ریپورتاژ آگهی
سفر به جزیره زیبای كیش

سفر به جزیره زیبای كیش

كیش یكی از دل‌نشین‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید با ما همراه باشید تا بیشتر از سفر به جزیره زیبای كیش بدانیم.
  • 1401/07/02
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوبی ایران
تلفن : 66059000-021

كیش یكی از دل‌نشین‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید با ما همراه باشید تا بیشتر از سفر به جزیره زیبای كیش بدانیم.

سفر به جزیره زیبای كیش بدون شك به یكی از خاطره‌انگیزترین سفرهای ممكن تبدیل خواهد شد در صورتیكه پیش از آن تعیین شود چه سبك و مدلی برای طی كردن آن مد نظر است. یك سفری سرشار از آرامش و سكوت و استراحت یا سفری پر از تفریحات هیجان‌انگیز و بی‌تكرار؟ مهم‌تر آن كه قرار است یك سفر اقتصادی تجربه شود یا سفری لوكس؟ پاسخ به هر یك از سؤالات ذكر شده مشخص‌كننده موارد مهم و تأثیرگذار در سفر خواهد بود و كمك‌كننده برای یك تجربه ناب و مثال‌زدنی.

شرایط آب‌وهوای جزیره شگفت‌انگیز كیش

منطقه آزاد كیش در شهرستان بندر لنگه استان بی‌بدیل هرمزگان و در همسایگی خلیج همیشه فارس واقع شده و به لحاظ دسته‌بندی اقلیمی دارای اقلیم گرم و مرطوب است. این نقطه از جمله نقاطی است كه به صورت سالانه بالغ بر دو میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌كند و یكی از مقاصد جدی گردشگری در جنوب ایران محسوب می‌شود. گفتنی است كه میانگین دمای سالانه كیش ۲۶.۶ درجه سلسیوس است و رطوبت آن به طور میانگین در سال ۶۰ درصد است.

برای سفر به جزیره زیبای كیش بهتر است به ساعات آفتابی زیاد آن به نسبت جزیره‌های دیگر منطقه توجه شود و رطوبت بالا در آن مورد نظر باشد. جزیره كیش در فصول بهار و تابستان چندان مسافرپذیر نیست چرا كه از اواسط بهار تا اواخر تابستان دما و رطوبت هوا در آن زیاد است و سفر در این شرایط چندان مطلوب توصیف نمی‌شود، این در حالی است كه فصول پاییز و زمستان جزء فصل‌های پرطرفدار كیش به شمار می‌آیند و دمای هوا بسیار مطبوع‌تر تجربه می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری در سفر به جزیره زیبای كیش

شگفتی، هیجان و آرامش در سفر به جزیره زیبای كیش به صورت‌ها و انواع مختلف تجربه می‌شوند و این جزیره برای هر سلیقه و علاقه‌ای پاسخ درخور دارد، همین امر نشان از جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی و گردشگری در آن است. منطقه آزاد كیش دارای فضاها و ساحل‌های بی‌نظیری برای تماشا و لذت بردن توأم با آرامش است، در این جزیره امكان داشتن تفریحات متنوع آبی و غیر آبی وجود دارد. در ادامه به معرفی چند جاذبه دیدنی و تاریخی و نیز تعدادی تفریحات مهیج در كیش پرداخته می‌شود:

بوستان آهوان: فضایی به وسعت دو هكتار با پوشش گیاهی فراوان است كه در آن امكان بازدید از سی رأس آهو و تعدادی حیوان دیگر از جمله شیر، روباه، ببر و انواع پرندگان وجود دارد.

آكواریوم كیش: یكی از كامل‌ترین آكواریوم‌های ایران است كه در آن انواع آبزیان بزرگ و كوچك با ویژگی‌های منحصر به فرد نگهداری می‌شود.

سفر به جزیره زیبای كیش-9s9r9zfpIq

كشتی یونانی: از جمله نمادهای خلیج همیشه فارس به شمار می‌رود و تماشای غروب در كنار آن یك منظره حیرت‌انگیز را در ذهن ثبت می‌كند.

شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی كاریز، محله سفین، خانه مردم‌شناسی بومیان كیش، مسجد ماشه، كاخ الیت، روستای كهن باغو، آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر، كلبه هور، بازار فرانسه،گذر هنرمندان و پارك ماهیگیر از جمله دیدنی‌های جزیره كیش به شمار می‌آیند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌كنند.

سفر به جزیره زیبای كیش با تجربه تفریحات تكرار نشدنی و خاص آن تكمیل خواهد شد از این رو تعدادی از تفریحات آبی و غیر آبی این جزیره دوست‌داشتنی معرفی می‌شود:

فلای بورد: از تفریحات آبی كیش محسوب می‌شود كه به وسیله آن امكان قرار گرفتن بالای سطح آب به شكل ایستاده فراهم می‌شود.

كایت بوردینگ: نوعی تفریح آبی- بادی كه از تركیب دو ورزش پاراگلایدر و اسكی روی آب به وجود آمده است.

پاراسل: برای انجام این تفریح بی‌نظیر نیاز است تا به یك چتر بزرگ وصل شد، چتری كه با طنابی به طول ۱۵۰ متر به یك قایق تندرو اتصال دارد و با حركت قایق، مسافر به ارتفاع بالا فرستاده می‌شود.

سافاری، پارك آبی، پرواز دو نفره، بانجی جامپینگ، دوچرخه‌سواری، شاتل‌سواری، بنانا سواری، جت‌اسكی و غواصی از دیگر تفریحات مهیج و جذاب سفر به كیش هستند كه تجربه هر یك از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

سفر به جزیره زیبای كیش-dJ2wVYGIb9