ریپورتاژ آگهی
مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس

مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس

بااین‌حال، این غار كمتر از غار معروف علیصدر بازدید می‌شود، بنابراین شایسته است در فهرست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار گیرد. همچنین نام كتله خور به معنای كوه خورشید است.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : ایران
تلفن : 66059000-021

بااین‌حال، این غار كمتر از غار معروف علیصدر بازدید می‌شود، بنابراین شایسته است در فهرست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار گیرد. همچنین نام كتله خور به معنای كوه خورشید است.

ایران كه ریشه در تاریخ، فرهنگ و طبیعت دارد، سرزمین شگفت‌انگیزی از مكان‌های ناشناخته است. در این مقاله مروری بر مكان‌های كشف نشده یا كمتر كشف‌شده در ایران خواهیم داشت. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دره ستارگان

جزیره زیبای قشم طبیعتی بكر و دنیایی از رمز و راز دارد، اما اگر یك جاذبه وجود دارد كه نباید از دست داد، آن دره ستارگان است. ماسه‌سنگ در این دره سازندهای سنگی عجیب و جذابی هستند. هر یك از دیدنی‌های دره ستارگان نقطه بسیار خوبی برای گرفتن دوربین و شكار لحظات رویایی و باشكوه جزیره زیبا و ثبت تصاویری زیباست. فقط با مرور چند تصویر، متوجه خواهید شد كه چرا دره ستاره‌ها در لیست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار دارد.

تالاب انزلی

مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس-khAjgRdwLr

تالاب انزلی در استان گیلان واقع است. دریاچه انزلی بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران است. بااین‌حال، این دریاچه یكی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی ایران است. این تالاب گونه‌های مختلف پرندگان و خزندگان آبزی منحصربه‌فرد را در خود جای داده است. همچنین، مناظر خاص و اسرارآمیز دریاچه باعث می‌شود تا آن را در فهرست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار دهیم. بر همین اساس، تالاب انزلی گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌كند تا از تماشای پرواز پرندگان در حین قایق‌سواری لذت ببرند.

قلعه رودخان

مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس-CTdezog2sy
قلعه رودخان كه برای مردم محلی و ایرانی شناخته شده است، برای گردشگرانی كه به ایران سفر می‌كنند كمتر آشناست. قلعه رودخان معروف به دیوار بزرگ ایران، قلعه‌ای خشتی و سنگی قرون‌وسطایی در ایران است. علاوه بر این، این مجموعه یك مكان نظامی است كه در زمان ساسانیان (۲۲۴-۶۵۱) ساخته شده و بعدها در زمان سلجوقیان بازسازی شده است. بااین‌حال، این قلعه بر روی دو نوك یك كوه به مساحت ۶/۲ هكتار ساخته شده است. به لطف كوهستانی طبیعی و سرسبز محصور در قلعه، قلعه رودخان را در فهرست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار می‌دهیم.

غار كتله خور

 

مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس-2bwVEeOYOm

غار كتله خور كمتر از یك قرن پیش كشف‌شده است و باستان‌شناسان بر این باورند كه این غار به دوره ژوراسیك باز می‌گردد. این غار نزدیك زنجان است. بااین‌حال، این غار كمتر از غار معروف علیصدر بازدید می‌شود، بنابراین شایسته است در فهرست پنج مكان برتر كشف نشده ایران قرار گیرد. همچنین نام كتله خور به معنای كوه خورشید است.

قبرستان خالد نب

مكان گردشگری كمتر دیده­ شده در ایران + عكس-ZmlPjBZWAb

قبرستان خالد نبی قبرستانی در شمال شرقی ایران در نزدیكی مرز با تركمنستان است. این گورستان در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ توسط باستان‌شناس دیوید استروناخ بازدید شد. بااین‌حال، او بیش از ۶۰۰ سنگ ایستاده را پیدا كرد كه در چندین مكان گسترده شده‌اند. در رسانه‌های رایج، سنگ‌ها اغلب به‌عنوان نمونه‌هایی از معماری فالیك و یك جاذبه توریستی بزرگ توصیف می‌شوند. این گورستان در حال حاضر یك میراث ملی است كه توسط دولت ایران محافظت می‌شود.