ریپورتاژ آگهی
برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی یزد در تابستان و تمامی ویژگی های آن ها آشنا خواهیم كرد.
  • 1401/07/01
  • استان : يزد
  • شهر : يزد
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : یزد
تلفن : 66059000-021

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی یزد در تابستان و تمامی ویژگی های آن ها آشنا خواهیم كرد.

یزد یكی از توریستی ترین شهر های حال حاضر ایران است كه با القاب مختلفی مثل شهر خانه های سنتی، شهر بادگیر ها و ... شناخته می شود. این شهر به دلیل قرار گرفتن در بخش مركزی ایران در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و خشكی می باشد. اما با این حال شما می توانید از شهر یزد به عنوان یكی از مقاصد اصلی سفر های تابستانی خود استفاده نمایید. زیرا در این شهر جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری وجود دارد كه در فصل تابستان نیز مهیج و قابل توجه می باشند. در ادامه شما را با تعدادی از جاهای دیدنی یزد در تابستان آشنا خواهیم كرد.

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان :

- باغ دولت آباد :

باغ دولت آباد بی شك یكی از برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد. این باغ از نظر بسیاری از كارشناسان فعال در حوزه توریست و گردشگری، یكی از خاص ترین باغ های ایران می باشد. در باغ دولت آباد شما می توانید یك فضای بسیار سرسبز و چشم نوار را در دل كویر گرم و سوزان مشاهده فرمایید. قدمت این باغ تاریخی به اواخر دوره افشاریان باز می گردد. در باغ دولت آباد شما می توانید بلند ترین بادگیر جهان با ارتفاع حدود ۳۴ متر را مشاهده فرمایید. بادگیری موجود در باغ سبب می شود تا هوای بخش داخلی باغ بسیار خنك و مطبوع باشد. به همین دلیل باغ دولت آباد به یكی از بهترین جاذبه های توریستی یزد در فصل تابستان تبدیل شده است.

- آتشكده زرتشتیان :

آتشكده زرتشتیان یكی دیگر از جاذبه های گردشگری و توریستی یزد برای فصل تابستان است. این مكان تاریخی كه به نام آتشكده بهرام یا ورهرام نیز مشهور است در مركز استان یزد قرار دارد. این مكان بی نظیر از بخش های مختلفی مثل باغ های سرسبز، ساختمان مركزی و حیاطی بسیار بزرگ و زیبا تشكیل شده است. در داخل این آتشكده درختان سرو و كاج بلند قامتی وجود دارد كه زیبایی آتشكده را دو چندان كرده اند. درون این آتشكده شما می توانید نگاره فروهر و سنگ نگاره های مختلفی را مشاهده فرمایید كه با ظرافت و زیبایی بسیار منحصر به فردی ساخته شده اند.

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان-3nAsVV2Mhh

- خانه تهرانی ها :

خانه تهرانی های یكی از زیبا ترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد كه به شما توصیه می كنیم در صورت سفر به این شهر حتما از آن بازدید فرمایید. خانه تهرانی ها متعلق به یكی از تجار قدیمی ساكن یزد می باشد كه بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد. درون این خانه شما می تواند هنر معماری، كاشی كاری و ... اصیل ایرانی را مشاهده فرمایید. خانه تهرانی با دقت، ظرافت و زیبایی بسیار خاصی ساخته شده است. به همین دلیل در دهه های گذشته از این خانه به عنوان محل كنسولگری بسیاری از كشورهای اروپایی استفاده می شد. خانه تهرانی از چند بخش مختلف و متنوع شامل حیاط اصلی، نارنجستان، بادگیر ها، چاه خانه، سرداب، عمارت كلاه فرنگی، پشت بام و ... تشكیل شده است.

- بوستان ناجی :

بوستان ناجی یكی از جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد كه می توانید از آن به عنوان یك محل استراحت ایده آل نیز استفاده نمایید. این باغ بزرگ دارای بخش های مختلفی می باشد كه گردشگران و توریست هایی كه به استان یزد سفر كرده اند می توانند از بخش های مختلف آن استفاده نمایند. درون این باغ شما می توانید از ساختمان مركزی، بادگیر ها، اتاق های مركزی و ... بازدید و استفاده فرمایید. قدمت بوستان ناجی به دوران قاجار باز می گردد. این عمارت از املاك شخصی خانواده ناجی بوده است كه به شهرداری اهدا و پس از بازسازی به عنوان یك جاذبه گردشگری فعالیت می كند.

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان-qBNab4t0rh

- موزه آب :

موزه آب یكی از برترین موزه های موجود در استان یزد می باشد كه هر ساله توریستان و گردشگران بسیار قابل توجهی را به خود جذب می كند. این موزه در سال ۱۳۷۹ و همزمان با همایش بین المللی قنات افتتاح گردید. این موزه در خانه كلاهدوز ها با مساحتی حدود ۷۲۰ متر مربع بنا گردیده است. شما می توانید برای شناخت تجهیزات سنتی حفر چاه، ابزار اندازه گیری آب در گذشته، وسایل تامین آب شهری، ظروف نگهداری آب تاریخی و ... به این موزه مراجعه فرمایید. لازم به ذكر است كه دسترسی موزه آب یزد به سایر جاذبه های گردشگری یزد مثل بازار مسگرها نیز مناسب می باشد.

- ساباط :

ساباط كلمه ای است كه برای توصیف كوچه های سرپوشیده استفاده می شود. ساباط یا راهرو های تاریخی یزد یكی از بهترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشند. در فصل تابستان كه گرمای كویری استان یزد برای خیلی از توریستان آزار دهنده می باشد، شما می توانید به سراغ بازدید از ساباط شهر یزد بروید. به عبارت بهتر شما می توانید در زیر سایه ساباط قرار گرفته و از قدم زدن در كوچه های تاریخی و سنتی یزد لذت ببرید. به شما توصیه می كنیم اگر به بافت سنتی و تاریخی استان یزد علاقه مند هستید، قدم زدن در زیر ساباط را تجربه نمایید.