ریپورتاژ آگهی
قیمت بلیط آبگرم رینه

قیمت بلیط آبگرم رینه

رینه یكی از شهر های استان مازندران واقع در جاده هزار است، این منطقه كه در گذشته دور با عنوان روستای رینه لاریجان مشهور بود امروز به عنوان یك شهر مستقل در خطه مازندران وجود دارد. این شهر بسیار از لحاظ جاذبه گردشگری و جاذبه درمانی حائز اهمیت است. اكنون سایت لحظه آخر تصمیم دارد در مورد روستای رینه لاریجان و یا وضعیت رینه در زمستان اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد پس با ما همراه باشید.
  • 1401/07/29
  • استان : مازندران
  • شهر : آمل
  • دسته : حمام های تاریخی ایران
آدرس : لاریجان
تلفن : 66059000-021

رینه یكی از شهر های استان مازندران واقع در جاده هزار است، این منطقه كه در گذشته دور با عنوان روستای رینه لاریجان مشهور بود امروز به عنوان یك شهر مستقل در خطه مازندران وجود دارد. این شهر بسیار از لحاظ جاذبه گردشگری و جاذبه درمانی حائز اهمیت است. اكنون سایت لحظه آخر تصمیم دارد در مورد روستای رینه لاریجان و یا وضعیت رینه در زمستان اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد پس با ما همراه باشید.

رینه كجاست؟

روستای رینه لاریجان با نام هایی مانند رنه و رهنه كه امروزه با عنوان شهر رینه شناخته می شود نام منطقه ای در لاریجان، شهرستان آمل و استان مازندران است. رینه به علت جای دادن آبگرم درمانی و طبیعت بكر هر ساله تعداد زیاد گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می كند. این ناحیه هم چنین دارای سوغات جذابی نیز هست كه در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم كرد. بر اساس آخرین سر شماری در این منطقه حدوداً 860 نفر معادل 260 خانواده زندگی می كنند.

فاصله تهران تا رینه

بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به روستای رینه لاریجان جاده هراز است. پس از پشت سر گذاشتن امامزاده هاشم و پلور به رینه نزدیك خواهید شد چرا كه 10 كیلومتر پس از منطقه آب اسك روستای رینه را خواهید دید. از دیگر راه های دسترسی به روستای رینه لاریجان می توان به مسیر پلور نیز اشاره كرد. بر اساس تحقیقات فاصله تهران تا شهر رینه حدوداً 108 كیلومتر تخمین زده شده است كه طی كردن این مسافت حدوداً 2 الی 3 ساعت وابسته به فصل و فاكتور های مختلف متغیر است، با توجه به اینكه رانندگی در روزهای سرد می تواند دشوار باشد پس سفر به رینه در زمستان به طور حتم نیاز به دقت و زمان بیشتری دارد.

قیمت بلیط آبگرم رینه-zdWof5sRJS

جاهای دیدنی رینه

روستای رینه لاریجان یكی از مناطق گردشگری خطه مازندران محسوب می شود كه به نوعی نزدیك ترین شهر به كوه دماوند است. از جمله جاذبه های دیدنی این منطقه می توان به دشت لاله، آبگرم رینه و غیره اشاره كرد اگر می خواهید با جاذبه های دیدنی رینه آشنا شوید، این قسمت را با دقت بخوانید.

دشت شقایق های وحشی

 دشت شقایق شهر رینه یكی از جاذبه های دیدنی این منطقه است كه هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را از سراسر دنیا در فصول بهار و تابستان به این نقطه فرا می خواند. اگر به عكاسی علاقه مند هستید دامان دشت گل های شقایق وحشی روستای رینه لاریجان گزینه مناسبی برای شما است.

آبگرم رینه

یكی از مهم ترین جاذبه های این ناحیه آبگرم رینه است، خواص درمانی این آبگرم گوگردی سبب می شود تا عموم افراد برای تفریح و تسكین درد های مفصلی خود به این ناحیه مراجعه كنند. جالب است بدانیم عموم خانه های روستایی رینه دارای استخر های آبگرم هستند كه آن را برای مدتی به گردشگران اجاره می دهد. آبگرم رینه كه دارای دمای 60 درجه سانتی گراد است دارای مقدار قابل توجهی گوگرد می باشد. از جمله خواص چشمه های آبگرم می توان به تسكین درد های عضلانی، درمان بیماری های پوستی، گشاد شدن مویرگ ها و غیره اشاره كرد. با توجه به وفور گوگرد در آبگرم رینه پیشنهاد می كنیم بیشتر از 30 دقیقه در آب نمانید چرا كه این به ضرر شما است. هزینه بلیط آبگرم رینه می تواند وابسته به فاكتور های مختلفی مانند فصل منتخب، محل مورد استفاده، سال سفر و غیره متغیر باشد اما به طور كلی برای استفاده از آبگرم رینه بودجه ای نزدیك به 30 الی 50 هزار تومان را برای هر نفر در نظر بگیرید.

