ریپورتاژ آگهی
جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر

جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر

در امتداد یك خط ساحلی زیبا در خلیج مكزیك، مقصدهای تفریحی كانكون، پلایا دل كارمن، جزیره كوزومل و فراتر از آن قرار دارند. درمجموع تمام این‌ها به‌عنوان ریویرا مایا شناخته می‌شوند.
  • 1401/07/02
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مكزیك
تلفن : 66059000-021

در امتداد یك خط ساحلی زیبا در خلیج مكزیك، مقصدهای تفریحی كانكون، پلایا دل كارمن، جزیره كوزومل و فراتر از آن قرار دارند. درمجموع تمام این‌ها به‌عنوان ریویرا مایا شناخته می‌شوند.

 مكزیك كه مدت‌ها مقصد تعطیلات موردعلاقه مردم آمریكای شمالی بوده است، در بین گردشگران اروپایی كه به دنبال لذت بردن از آفتاب بی‌پایان این كشور، مناظر خیره‌كننده و سواحل شنی زیبا هستند، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا كرده است.

مكان‌های باستانی آزتك و مایا و شهرهای تاریخی استعماری مكزیك به‌قدری مهم هستند كه بسیاری از آن‌ها به‌عنوان میراث جهانی یونسكو ثبت شده‌اند. جالب اینجاست كه ویرانه‌های مایاها ازجمله مكان‌هایی مانند گواناخواتو، چیچن ایتزا و اوكسمال، اغلب به‌اندازه مكان‌های سنتی تعطیلات ساحلی مانند كانكون، پورتو والارتا و پلایا دل كارمن محبوب هستند.

در رأس كل این تجربه، فرهنگ غنی این كشور، تركیبی جذاب از مردم بومی و همچنین تأثیرات استعماری از اسپانیا است كه در همه‌چیز از خلاقیت‌های آشپزی این كشور گرفته تا سنت‌های موسیقی و رقص پر جنب‌وجوش خود را نشان می‌دهد. این كشور همچنین ازنظر گیاهان و جانوران غنی است، زیرا دارای مناطق آب‌وهوایی متنوع از بیابان‌های خشك گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز استوایی را در بر می‌گیرد. برای اطمینان از اینكه بهترین برنامه سفر مكزیكی ممكن را برنامه‌ریزی می‌كنید، لیست ما از بهترین مكان‌های دیدنی در مكزیك را بررسی كنید.

كانكون و ریویرا مایا

جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر-RWgnifiZf3

در امتداد یك خط ساحلی زیبا در خلیج مكزیك، مقصدهای تفریحی كانكون، پلایا دل كارمن، جزیره كوزومل و فراتر از آن قرار دارند. درمجموع تمام این‌ها به‌عنوان ریویرا مایا شناخته می‌شوند.

این منطقه باشكوه در امتداد لبه شرقی شبه‌جزیره یوكاتان هرسال حدود پنج میلیون بازدیدكننده را به خود جذب می‌كند و در این فرآیند درآمدهای زیادی از توریست‌ها ایجاد می‌كند. به دلیل وجود سواحل وسیع ریویرا، آب شفاف بی‌پایان و انبوهی از بهترین استراحتگاه‌های فراگیر، بعید است این مكان شما را جذب خود نكند.

این منطقه همچنین دارای كارهای سرگرم‌كننده متعددی برای انجام است، مانند شنای دلفین‌ها و ماهیان، غواصی در میان صخره‌ها و ماهی‌های استوایی، همچنین غواصی در بزرگ‌ترین موزه زیر آب جهان، مجموعه‌ای دیدنی از مجسمه‌های غوطه‌ور در عمق تا هشت متری.

پورتو والارتا

جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر-J7oIOdjXDh

یكی دیگر از مقاصد ساحلی محبوب مكزیك، شهر ساحلی پورتو والارتا در اقیانوس آرام است. این شهر كه اغلب به ˮوالارتا“ خلاصه می‌شود، برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به‌عنوان زمین بازی برای نخبگان آمریكای شمالی در رادار تعطیلات در نظر گرفته شد و از آن زمان در میان خارجی‌هایی كه به دنبال خانه‌های دوم در آب‌وهوای آفتابی و گرم‌تر هستند، بسیار محبوب شده است. خوشبختانه بسیاری از بخش‌های آن توسط توسعه مدرن دست‌نخورده باقی ‌مانده است.

این شهر به همان اندازه كه مسافران جوانی را كه به دنبال ماجراجویی هستند را جذب خود می‌كند، مخاطبان مسن‌تری را كه به دنبال شنا با دلفین‌ها هستند را نیز جذب می‌كند.

این شهر همچنین دارای مكان‌های زیادی برای خرید صنایع‌دستی یا قدم زدن در تفرجگاه‌های ساحلی دلپذیر با فضاهای سبز و مجسمه‌های فراوان است.

دره مس: گراند كانیون مكزیك

جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر-24ORdDr3kM

چیهواهوا، یكی از شمالی‌ترین ایالت‌های مكزیك كه با نیومكزیكو در ایالات‌متحده مرز مشترك دارد، یكی از پربازدیدترین جاذبه‌های طبیعی كشور، دره مسی خیره‌كننده را در خود جای داده است.

دره مس در منطقه‌ای به نام سیرا قرار دارد و از تعدادی دره­ی عمیق تشكیل شده است. این سازه‌های طبیعی شگفت‌انگیز كه نام خود را از رنگ مسی متمایز در امتداد دیواره‌های دره شیب‌دار آن گرفته‌اند، توسط شش رودخانه تشكیل شده‌اند كه در ریو فوئرت پیش از زهكشی به خلیج كالیفرنیا تشكیل شده‌اند.

به لطف محبوبیت فزاینده این منطقه به‌عنوان یك مقصد سفر، گزینه‌های متعددی در دسترس كسانی است كه می‌خواهند این منطقه با زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده آن را كشف كنند، از سفرهای ریلی خوش‌منظره گرفته تا سفرهای ماجراجویانه‌تر با دوچرخه یا حتی با اسب.

مركز تاریخی مكزیكوسیتی

جاذبه‌های گردشگری مكزیك به روایت تصویر-XOoEN9FHbr

مكزیكوسیتی نه‌تنها پایتخت كشور و مقر دولت است، بلكه یكی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در این كشور است كه به لطف بسیاری از موزه‌ها، گالری‌های هنری و جاذبه‌های در سطح جهانی خود از محبوبیت زیادی برخوردار است.

بسیاری از نقاط برجسته مكزیكوسیتی در فاصله چند قدمی میدان قانون اساسی، میدان اصلی شلوغ شهر، ازجمله كاخ ملی، كلیسای جامع متروپولیتن و شهردار تمپلو با آزتك­های آن قرار دارند. از جاذبه‌های دیگر این شهر می‌توان به كوه‌های آتش‌فشانی عظیم مشرف‌به شهر كه هركدام بیش از ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارند و بهانه‌ای عالی برای بیرون رفتن و كشف مناظر خیره‌كننده در این بخش از ارتفاعات مكزیك هستند اشاره كرد.