ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس

اسكی‌بازان در سراشیبی باید در حدود ۱۷۰ كیلومتری شمال رووانیمی به سمت لوی حركت كنند، مركزی برای تمام تفریحات زمستانی، با كیلومترها مسیرهای اسكی دیدنی نوردیك كه برای اسكی شب روشن شده است.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : فنلاند
تلفن : 66059000-021

اسكی‌بازان در سراشیبی باید در حدود ۱۷۰ كیلومتری شمال رووانیمی به سمت لوی حركت كنند، مركزی برای تمام تفریحات زمستانی، با كیلومترها مسیرهای اسكی دیدنی نوردیك كه برای اسكی شب روشن شده است.

در فنلاند از شهرهای پر جنب‌وجوش پر از هنر هلسینكی و توركو گرفته تا اعماق جنگل‌های شمالی و مجمع‌الجزایر بیرونی با سكنه كم، جاذبه‌های فراوان و مكان‌های زیبایی برای بازدید وجود دارد.

فنلاند گوشه‌ای نسبتا ناشناخته از اروپا است، احتمالا به این دلیل كه از مسیرهای اصلی توریستی دور است، اما مكان‌های فرهنگی و تاریخی فراوان این كشور به محیط طبیعی بكر و دست‌نخورده این كشور می‌افزایند تا آن را به یك مقصد ایده­آل برای سفر تبدیل كنند.

دریاچه‌ها، آبشارها، رودخانه‌ها و مناطق وسیع وحشی فنلاند، همراه با بارش برف در زمستان، آن را به یك زمین بازی شمال اروپا برای فعالیت‌های زمستانی و تابستانی تبدیل كرده است.

هلسینكی نقطه اصلی ورود اكثر بازدیدكنندگان به فنلاند است. بندر شلوغ بالتیك جایی است كه مهم‌ترین موزه‌ها و همچنین برخی از بزرگ‌ترین معماران فنلاندی و كارهای متعددی را برای انجام خواهید دید.

مسافران نباید سفر خود را فقط به سواحل بالتیك محدود كنند. در این كشور مناطق روستایی بسیار زیبایی قرار دارد. در غرب، دریاچه‌های فنلاند قرار دارند و در شمال منطقه وسیعی فراتر از دایره قطب شمال، خانه خورشید نیمه‌شب، نورهای شمالی و برخی از بهترین ورزش‌های زمستانی اروپا قرار دارد.

در زمستان یا تابستان، فنلاند سرگرمی‌های زیادی برای انجام دادن ارائه می‌دهد. سفر خود را با فهرست بهترین جاذبه‌ها و مكان‌های دیدنی فنلاند برنامه‌ریزی كنید.

رووانیمی و قطب شمال

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس-teH1iIv5z1

دایره قطب شمال در سراسر شمال فنلاند، درست از طریق شهر رووانیمی می‌گذرد و دروازه قطب شمال است. دایره قطب شمال در تابستان، به معنای خورشید معروف نیمه‌شب است.

درحالی‌كه خورشید فقط ۲۴ ساعت كامل در رووانیمی در روزهای تابستانی در اواخر ژوئن در بالای افق می‌ماند، از اواخر ماه مه تا اوایل آگوست هرگز آن‌قدر پایین نمی‌آید كه تاریك شود. مردم محلی در سراسر این ˮشب‌های سفید“ از فضای باز خود لذت می‌برند و از گردشگران استقبال می‌كنند تا به آن‌ها بپیوندند.

رووانیمی در مركز منطقه طبیعی وسیعی از رودخانه‌های پرشتاب برای قایق‌رانی، شنا یا ماهیگیری قرار دارد و مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در كنار آن‌ها وجود دارد. این شهر بیشتر به‌عنوان خانه بابانوئل شناخته می‌شود، درست روی دایره قطب شمال در دهكده بابانوئل. می‌توانید در اینجا با گوزن‌های شمالی آشنا شوید یا از مزرعه گوزن شمالی سامی دیدن كنید.

كلیساهای هلسینكی

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس-pYKW2Y8bb0

سه تا از بهترین مكان‌ها برای بازدید در هلسینكی، كلیساها هستند، دوتای آن‌ها كلیسای جامع و سومی نقطه عطفی از معماری مدرن است. كلیسای جامع ارتدكس به طرز چشمگیری بر فراز سمت شرقی بندر بلند شده است و ۱۳ مناره سبزرنگ آن به گنبدهای طلا ختم می‌شود. این بزرگ‌ترین كلیسای ارتدكس اروپای غربی است كه فضای داخلی آن با طلا، نمادها، صلیب‌ها، محراب‌ها و طاق‌هایی با تزئینات پیچیده می‌درخشد. كلیسای جامع به جمعیت بزرگ روسی هلسینكی خدمات می‌دهد و از بازدیدكنندگان استقبال می‌شود.

كلیسای جامع نئوكلاسیك لوتری روی تپه درست پشت بندر و نقطه عطفی به همان اندازه قابل‌مشاهده برای كسانی كه از طریق دریا به هلسینكی نزدیك می‌شوند، آن‌قدر نزدیك و بزرگ است كه به نظر می‌رسد روی سقف ساختمان‌های جلوی بندر ایستاده است. گنبد سبز بلند و پله‌های عریض كلیسای جامع اوایل قرن نوزدهم، نقطه كانونی باشكوه میدان سنا را تشكیل می‌دهند.

اسكی یا سورتمه سگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس-vT6W51pgXM

در فصل زمستان، منطقه قطب شمال بهشتی برای اسكی‌بازان و سایر كسانی است كه به ورزش‌های برفی و یخ علاقه دارند. می‌توانید در دریاچه‌های یخ‌زده اسكی سواری كنید و از روستاهای سامی و سگ‌بازی دیدن كنید و شفق‌های شمالی را تماشا كنید.

اسكی‌بازان در سراشیبی باید در حدود ۱۷۰ كیلومتری شمال رووانیمی به سمت لوی حركت كنند، مركزی برای تمام تفریحات زمستانی، با كیلومترها مسیرهای اسكی دیدنی نوردیك كه برای اسكی شب روشن شده است. پیست‌ها و دامنه‌های بزرگ‌ترین منطقه اسكی فنلاند در سراشیبی نیز همین‌طور است. بسیاری از هتل‌ها دارای اتاق‌هایی با سقف شیشه‌ای هستند، بنابراین می‌توانید نورهای شمالی را از داخل هتل تماشا كنید.

مجمع‌الجزایر آلند

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عكس-Ejzro06ajd

جزایر آلند یك مجمع‌الجزایر مستقل بین سوئد و فنلاند است. آلند كه عمدتا منطقه سوئدی‌زبان فنلاند است، از چند جزیره بزرگ و نزدیك به ۱۰۰۰۰ جزیره كوچك‌تر تشكیل شده است. آلند تاریخ منحصربه‌فردی دارد. آلند در سال ۱۸۰۹ توسط سوئد به روسیه واگذار شد. در سال ۱۸۵۴، ناوگان تركیبی بریتانیا و فرانسه جزایر را تصرف كردند و قلعه را ویران كردند. پس‌ازآن، كل مجمع‌الجزایر غیرنظامی شد و تا به امروز باقی مانده است.

حدود ۲۷۵۰۰ نفر در آلند زندگی می‌كنند كه حدود ۱۱۰۰۰ نفر در شهر اصلی هستند. صنعت اصلی جزایر همیشه حمل‌ونقل و تجارت بوده است، بنابراین موزه دریایی، موزه كشتی پومرن و محله دریایی ارزش دیدن برای درك تاریخ جذاب دریایی این جزایر را دارند.