استخر شاه عباس

گرچه در این شهر استخر های آبگرم اختصاصی وجود دارد اما یكی از بزرگترین منابع آبگرم رینه در استخر شاه عباس است كه توسط شاه عباس وقف شده و در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. این استخر به عنوان مهم ترین مركز درمانی روستای رینه لاریجان محسوب می شود.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت یكی از آبشار های زیبای جاده هزار است كه به عنوان بلندترین آبشار استان مازندران نیز تلقی می شود. این آبشار دائمی و زیبا نیز یكی از جاذبه های دیدنی رینه محسوب می شود كه دیدن آن خالی از لطف نیست.

قیمت بلیط آبگرم رینه-hPZPMqfzf3

قلعه كولِ رضوانشهر

قلعه كول رضوانشهر از توابع شهرستان رضوانشهر در فاصله اندكی از روستای رینه لاریجان است. در قسمت شمالی این قلعه شفارود و در جنوب آن رودخانه ماف محله قرار دارد.

جشن تی تی (شكوفه)

این جشن بیانگر یكی از رسومات اصیل خطه مازندران است كه در هر ساله روستای رینه لاریجان برگزار می شود. همزمان با نوید بهار و پدیدار شدن شكوفه درختان در این ناحیه یك عروسی محلی و نمادین برگزار می شود. از دیگر آداب و رسوم این جشن می توان به طبخ آش محلی (ترشی آش) و پخت نان اشاره كرد.

روز ملی دماوند

یكی دیگر از مراسم هایی كه در شهر رینه برگزار می شود روز ملی دماوند است، هر ساله با دعوت انجمن كوهنوردی تعداد زیادی ورزشكار و كوهنورد در روز 13 تیر گرد هم می آیند، این روز به ثبت ملی نیز رسیده است.

جاهای دیدنی رینه تنها محدود به عناوین فوق نیست بلكه از دیگر مناطق دیدنی این ناحیه می توان به موارد زیر اشاره كرد، اگر قصد سفر به شهر رینه را دارید پس جدول زیر را با دقت مطالعه كنید.

 

ردیف نام جاذبه دیدنی
1 پل قدیمی و غار پلمون
2 آبشار سرآسیاب
3 امامزاد محمد طاهر
4 تكیه سید الشهدا رینه
5 طبیعت زیبای روستای رینه لاریجان
6 هتل پهلوی
7 مسجد امام زمان
8 عمارت نادری (در نزدیكی روستا)
9 غار كربن (در نزدیكی روستا)

 

بهترین زمان بازدید از رینه

برای هر شخص بهترین زمان سفر به روستای رینه لاریجان می تواند متغیر باشد چرا كه هر فصل سال این روستا دارای جاذبه و پدیده های زیبای مخصوص به خود است. فصل پاییز و زمستان رینه با آب و هوا سرد خود می تواند برای برخی جذاب و برای برخی چندان خوب نباشد، با این حال بر اساس نظر گردشگران بهترین زمان سفر به روستای رینه لاریجان و استفاده از آبگرم رینه فصل بهار و تابستان است.

سوغات شهر رینه

به طور كلی اقتصاد روستای رینه لاریجان بر محور كشاورزی و باغداری می گردد با توجه به این جمله می توان مهم ترین سوغات رینه را آلبالو، گیلاس، گردو، فندوق، سیب و دیگر میوه ها دانست؛ اما عسل گون و عسل آویشن مهم ترین و معروف ترین سوغات رینه است كه عموم گردشگران به آن گرایش دارند. هم چنین نان محلی، بسته های خشك شده آویشن، صنایع دستی نیز می توانند از دیگر سوغات شهر رینه محسوب شوند.

جمع بندی

روستای رینه لاریجان یكی از روستاهای ییلاقی نزدیك به تهران است كه امكان دسترسی به آن از طریق تاكسی میسر است و پروسه رسیدن به این منطقه با تاكسی حدوداً 2 و نیم ساعت تخمین زده می شود. متأسفانه هیچ اتوبوسی برای مقصد رینه وجود ندارد اما با سوار شدن اتوبوس های ترمینال شرق تهران به مقصد آمل می توان به این نقطه رسید. با توجه به خواص درمانی آبگرم رینه به نظر می رسد بازدید از ناحیه جذاب است، كاربران گرامی اگر خاطره و یا نظری در مورد روستای رینه لاریجان و یا آبگرم رینه دارید حتماً آن را با ما و سایر گردشگران و مخاطبان لحظه آخر به اشتراك بگذارید.