ریپورتاژ آگهی
تجربه سفر زمینی به كیش

تجربه سفر زمینی به كیش

سفر به هر شكلی متمایز و ارزشمند است و تجربه سفر زمینی به كیش می‌تواند یكی از هیجان‌انگیزترین و بی‌تكرارترین تجربه‌ها باشد.
  • 1401/07/02
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كیش
تلفن : 66059000-021

سفر به هر شكلی متمایز و ارزشمند است و تجربه سفر زمینی به كیش می‌تواند یكی از هیجان‌انگیزترین و بی‌تكرارترین تجربه‌ها باشد.

جزیره كیش مقصدی جذاب و بی‌بدیل در جنوب ایران به شمار می‌رود و بسیاری از مسافران و گردشگران دوست دارند تا تجربه سفر زمینی به كیش داشته باشند، از این رو با هم مروری از شرایط آب‌وهوایی این نقطه زیبا و دیدنی داشته باشیم و نحوه‌های مختلف و گوناگون سفر زمینی به كیش را بررسی كنیم تا با توجه به موقعیت آن و امكانات مورد نیاز ما سفری خوب با گشت‌وگذار و تفریحات عالی را پشت سر بگذاریم و خاطراتی درخور توجه برای خود بسازیم.

 شرایط آب‌وهوایی و تأثیر آن بر تجربه سفر زمینی به كیش

برای تجربه سفر زمینی به كیش بهتر است در جریان شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی این مقصد زیبا در فصل انتخابی قرار گرفت. منطقه آزاد كیش اقلیم گرم و مرطوب دارد، دمای میانگین سالانه آن 26.6 درجه سلسیوس و دما در آن با توجه به فصول مختلف بین گرم و خیلی گرم در نوسان است، میانگین رطوبت كیش طی یك سال به 60 درصد می‌رسد و همین امر سبب شده از میانه بهار تا آخر تابستان گرما و رطوبت بالایی داشته باشد، گفتنی است كه كیش به نسبت دیگر جزیره‌های منطقه ساعات آفتابی زیادی دارد. با توجه به اطلاعات اقلیمی این مقصد جذاب چه بسا بهتر باشد فصول سرد برای سفر زمینی به آن انتخاب شود تا آسایش دمایی بیشتری تجربه شود

تجربه سفر زمینی به كیش-J981UsjWSG

انواع مختلف سفر زمینی به كیش

امكان چند سبك و مدل تجربه سفر زمینی به كیش وجود دارد، سفر با قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی تجربه‌های خاص و ویژه‌ای به شمار می‌آیند و به طور جداگانه شرایط هر یك به صورت كامل توضیح داده می‌شود. برای سفر زمینی به كیش چه از طریق قطار، چه به وسیله اتوبوس و چه با ماشین شخصی بهترین گزینه رفتن به بندرعباس است و بعد از رسیدن به این بندر دیدنی می‌شود به یكی از سه بنادر لنگه، چارك یا آفتاب رفت و از طریق خلیج همیشه فارس خود را به كیش رساند یا اینكه بعد از رسیدن به بندرعباس به فرودگاه آن مراجعه كرد و به وسیله هواپیما به كیش رسید.

همان‌طور كه متوجه شدید كیش اتصال جاده‌ای و ریلی با نقطه‌ای ندارد و برای تجربه سفر زمینی به كیش باید به صورت غیر مستقیم مسیر رسیدن به آن را پیمود. برای طی كردن این مسیر جذاب دو راه پیش رو است، یك اینكه به وسیله پرواز به این جزیره زیبا رسید دوم اینكه با شناورهای مخصوص حمل خودرو و مسافر برای بازدید از آن وقت گذاشت. هر یك از این گزینه‌ها شرایط خاص خود را دارند و به طور معمول مسافران و گردشگرانی كه برای رفتن به كیش تمایل به سفر زمینی دارند خود را به بندرعباس می‌رسانند تا با یكی از این دو حالت به مقصد اصلی یعنی كیش بروند.

تجربه سفر زمینی به كیش-hoNLYhc5yL

در صورتیكه با ماشین خود به بندرعباس آمدید تا با شناورهای مخصوص خودرو به كیش برسید، به چند نكته برای سفر زمینی به كیش با ماشین شخصی كه حائز اهمیت است توجه ویژه داشته باشید:

  • اصل و كپی كارت خودرو، گواهینامه راننده و برگ معاینه فنی را با خود همراه داشته باشید.
  • مهم است تا پایان سفر برگه كاپوتاژ را نگه دارید.
  • بهتر است قبل از ورود به شناورهای حمل خودرو، باك بنزین را پر كنید.
  • قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در كیش با دیگر نقاط ایران تفاوتی ندارد، پس برای داشتن تجربه سفر زمینی به یادماندنی در آن به حق تقدم در چهارراه‌ها و میدان‌ها توجه خاص داشته باشید.
  • در صورتیكه با ماشین شخصی یا ماشین اجاره‌ای در كیش تردد می‌كنید خوب است بدانید بوق زدن در این جزیره ممنوع است و شامل جریمه می‌شود.