ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس

كوهنوردان گزینه­های مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند كرد كه مهم­ترین آن­ها مناطق اورست، آناپورنا و لنگتانگ هستند.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : نپال
تلفن : 66059000-021

كوهنوردان گزینه­های مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند كرد كه مهم­ترین آن­ها مناطق اورست، آناپورنا و لنگتانگ هستند.

نپال كشوری متنوع است كه به دلایل زیادی بازدیدكنندگان را به خود جذب می­كند. برخی فریفته ندای كوه­ها هستند و به دنبال صعود یا پیاده­روی در هیمالیا هستند، برخی دیگر شیفته فرهنگ و شهر معروف كاتماندو هستند و برخی دیگر به امید یافتن نوعی بیداری معنوی به این كشور می­آیند.

بیشتر مسافران مدتی را در كاتماندو به بازدید از جاذبه­های مقدس و تاریخی می­گذرانند و سپس به سایر نقاط كشور می­روند. برخی از بهترین مكان‌ها برای بازدید در خارج از پایتخت عبارتند از پارك ملی چیتوان و پارك ملی بردیا برای تماشای حیات وحش و شهر كنار دریاچه پوخارا، منطقه‌ای محبوب برای پیاده‌روی.

كوهنوردان گزینه­های مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند كرد كه مهم­ترین آن­ها مناطق اورست، آناپورنا و لنگتانگ هستند.

در سال ۲۰۱۵ زمین لرزه­ای بزرگ نپال را لرزاند كه باعث خسارت شدید در كاتماندو و سایر مناطق شد و بازسازی هنوز در حال انجام است. در نپال پیشرفت در برخی زمینه‌ها قابل توجه و در برخی دیگر محدود بوده است. گفته می‌شود بسیاری از آسیب‌های وارده به مناظر اصلی ترمیم شده است، اگرچه برخی از گنجینه‌های تاریخی برای همیشه از بین رفتند.

برای یافتن بهترین مكان‌ها برای بازدید از این كشور، فهرست ما را از برترین جاذبه‌های نپال مطالعه كنید.

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس-Bs5G5xKft8

كاتماندو

كاتماندو، پایتخت و بزرگ­ترین شهر نپال، شبیه هیچ شهر دیگری در جهان نیست. ساختمان‌های در حال پوسیدگی در قلب شهر تضاد كاملی با فضای پر جنب و جوشی است كه در خیابان‌ها وجود دارد.

برای چند صد سال، كاتماندو یكی از سه شهر رقیب سلطنتی به همراه باكتاپور و پاتان بود. امروزه این سه شهر در مجاورت یكدیگر قرار گرفته­اند.

نقطه برجسته كاتماندو از دیرباز میدان دوربار، بزرگ­ترین میدان كاخ در سه شهر سلطنتی و یك میراث جهانی یونسكو بوده است. معابد و بناهای تاریخی با اشكال، اندازه‌ها، سبك‌ها و مذاهب مختلف در این­جا یافت می‌شوند.

میدان دوربار كاتماندو در زلزله سال ۲۰۱۵ به شدت آسیب دید و بسیاری از ساختمان‌ها غیرقابل تعمیر تخریب شدند، اما همچنان مكانی ویژه برای بازدید است.

باكتاپور

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس-4X6gg8JEly

باكتاپور، سومین شهر از ”شهرهای سلطنتی“، در مسیر تجاری قدیمی به تبت، درست خارج از كاتماندو قرار دارد. برای باكتاپور، مسیر تجاری هم یك پیوند شریانی و هم منبع اصلی ثروت بود. دورافتادگی نسبی آن در آن زمان به شهر اجازه می­داد تا به طور مستقل و به گونه­ای توسعه یابد كه آن را از دو شهر دیگر متمایز كند..

برخلاف پاتان و كاتماندو، جمعیت باكتاپور عمدتا هندو هستند. بهترین مكان برای شروع گشت­وگذار در شهر میدان دوربار است كه علاوه بر كاخ سلطنتی، چندین معبد نیز در آن قرار دارد. كل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسكو قرار دارد.

استوپای بودانات

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس-hw2EFWiLYR

استوپای بودانات، درست خارج از كاتماندو، یكی از بزرگ­ترین استوپاها در نوع خود در جهان است و قدمت آن به حدود قرن ششم، احتمالا حتی قبل از آن، می­رسد. مانند باكتاپور، در مسیر تجاری قدیمی به تبت قرار دارد و جزئی از میراث جهانی یونسكو است.

استوپا خود نماد روشنگری است. هر شكل متفاوت نشان­دهنده یكی از پنج عنصر زمین، آب، آتش، هوا و كره است كه از ویژگی­های پنج بودا نیز هستند. اتحاد آن­ها كه به شكل استوپا گرد هم آمده­اند، به شكلی انتزاعی ساختار خود جهان را منعكس می­كند.

استوپا در طول زلزله ۲۰۱۵ آسیب جزئی دید و اكنون به طور كامل تعمیر شده است.

پوخارا

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عكس-N9TZCRz0Bd

پوخارا كه در پایه كوهپایه­ها قرار دارد و توسط برخی از بلندترین كوه­های جهان از جمله دائولاگیری، ماناسلو و آناپورنا اول احاطه شده است، یكی از دیدنی­ترین شهرهای نپال است. برای كوهنوردان، پوخارا دروازه هیمالیا و نقطه شروع سفر به جومسوم و منطقه آناپورنا است. همچنین مكانی فوق‌العاده برای استراحت، قبل یا بعد از یك سفر پیاده‌روی است.

از نظر جمعیت، پوخارا دومین شهر بزرگ نپال پس از كاتماندو است، اما هنوز مانند یك شهر بزرگ احساس نمی­شود. همان­طور كه از كاتماندو، ۲۰۰ كیلومتر به سمت شرق سفر می­كنید، تقریبا بلافاصله متوجه هوای تمیزتر و آب و هوای مطبوع خواهید شد. دریاچه فوا با مجموعه­ای از هتل­ها، رستوران­ها و فروشگاه­های كنار دریاچه، برای كسانی كه به دنبال كمی آرامش هستند ایده­آل است.