ریپورتاژ آگهی
بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس

عمیق‌ترین نقطه در ۱۰۴ فوت دارای دید بسیار خوبی است كه گاهی اوقات توسط جریان‌ها منحرف می‌شود.
  • 1401/07/14
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : جهان
تلفن : 66059000-021

عمیق‌ترین نقطه در ۱۰۴ فوت دارای دید بسیار خوبی است كه گاهی اوقات توسط جریان‌ها منحرف می‌شود.

یكی از خیره‌كننده‌ترین، پرماجراترین و به یادماندنی‌ترین تجربیاتی كه می‌توانید انجام دهید، غواصی است. شنا كردن در میان آب‌های آبی كریستالی در میان پادشاهی زیرآبی مسحوركننده با تمام گیاهان و جانوران رنگارنگ كه در داخل دریا در حال چرخیدن هستند، یك تجربه جهنمی است. این ورزش به جرات و شجاعت جدی نیاز دارد، اما به آنها با قدردانی واقعا منحصربه‌فرد از اقیانوس پاداش می‌دهد.

۱. نقطه باراكودا، جزیره سیپادان

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-v03MCr3dmx

نقطه باراكودا در مالزی كه به عنوان یكی از بهترین مكان‌های غواصی در جهان متمایز است، نقطه‌ای دیدنی و در حال حاضر شلوغ‌ترین مكان غواصی است. این مكان غواصی تا حد زیادی ناشناخته، انواع متنوعی از ماهی‌های صخره‌ای و شاخه‌های برهنه با هر شكل و رنگ، خرچنگ‌های خاردار كه در شكاف‌های كوچك فرو رفته‌اند و گاه به گاه لاك‌پشت سبز یا پوزه عقابی در قفسه‌های بزرگ‌تر دریا را در خود جای داده است. باراكوداها در عمق حدود ۴۰ فوتی در آب بسیار كم عمق تر هستند. پس از رسیدن به آنجا، در پایین بایستید و تا زمانی كه منابع هوا اجازه دهند، از منظره عالی لذت ببرید.

۲. دیوار گوشه آبی، پالائو

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-GY0zsANz1Y

دیوار گوشه آبی یكی از مكان‌هایی است كه باید در جهان در پالائو، اقیانوسیه، غواصی كرد. دید تقریبا در هر روز از سال استثنایی است و در جزر و مد خروجی به طور متوسط ۱۶ متر است. این نقطه غواصی در عمق ۲۶ فوتی است كه تجربه حفره آبی را با مجموعه‌ای از گونه‌های كوسه، خانواده ماهی، مرجان‌ها و غارها ارائه می‌دهد. غواصی در گوشه آبی پر از آدرنالین است زیرا انتظار می‌رود غواصان جریان‌های متغیری را تجربه كنند كه می‌تواند در هر نقطه تغییر جهت دهد. همه چیز در مورد به چالش كشیدن خود و استفاده حداكثری از آن در دیوار گوشه آبی است.

۳. یونگالا، استرالیا

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-aCVqlNj4HN

چیزی كه این غواصی را به یكی از بهترین غواصی‌های جهان تبدیل می‌كند این است كه دست نخورده‌ترین كشتی غرق شده در جهان را تحمل می‌كند. ترسناك به نظر می‌رسد اما مطمئنا سرگرم كننده است. حیات دریایی، اجسام آبزی، صخره‌ها و گونه‌ها مطمئنا شما را تا حد زیادی به وجد خواهند آورد. شیرجه در اینجا شما را در عرض ۳۰ دقیقه به كشتی غرق می‌كند و به پارك دریایی Great Barrier Reef نزدیك می‌شوید. این یكی به ویژه برای علاقه مندان به تاریخ است كه دوست دارند مكان‌های دست نخورده جهان را حفاری كنند. غواصی شما را مبهوت می‌كند زیرا نویدبخش باشكوه‌ترین منظره زیر آب اس

۴.دریای سرخ مصر

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-KmVRM0gdol

Thistlegorm Wreck مصر مانند شیرجه به تاریخ است! در Thistlegorm، می‌توان آثار و مصنوعات غرق شده كشتی غرق شده در جنگ جهانی دوم را در شمال دریای سرخ در تنگه گوبا مشاهده كرد. این مكان همچنین شامل تانك، كامیون ارتش، جیپ، موتور، تفنگ و قطعات یدكی مختلف هواپیما و خودرو است. عمیق‌ترین نقطه در ۱۰۴ فوت دارای دید بسیار خوبی است كه گاهی اوقات توسط جریان‌ها منحرف می‌شود.

۵. صخره كوسه و یولاندا

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-q8iX6Qldqm

صخره كوسه و یولاندا یك مكان غواصی عالی است كه استخدام یك راهنما را ضروری می‌كند. در كوسه و یولاندا، شما با برخورد با صخره‌های صحرایی شروع می‌كنید. با شروع غواصی، می‌توانید بیش از ۵۰ متر دید را به خصوص در زمستان تجربه كنید. صخره كوسه شیرجه هرگز شما را ناامید نخواهد كرد. شما باید شاهد گروهی از ماهی تن، مارماهی موری، جك‌ماهی، لاك‌پشت، ماهی ناپلئونی، پرتوهای عقاب باشید كه در تمام طول سال در دریا حضور دارند. در مواقعی دلفین‌های درون دسته‌ای از ماهی‌های فوزیل‌تر نیز منظره‌ای برای صید هستند. هیجان انگیز به نظر می‌رسد، درست است؟

۶. هاوایی

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عكس-3gSfElOV8A

هاوایی یكی از بهترین‌های غواصی در جهان است كه می‌توانید پس از غروب غواصی را تجربه كنید. هیجان غواصی را در دریای پر از زندگی در تاریكی با تعداد زیادی پلانكتون میكروسكوپی كه تعداد پرتوهای مانتا در آب متفاوت است را تصور كنید. مناظر باشكوه در اقیانوس منظره‌ای قابل مشاهده است. زندگی دریایی شامل مارماهی‌های باغی، ماهی بوقلمون هاوایی و باراكودا هلر است. این تجربه غواصی وحشتناك و ماجراجویانه قطعا هیجان‌انگیز است.

۷. حفره آبی بزرگ، بلیز

حفره آبی بزرگ یك نقطه غواصی باشكوه را ایجاد می‌كند زیرا یك فروچاله دریایی غول پیكر در نزدیكی صخره فانوس دریایی در بلیز است. از نظر بصری خیره كننده به نظر می‌رسد و با حفاری در عمق ۴۰ فوتی، هیجان ده برابر افزایش می‌یابد. این موقعیت مكانی عالی برای غواصی شبانه نیز ایجاد می‌كند. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید از ۱۰ تا ۱۵ صخره كوسه‌های كارائیب كه یكی از جاذبه‌های اصلی زیر آب در چاله آبی است فرود بروید. این حفره بزرگ همچنین غارنوردی در آب را ارائه می‌دهد كه برای انجام آن نیاز به سنگ ریزه‌ای جدی است.