ریپورتاژ آگهی
فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز

بندر لنگه در بندرعباس از نقاط پر تردد در جنوب ایران و جزیره هرمز به دلیل زیبایی حیرت‌انگیز شناخته می‌شوند، خوب است بدانیم فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز چقدر است.
  • 1401/07/01
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر لنگه
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : بندر لنگه
تلفن : 66059000-021

بندر لنگه در بندرعباس از نقاط پر تردد در جنوب ایران و جزیره هرمز به دلیل زیبایی حیرت‌انگیز شناخته می‌شوند، خوب است بدانیم فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز چقدر است.

 اگر شما نیز تمایل دارید بدانید فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز چه مقدار است و بعد از دیدن و گشت‌وگرد در نقاط مختلف جنوب از جمله كیش، بوشهر و بندرعباس دوست دارید خود را به بندر لنگه برسانید و از طریق این بندر به جزیره بی‌بدیل هرمز دست پیدا كنید و از شگفتی‌های این جزیره سرشار شوید، همین‌طور از جزئیات سفر از بندر لنگه تا جزیره هرمز بیشتر اطلاعات كسب كنید و برای تركیب یك سفر زمینی و دریایی برنامه‌ریزی كنید، با ما همراه باشید.

فاصله بندر لنگه تا نزدیك‌ترین اسكله به جزیره هرمز

برای پیمودن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز به صورت مستقیم شناوری وجود ندارد و بایستی از تركیب سفر زمینی و دریایی برای رسیدن به جزیره زیبای هرمز استفاده كرد، به این شكل كه از طریق خط ساحلی خلیج همیشه فارس و طی كردن مسافتی ۱۷۱ كیلومتری در مدت زمانی ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه‌ای به نزدیك‌ترین اسكله و بندر به جزیره هرمز یعنی بندر شهید حقانی رسید و یك سفر زمینی با مناظر كم‌نظیر در بندرعباس جذاب و دوست‌داشتنی تجربه كرد.

نحوه رسیدن به جزیره هرمز

توجه دارید كه برای طی كردن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز امكان استفاده از مسیر دریایی به شكل سرراست وجود ندارد و برای دسترسی به هرمز و بازدید از شگفتی‌های كم‌نظیر آن نیاز است تا فاصله بین بندر لنگه و بندر شهید حقانی كه ۱۷۱ كیلومتر است را به صورت زمینی طی كرده و بعد از رسیدن به اسكله شهید حقانی توسط شناورهای موجود در این اسكله در ساعت‌های مشخص شده ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ به جزیره هرمز با تمام زیبایی‌های منحصر به فرد آن رفت.

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز-U9J1gnNWbI

از اسكله شهید حقانی تا جزیره هرمز ۲۸ كیلومتر فاصله وجود دارد كه به طور معمول حدود ۱ ساعت زمان نیاز است تا این مسافت دریایی به وسیله شناورها طی شود. پس در نظر داشته باشیم برای پیمودن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز بایستی در وهله اول تا بندر شهید حقانی رفت و ۱۷۱ كیلومتر را به صورت زمینی طی كرد و در وهله دوم از اسكله شهید حقانی تا جزیره هرمز را به وسیله شناورهای موجود مسافتی ۲۸ كیلومتری را پیمود و با رسیدن به هرمز از یك مسیر زمینی- دریایی حسابی لذت برد.

نكات تكمیلی برای استفاده از شناورها به مقصد جزیره هرمز:

  • در حال حاضر امكان خرید آنلاین بلیط شناور به مقصد جزیره هرمز وجود ندارد و در صورت داشتن هر سؤالی می‌توان با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ ارتباط گرفت.
  • هر پنج‌شنبه و جمعه به دلیل حجم بیشتر مسافر، شناورها در بندرعباس و جزیره هرمز هر ۰.۵ ساعت حركت می‌كنند.
  • پیشنهاد می‌شود ۰.۵ ساعت قبل از ساعت حركت شناور، در محل مسافرگیری حاضر باشید.
  • در صورتیكه كشتی مسافربری خود را از دست دادید، جای نگرانی نیست چرا كه بلیط تهیه شده تا ۲۴ ساعت آینده اعتبار دارد و سوخت نمی‌شود.
  • برای خرید بلیط كشتی مسافربری، داشتن كد ملی لازم است.
  • مبلغ بلیط كشتی‌های مسافربری از بندر شهید حقانی تا جزیره هرمز در حال حاضر ۶۵.۰۰۰ تومان است.

گفتنی است كه هرمز مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از جمله قلعه پرتغالی‌ها، ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها، غار الهه نمك فیروزه‌ای، دره رنگین كمان، فرش خاكی قرمز، معدن خاك سرخ، غارهای دریایی، پرتگاه غروب و قصر بی‌بی گل است كه گشت‌وگذار در هر یك از آن‌ها لذتی وصف نشدنی برای مسافر و گردشگر به ارمغان می‌آورد و مسیر چند ساعته كه فاصله‌ای كه مسافر از بندر لنگه تا جزیره هرمز طی كرده ارزش دیدن تمام این زیبایی‌ها را دارد.

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز-0dcEDYEDiu