ریپورتاژ آگهی
فاصله كیش تا جزیره هرمز

فاصله كیش تا جزیره هرمز

جزیره كیش سالانه ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌كند و جزیره هرمز مملو از جاذبه‌های طبیعی است از این رو با ما همراه باشید تا درباره فاصله كیش تا جزیره هرمز بدانیم.
  • 1401/07/01
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كیش
تلفن : 66059000-021

جزیره كیش سالانه ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌كند و جزیره هرمز مملو از جاذبه‌های طبیعی است از این رو با ما همراه باشید تا درباره فاصله كیش تا جزیره هرمز بدانیم.

 برای پیمودن فاصله كیش تا جزیره هرمز مسیر مستقیم و سرراست دریایی وجود ندارد و بایستی به بندرعباس و قشم رفت و در اصل یكی از این نقاط برای سفری مهیج و پر ماجرا به عنوان نقطه و مقصدی واسط شود. خوب می‌دانیم كیش جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری دارد و علاوه بر این جاذبه‌ها به دلیل تفریحات آبی و غیرآبی، مراكز خرید متعدد و هتل‌های با كیفیت مسافران داخلی و گردشگران خارجی پرشماری را پذیرا می‌شود، جزیره هرمز نیز با وجود وسعت ۴۲ كیلومتر مربعی خود طبیعت شگفت‌انگیزی دارد و رفتن از كیش به هرمز می‌تواند سفری به یاد ماندنی باشد.

نحوه رفتن از كیش تا جزیره هرمز؟

طی كردن فاصله كیش تا جزیره هرمز نیاز به ماجراجویی و انعطاف‌پذیری دارد، چرا كه مسیر دریایی مشخص و مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد و برای رفتن از كیش به هرمز لازم است تا تركیبی از سفر دریایی - زمینی یا سفر هوایی- دریایی را تجربه كنیم. هر كدام‌یك از این شیوه‌های سفر به منحصر به فرد و جالب خواهند بود و انتخاب هر یك با توجه به علاقه، وقت و بودجه در نظر گرفته شده برای سفر ممكن می‌شود و گزینش نحوه جابه‌جایی از كیش به هرمز، به طور كامل به خواست و سلیقه مسافر بستگی دارد.

حالا كه قرار است فاصله كیش تا جزیره هرمز طی شود، راجع به رفتن از كیش به بندرعباس یا قشم به عنوان مقصدهای میانی اطلاعات كامل‌تری كسب كنیم. در وهله اول نیاز است تا تصمیم بگیریم تمایل داریم از كیش تا هرمز را به صورت دریایی و زمینی طی كنیم یا به شكل هوایی – دریایی. برای رسیدن به هرمز از كیش آن هم به صورت دریایی – زمینی، بایستی در وهله اول به یكی از بندرهای چارك، لنگه و آفتاب در بندرعباس دسترسی پیدا كرد و مسافتی را در بندرعباس طی كرد و بعد از طریق دریا به هرمز رسید.

فاصله كیش تا جزیره هرمز-Ciutog7Smf

سفر با هواپیما برای فاصله كیش تا جزیره هرمز

برای پشت سر گذاشتن فاصله كیش تا جزیره هرمز یكی از بهترین حالت‌های ممكن استفاده از پرواز كیش-بندرعباس است. فاصله هوایی جزیره كیش تا بندرعباس ۲۳۴ كیلومتر است و در شرایط مطلوب آب‌وهوایی این مسافت ۱ ساعته پیموده می‌شود. بعد از رسیدن به فرودگاه بندرعباس نیاز است تا مسیری ۱۴.۴ كیلومتری از فرودگاه تا اسكله شهید حقانی بندرعباس از طریق زمینی و به وسیله تاكسی در حدود ۳۵ دقیقه طی شود و در نهایت از این اسكله به وسیله شناور به جزیره هرمز دسترسی پیدا كرد.

فاصله كیش تا جزیره هرمز-ZiWRJNWFyB

فاصله كیش تا جزیره هرمز با شناور و ماشین

می‌توان فاصله كیش تا جزیره هرمز را به وسیله شناور و ماشین طی كرد، به این صورت كه از كیش با شناور به یكی از سه بندر چارك، لنگه یا آفتاب در بندرعباس رفت و كه به ترتیب ۳۲، ۹۳ و ۱۸ كیلومتر با كیش فاصله دارند و بعد به وسیله ماشین خود را به بندر یا اسكله شهید حقانی بندرعباس رساند. از بندر آفتاب تا بندر شهید حقانی ۲۹۵ كیلومتر، از بندر چارك تا اسكله شهید حقانی ۲۶۱ كیلومتر و از بندر لنگه تا این اسكله ۱۷۳ كیلومتر است. پس از رسیدن به اسكله شهید حقانی نیاز است تا به وسیله شناورهای موجود در آن فاصله ۲۸ كیلومتری تا جزیره هرمز طی شود.

پیشنهاد می‌شود برای رفتن از كیش و رسیدن به بندرعباس به عنوان نقطه میانی، بندر چارك انتخاب شود به این علت كه تردد به این بندر بیشتر از تردد به بندرهای لنگه و آفتاب است و چه بسا همین موضوع سبب شود تا بدون معطلی به بندرعباس سفر كرد و در ادامه از طریق آن به جزیره هرمز رسید.