ریپورتاژ آگهی
۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس

دوبرونیك، پر زرق‌وبرق­ترین مقصد توریستی كرواسی است و جزئی از میراث جهانی یونسكو محسوب می‌شود. هر تور گشت‌وگذار در شهر برای اولین بار باید با قدم زدن در اطراف این سازه­های محكم قدیمی شروع شود كه دارای قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌ها در طول مسیر است.
  • 1401/07/02
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : كرواسی
تلفن : 66059000-021

دوبرونیك، پر زرق‌وبرق­ترین مقصد توریستی كرواسی است و جزئی از میراث جهانی یونسكو محسوب می‌شود. هر تور گشت‌وگذار در شهر برای اولین بار باید با قدم زدن در اطراف این سازه­های محكم قدیمی شروع شود كه دارای قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌ها در طول مسیر است.

 شهرهای تاریخی و طبیعت بكر از برترین جاذبه‌های كرواسی هستند. زاگرب پایتخت پر جنب‌وجوش این كشور، خانه برخی از بهترین موزه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و مراكز خرید این كشور است. در امتداد ساحل، شهرهای بندری با قدمت چند صدساله مملو از ساختمان‌های سنگی مربوط به دوران ونیزی است، درحالی‌كه سواحل سنگ‌ریزه‌ای بی‌شماری كارهایی مانند غواصی، اسكی روی آب و موج‌سواری را ارائه می‌دهند.

در دریای آدریاتیك، جزایر شاد كرواسی بهشتی برای قایق‌رانان و كسانی است كه می‌خواهند استراحت كنند و از آفتاب مدیترانه لذت ببرند.

برای اینكه بیشترین بهره را از تجربه سفر خود در این كشور زیبای اروپای شرقی ببرید، حتما به فهرست جاذبههای برتر ما در كرواسی مراجعه كنید.

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیك

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس-tlfjX8yOcp

دوبرونیك، پر زرق‌وبرقترین مقصد توریستی كرواسی است و جزئی از میراث جهانی یونسكو محسوب می‌شود. هر تور گشت‌وگذار در شهر برای اولین بار باید با قدم زدن در اطراف این سازههای محكم قدیمی شروع شود كه دارای قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌ها در طول مسیر است.

همچنین احتمالا از طریق دروازه معروف ˮپایل“ كه در سال ۱۵۳۷ ساخته شده و یكی از چشمگیرترین سازه‌های شهر است، وارد شهر قدیمی خواهید شد. از بالای دیوارها، می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز بالای پشت‌بام‌های شهر قدیمی و بیرون از دریای درخشان آدریاتیك لذت ببرید.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی اینجا می‌توان به كلیسای جامع جذاب و آثار دیدنی موجود در گنجینه آن اشاره كرد.

كاخ دیوكلتیان در اسپلیت

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس-kV2pqtTlhX

اسپلیت، دومین شهر بزرگ كرواسی پس از زاگرب، در داخل دیوارهای رومی باستان كاخ بزرگ دیوكلتیان ایجاد شد. این بنا كه مشرف به دریای آدریاتیك است، توسط امپراتور روم دیوكلتیان در سال ۳۰۵ پس از میلاد ساخته شد.

این قلعه بیشتر از اینكه كاخ باشد، درواقع پادگان شخصی امپراتور را در خود جای داده است. این كاخ دارای چهار دروازه تاریخی است كه سه دروازه آن از خشكی قابل‌دسترسی است و یك دروازه مستقیما به روی آب باز می‌شود. در داخل دیوارها، چیزهای دیدنی عبارت‌اند از پریستایل باشكوه (یك حیاط طاقدار)، جایی كه كلیسای جامع سنت دومنیوس را با برج ناقوس زیبای آن نیز خواهید دید.

در این كاخ كنسرت‌ها و سرگرمی‌های مختلفی برگزار می‌شود. شهر قدیمی یك منطقه فقط برای پیاده‌روی است و به‌عنوان میراث جهانی یونسكو معرفی شده است.

شهر هوار

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس-VbhRMAxBKn

بسیاری از گردشگرانی كه از كرواسی دیدن می‌كنند به دنبال كشف جزایر دالماسی هستند كه شیك‌ترین آن‌ها هوار است. شهر شیك هوار خانه برخی از برترین هتل‌های كشور و بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی است.

قدمت شهر هوار به سال‌های سپری‌شده تحت حاكمیت ونیزی برمی‌گردد، شهر قدیمی بدون ماشین آن از یك میدان اصلی بزرگ مشرف به كلیسای جامع قرن شانزدهمی، یك بندر ماهیگیری زیبا و یك قلعه بالای تپه تشكیل شده است.

هوار بین قایق‌رانان و افراد مشهور و همچنین مسافرانی كه برای لذت بردن از سواحل و ورزش‌های آبی به این كشور می‌آیند، محبوب است.

پارك ملی دریاچه‌های پلیتویس

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس-0UFxs4ImLK

پربازدیدترین جاذبه داخلی كرواسی، پارك ملی دریاچه‌های پلیتویس است كه دامنههای جنگلی شیب‌دار را در بر می‌گیرد كه شامل ۱۶ دریاچه آبی زمردی است كه با آبشارهای متوالی به هم متصل شده‌اند. شبكه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی و پل‌های چوبی از روی این پارك عبور می‌كند و بلیت ورودی آن شامل قایق‌سواری در دریاچه‌ها نیز می‌شود.

اگر قصد دارید بدون راهنما از این پارك بازدید كنید یا به‌عنوان بخشی از یك تور نباشید، حتما بلیت‌های خود را از قبل رزرو كنید. این پارك یك جاذبه گردشگری بسیار محبوب است كه سالانه بیش از یك‌میلیون بازدیدكننده دارد.

ورزشگاه روم پولا

۵ جاذبه گردشگری برتر در كرواسی + عكس-v9kk5Hz92y

شهر تاریخی پولا كه در ساحل دریای آدریاتیك در منطقه محبوب ایستریا كرواسی واقع شده است، ارزش گنجاندن در برنامه سفر شما را دارد. پولا علاوه بر محیط ساحلی دوست‌داشتنی‌اش، ازجمله تعدادی سواحل زیبا، به خاطر معماری رومی آن ‌كه به‌خوبی حفظ شده است، شناخته‌شده است و یك سفر یكروزه عالی را برای كسانی كه در سایر نقاط كشور اقامت دارند، می‌سازد.

رومی‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال پیش با ساخت این بنا، نشانی از خود را در این كشور به‌جای گذاشتند. از نمونه‌های متعدد ساختمان‌های رومی كه باقی‌مانده‌اند، هیچ‌كدام به اندازه ورزشگاه پولا چشمگیر یا بزرگ نیستند. این سالن كه در حدود قرن اول به دستور امپراتور وسپاسیان ساخته شد، یكی از بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای رومی است كه تنها با كولوسئوم در رم رقابت می‌كند. این بنا برای میزبانی از جمعیتی بالغ‌بر ۲۰۰۰۰ نفر طراحی شده است و عمدتا برای سرگرمی‌هایی مانند جنگ با گلادیاتورها و دویدن استفاده می‌شد. به لطف بازسازی دقیق، این سازه چشمگیر تا به امروز هنوز می‌تواند میزبان مخاطبان تا ۵۰۰۰ بازدیدكننده در طول برنامه منظم تابستانی كنسرت‌ها و جشنواره‌ها باشد.