ریپورتاژ آگهی
در اصفهان از چه مناطق گردشگری بازدید كنیم؟

در اصفهان از چه مناطق گردشگری بازدید كنیم؟

در این مقاله قصد داریم درباره مناطق گردشگری و باستانی اصفهان با شما مطالبی را به اشتراك بگذاریم تا در هنگام بازدید از اصفهان به شما كمك كند. با ما همراه شوید.
  • 1401/07/06
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اصفهان
تلفن : 66059000-021

در این مقاله قصد داریم درباره مناطق گردشگری و باستانی اصفهان با شما مطالبی را به اشتراك بگذاریم تا در هنگام بازدید از اصفهان به شما كمك كند. با ما همراه شوید.

اصفهان مشهور به نصف جهان یكی از استان‌های بسیار زیبا ایران زمین است كه از دیرباز مورد توجه خاص شاهان و مردم بوده است. اصفهان با داشتن بناهای تاریخی، باستانی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی كه در خود جای داده است، هر ساله مردم زیادی را برای بازدید به خود جذب می‌كند. در این مقاله قصد داریم درباره مناطق گردشگری و باستانی اصفهان با شما مطالبی را به اشتراك بگذاریم تا در هنگام بازدید از اصفهان به شما كمك كند. با ما همراه شوید.

چه جاذبه‌های طبیعی در اصفهان وجود دارند؟

  • از باغ‌های زیبا اصفهان دیدن كنید: اصفهان به دلیل داشتن آب و هوای بسیار خوبی كه دارد دارای باغ‌های بسیار زیادی است كه می‌توانید لحظات خوشی را در آن برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیآورید.
  • از آبشارهای اصفهان دیدن كنید: اصفهان با وجود اینكه در منطقه گرم و نسبتا بیابانی قرار گرفته است دارای آبشارهای بسیار زیبایی از جمله آبشار پونه زار، آب ملخ و شاه لولاك است. در فصل تابستان كه مسافران زیادی به اصفهان سفر می‌كنند بازدید كردن از این مناطق طبیعی را برای فرار كردن از گرمای طاقت فرسای ظهر انتخاب می‌كنند.
  • از كویر و غارهای موجود در اصفهان دیدن كنید: علاوه بر آبشارهای زیادی كه در اصفهان وجود دارند كویر مصر و مرنجاب نیز در این منطقه قرار دارند. لذت بردن از سكوت كویر و آرامشی كه منحصر به كویر است برای گروهی از افراد بسیار لذت بخش است. علاوه بر كویر غار فریدون و غار پریان نیز در شهر اصفهان قرار دارند.

چه مناطق تاریخی در اصفهان وجود دارند؟

  • سی و سه پل: همه اصفهان را با سی و سه پل می‌شناسند. بازدید كردن از سی و سه پل اصفهان و لذت بردن از هوای خنك حوالی زاینده رود اصفهان در شب به همراه آرامشی كه در منطقه حاكی است باعث شده تا هر ساله افراد زیادی به اصفهان سفر كنند.
  • مسجد جامع و مسجد شیخ لطف الله: مسجد جامع اصفهان كه جزو محبوب‌ترین مناطق باستانی تاریخی اصفهان است به همراه شیخ لطف الله تبدیل به مكان‌هایی شده اند كه هر سال مسافران زیادی را به خود جذب می‌كنند.
  • كاخ چهل ستون: كاخ چهل ستون مربوط به دوره سلطنت صفویان است و در حدود دهه ۱۶۰۰ میلادی ساخته شده است. این باغ به دلیل درختان زیبا، حوض بزرگ و به طور كلی نما زیبایی كه دارد مكان بسیار مناسبی برای عكس برداری كردن و ثبت خاطرات است.
  • كاخ عمارت عالی قاپو: گشت و گذار كردن در عمارت عالی قاپو كه یكی از بزرگترین مراكز تاریخی گردشگری اصفهان است می‌تواند لحظات بسیار نابی را برای شما به ارمغان آورد، چرا كه امارت عالی قاپو علاوه بر داشتن بازارهای مواد غذایی و پوشاك تبدیل به یكی از بزرگترین مراكزی شده كه هنر دست اصفهانی‌ها را عرضه می‌كند. نشستن در فضا بی‌نظیر امارت عالی قاپو می‌تواند به همراه درشكه سواری كردن با اسب سفر شما را خاطره انگیز كند.
  • دیدن كردن از كلیسا وانك: اگر به نقاشی و هنر علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما این است كه حتما از كلیسا وانك كه پر از نقش و نگار است دیدن كنید. جالب است كه بدانید نقش‌هایی كه بر دیوار كلیسا نقش بسته‌اند داستان‌های انجیل را روایت می‌كنند.