ریپورتاژ آگهی
چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری بلغارستان می‌دانید؟

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری بلغارستان می‌دانید؟

كشور بلغارستان كشوری سكولار است، اما مسیحیت ارتودوكس به عنوان دین سنتی كشور مطرح شده است. با ما همراه باشید تا درباره بلغارستان و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : بلغارستان كشوری در جنوب شرقی اروپا است
تلفن : 66059000-021

كشور بلغارستان كشوری سكولار است، اما مسیحیت ارتودوكس به عنوان دین سنتی كشور مطرح شده است. با ما همراه باشید تا درباره بلغارستان و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید.

بلغارستان كشوری در جنوب شرقی اروپا است. پایتخت بلغارستان صوفیه و زبان رسمی این كشور بلغاری است. بلغارستان بالغ بر ۶۸۳۸۹۷۸ نفر جمعیت دارد و حدود ۸۵ درصد مردم آن بلغار تبار و بقیه ترك و كولی هستند. بلغارستان كشور گل رز است. مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است. بلغارستان دارای رشد اقتصادی نسبتا خوبی است و از صادركنندگان پوشاك، كفش، فولاد، آهن و ماشین آلات صنعتی است. كشور بلغارستان كشوری سكولار است، اما مسیحیت ارتودوكس به عنوان دین سنتی كشور مطرح شده است. با ما همراه باشید تا درباره بلغارستان و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید.

چه جاذبه‌های گردشگری در بلغارستان وجود دارند؟

  • ولیكو تارنوو: ولیكو تارنوو شهر افسانه‌ای تزارها در دامنه كوه‌های شمالی قرار گرفته است. این شهر كه جزو یكی از شهرهای قدیمی در بلغارستان است كوچه‌های سنگفرش و خانه‌های نیمه چوبی زیادی با معماری سبك مكتب تارنوو را در خود جای داده است. علاوه بر بافت قدیمی و بسیار زیبا شهر شما می‌توانید از جنگل‌های مخروطی در اطراف شهر نیز دیدن كنید. قلعه تزاروتس و كلیسا بیزانسی از جمله مكان‌های دیدنی در این منطقه هستند.
  • صوفیه: همانطور كه گفته شد صوفیه پایتخت و یكی از شهرهای بسیار زیبا در بلغارستان است. صوفیه مجموعه‌ای از اماكن تاریخی ادوار مختلف را در خود جای داده است. در صوفیه بگردید و از دیدن اماكن تاریخی موجود در آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید از كلیسای جامع الكساندر نوسكی كه در كوه‌های پوشیده از برف صوفی پیداست، بازدید كنید.
  • بورگاس: بورگاس در كرانه دریا سیاه قرار گرفته و به عنوان محبوبترین ساحل شنی در بلغارستان شناخته شده است. بورگاس از لحاظ صنعتی و حمل و نقل نقش بسیار مهمی در بلغارستان دارد و بهترین فستیوال‌های موسیقی بلغارستان در بورگاس در فصل تابستان برگزار می‌شوند.
  • وارنا: وارنا محبوبترین شهر بلغار ستان كه در كرانه دریای سیاه قرار گرفته است همانند دیگر شهرهای بلغارستان جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. از جمله مكان‌های دیدنی كه در  وارنا قرار دارند می‌توان به كلیسای جامع این شهر كه معروف ترین كلیسای ارتودوكس است اشاره كرد.
  • پرپریكون: پرپریكون یك منطقه باستانی و سنگی است كه بر  روی صخره ای  در ۱۵ كیلومتری شمال شرقی كاردزهالی قرار گرفته است. آثار باستانی كشف شده در این منطقه درون موزه باستان شناسی كاردزهالی نگهداری می‌شوند. اگر علاقه مند به مكان‌های طبیعی و تاریخی هستید حتما از موزه باستان شناسی كاردزها و منطقه باستانی پرپریكون دیدن كنید.
  • شهر پلودیو: شهر پلودیو كه به سرزمین كهن معروف است به تازگی در جذب جهانگردان و گردشگران خارجی و داخلی با پایتخت بلغارستان یعنی صوفیه وارد رقابت شده است. شهر پلوودیو را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب كردند. اگرچه پلودیو و صوفیه هر دو دارای جاذبه های تفریحی، باستانی و گردشگری زیادی هستند، اما احساسی كه پلودیو به شما منتقل می‌كند كمی خاص‌تر است. پلودیو شهری رنگارنگ و بسیار زیبا برای عكاسی و علاقه مندان به عكاسی است.
  • ملنیك: برخلاف شهرهای بزرگ بلغارستان كوچكترین شهر در این كشور است. ملنیك هرساله گردشگران زیادی را برای بازدید از حرم‌های نمكی و صومعه روژن به خود جذب می‌كند. اگر از هیاهو در شهرهای بزرگ بلغارستان خسته شدید برای استراحت و كسب آرامش به كافه‌های محلی ملنیك سر بزنید.