ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس

۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس

عاشقان ساحل به سواحل دریای سرخ می‌روند تا در نور خورشید غرق شوند، درحالی‌كه طرفداران باستان‌شناسی یك روز تفریحی در اقصر خواهند داشت.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مصر
تلفن : 66059000-021

عاشقان ساحل به سواحل دریای سرخ می‌روند تا در نور خورشید غرق شوند، درحالی‌كه طرفداران باستان‌شناسی یك روز تفریحی در اقصر خواهند داشت.

مصر خانه فرعون‌های باستانی، مقصدی پر از معابد و مقبره‌های خیره‌كننده است كه همه بازدیدكنندگان را شگفت‌زده می‌كند. هرچند كه این‌ها تمام گنجینه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مصر نیستند. مصر با مناطق وسیع بیابانی برای ماجراجویی، صخره‌های مرجانی درجه‌یك دریای سرخ و كشتی‌های غواصی برای غواصان و گشت‌وگذار در رودخانه معروف نیل، كارهای زیادی برای انجام دادن برای همه نوع مسافری وجود دارد.

عاشقان ساحل به سواحل دریای سرخ می‌روند تا در نور خورشید غرق شوند، درحالی‌كه طرفداران باستان‌شناسی یك روز تفریحی در اقصر خواهند داشت.

مصر با چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، به بازدیدكنندگان فرصتی برای ایجاد برنامه‌های سفری كه فرهنگ، ماجراجویی و آرامش را در یك سفر تركیب می‌كند، ارائه می‌دهد.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌ها و مكان‌های دیدنی مصر، گشت‌وگذار خود را در مصر برنامه‌ریزی كنید.

اهرام جیزه

۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس-SnBKgrpKH8

آخرین عجایب بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان، اهرام جیزه یكی از شناخته‌شده‌ترین نقاط دیدنی جهان است. این مقبره‌های فرعون‌ها، خئوپس (خوفو)، خفرن (خفره) و میسیرینوس (منكائوره) كه توسط ابوالهول مرموز محافظت می‌شوند، با حیرت مسافران در طول اعصار، معمولا در صدر فهرست جاذبه‌های گردشگری مصر و بازدیدكنندگان قرار دارند.

امروز كه در حاشیه بیابان پراكنده قاهره نشسته‌اند، این یادبودهای عظیم فراعنه مرده همچنان منظره‌ای شگفت‌انگیز مانند همیشه هستند و شگفتی غیرقابل‌انكار از سفر به مصر است.

معابد و مقبره‌های اقصر

۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس-IXUbg5rPyz

شهر اقصر در سمت نیل در مصر علیا كه به خاطر دره پادشاهان، معبد كارناك و معبد یادبود هتشپسوت مشهور است، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.

اینجا تبس باستانی است، پایگاه قدرت فراعنه پادشاهی جدید و مناظری بیش از آن چیزی است كه اكثر افراد در یك بازدید می‌توانند ببینند.

كرانه شرقی اقصر خانه شهر مدرن با بازارهای پر جنب‌وجوش آن است. زمین‌های كشاورزی سرسبز و صخره‌های بایر كرانه باختری، جایی است كه اكثریت قریب به اتفاق جاذبه‌های گردشگری اقصر با مناظر مقبره و معبد بسیار زیاد است كه به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه روباز جهان نامیده می‌شود.

چند روزی را در اینجا به كاوش در هنر دیوارهای رنگارنگ مقبره‌ها بگذرانید و با هیبت به ستون‌های عظیم در معابد خیره شوید و خواهید دید كه چرا اقصر همچنان باستان شناسان را مجذوب خود می‌كند.

كشتی سواری بر روی نیل

۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس-HZ8gAZmZ12

مصر با رود نیل تعریف شده است. برای بسیاری از بازدیدكنندگان، یك سفر دریایی چند روزه در این آبراه مشهور كه ظهور دوره فراعنه را شاهد بود، نقطه برجسته سفر آن‌ها به مصر است.

گشت‌وگذار در رود نیل همچنین آرامش‌بخش‌ترین راه برای دیدن معابدی است كه در كناره‌های رودخانه در مسیر بین اقصر و اسوان قرار دارند، به علاوه طلوع و غروب خورشید بر فراز سواحل رودخانه پر از نخل خرما كه توسط تپه‌های شنی پوشیده می‌شود، یكی از این معابد است.

دو منظره معروف در كروز نیل، معبد كوم اومبو و معبد ادفو هوروس هستند كه همه قایق‌های بزرگ كروز در آن توقف می‌كنند.

ابوسیمبل

۴ جاذبه گردشگری در مصر + عكس-bTFi1nNcpB

حتی در كشوری مملو از معابد، ابو سیمبل بسیار خاص است. این معبد بزرگ رامسس دوم است كه با تندیس‌های عظیم نگهبانی در بیرون و با فضای داخلی مجلل با نقاشی‌های دیواری تزئین شده است.

ابو سیمبل كه به دلیل ابعاد بزرگ سنگی خود مشهور است، همچنین به دلیل شاهكار مهندسی باورنكردنی انجام شده توسط یونسكو در دهه ۱۹۶۰، كه كل معبد را از مكان اصلی خود جابجا كرد تا از ناپدید شدن آن در زیر آب بالا آمده سد اسوان نجات یابد، شناخته شده است.