنه برنزی در دوایری متحدالمركز خودنمایی می كند كه از زبان روزنامه شرق تداعی كننده گران پاله پاریس توصیف می شود. موزه گالری دیدی یكی از جاذبه های گردشگری ایزدشهر بوده كه در آن تفریح و هنر در هم آمیخته شده است. به گفته یكی از مدیران گالری دیدی، توان بالای جذب گردشگران در این مجموعه، بازدیدها را تا مرز 2 هزار نفر در روز رسانده است، كه خود دلیلی بر جذابیت این مجموعه برای گردشگران می باشد.

مجتمع مسكونی دیدی ایزدشهر قیمت بلیط موزه گالری دیدی-2oV3CMzA0G